تشریح آخرین وضعیت معدن طلا در گل گهر - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تشریح آخرین وضعیت معدن طلا در گل گهر

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (سهامی‌عام) مورخ 06/04/1403در هتل لاله تهران تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور 91درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای دکتر قائمی راد رئیس مجمع بود، که جنابان دکتر فراهانیان و شعبانی در مقام نظار اول و دوم و جناب آقای مهندس عتیقی ، مدیرعامل شرکت به عنوان دبیرمجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با ارائه گزارش مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 1402/12/29و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود 380ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
به گزارش اقتصادطلایی، مهندس عتیقی ، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با بیان اینکه 11/5 میلیون تن کنسانتره در سال گذشته تولید کردیم که ١٣درصد رشد داشته است و همچنین ١٢ میلیون تن تولید گندله داشتیم، تصریح کرد :٣.٩ میلیون تن آهن اسفنجی تولید شده که رشد ٢٢درصدی داشته است ، همچنین در تولید آهن اسنفجی رتبه دوم و در تولید شمش فولاد رتبه دهم کشور را داریم. ٨٢ میلیون تن باطله‌برداری داشتیم.
وی با بیان اینکه برنامه‌های توسعه‌ای در محورهای اکتشافات، تکمیل زنجیره فولاد، تنوع‌بخشی در کسب و کار، عملیات معدن‌کاری، توسعه زیرساخت‌های انرژی و توسعه زیرساخت مدیریتی را در دست اجرا داریم، خاطرنشان کرد: فروش محصولات با رشد ٨درصدی به ١۴.٣٠٠ میلیون تن رسیده است. ٩۵درصد فروش داخلی است و ١٨درصد در فروش داخلی رشد داشتیم؛ همچنین واحد اول گاز گهر انرژی به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرعامل “کگل” با تشریح این موضوع که معدن سیاه جنگل یکی از پهنه‌هایی بوده که در سه سال اخیر شناسایی شده است، اذعان کرد : معدن طلا در سیستان و بلوچستان قرار دارد که کگل آن را برنده شده است. برای استحصال طلا مزایده‌ برگزار کردیم و امیدواریم ظرف دو سال آینده به تولید طلا برسد.
مهندس عتیقی در ادامه با بیان اینکه درگیر موضوع حق انتفاع هستیم ،افزود: تمام معادن کشور درگیر این موضوع هستند و آسیب جدی به شرکت‌های معدنی زده است که در این خصوص بالغ بر ١٢ جلسه در مجلس داشتیم. این قانون در بودجه تصویب شده و ما ناچار به پرداخت هستیم.
وی با بیان اینکه توانستیم در راستای اجرای پروژه‌ها، پرداخت را به تأخیر اندازیم، اظهار داشت : خوشبختانه کاهش قسمتی از این حق انتفاع برای سال مالی آتی پذیرفته شده است.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با اشاره به اینکه بیشترین حاشیه سود در شرکت توسعه و آهن فولاد ٣ میلیون تنی ورق است،تصریح کرد: تقسیم سود را به حداقل رساندیم تا این شرکت را زودتر به تولید برسانیم، همچنین سال آینده از محل فروش این شرکت سود خوبی به دست خواهیم آورد که بیش از ۵٠درصد شرکت برای “کگل” است.
وی افزود :در صورتی که توسعه آهن و فولاد به تولید ٣ میلیون تنی برسد، 60 همت فروش پیش‌بینی شده است. عرضه این شرکت در بورس تصویب شده و در جریان است. ظرف یک سال تا ١۵ ماه آینده و زمانی که بازار وضعیت مناسبی داشته باشد، عرضه می‌شود. امیدنامه آن تهیه و بارگذاری شده است.
مهندس عتیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالای ٩٣درصد پیشرفت فیزیکی در آهن و فولاد صورت گرفته و تا پایان سال مراحل نصب تمام و در نیمه اول سال ١۴٠۴ محصول عرضه می‌شو، اذعان کرد: با توجه به تکنولوژی خاص، پیش‌بینی می‌کنیم که در بازارهای خارجی استقبال خوبی شود، همچنین مذاکرات برای صادرات یک تا ١.۵ میلیون تن محصول ورق در جریان است. پیش‌بینی می‌کنیم که این واحد در ١۴٠۶ به فول ظرفیت برسد. به‌طور مستمر در حال پیگیری اخذ اسناد املاک هستیم و زمان‌بر است.
وی با بیان اینکه تجدید ارزیابی را بررسی می‌کنیم، تصریح کرد : برای تأمین خوراک در حال انعقاد قرارداد ۲۰ ساله با گهر زمین هستیم.
مدیرعامل “کگل” با اشاره به اینکه در راستای پایداری سودآوری، برنامه مدون برای دیجیتالی شدن و هوش مصنوعی داریم، خاطرنشان کرد: پروژه‌ها به تناسب سودآوری بررسی می‌شوند این در حالی است که ۵۴ پروژه در دست اقدام داریم که نقشه راه این امر به زودی منتشر می‌شود ، همچنین معدن‌کاری به بخش خصوصی واگذار شده است.
گفتنی است در خاتمه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تصویب صورت‌های مالی به‌ ازای هر سهم، ٣٨٠ ریال سود تقسیم شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true