پخش البرز ؛دومین شرکت سودده در صنعت - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پخش البرز ؛دومین شرکت سودده در صنعت

1403/03/13مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پخش البرز (سهامی‌عام) مورخ

در محل پردیس سینمایی چارسوتشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور ۷۸ /۷۸ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای دکتر مرادی بود، که جنابان فلاح پور و فروزش در مقام نظار اول و دوم و آقای کرابی به عنوان دبیر مجمع و آقای غیاثوند به عنوان بازرس قانونی و حسابرس انتخاب گردیدند.
درادامه با ارائه گزارش مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به۲۹/۱۲/۱۴۰۲ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان ضمن رای گیری الکترونیکی با طنین صلوات خود تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۵۳۰ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرطلایی،دکتر قیس بدری ،مدیر عامل شرکت پخش البرز با بیان اینکه ۲۰.۶۰۰ میلیارد تومان فروش داشتیم همچنین سال ۱۴۰۲، سال سختی برای صنعت پخش و شرکت بود ،خاطر نشان کرد:بین ۱ تا ۳درصد مارژین و سود شرکت‌های پخش کاهش پیدا کرده است گفتنی است ؛ دومین شرکت سودده در صنعت هستیم.
وی با بیان اینکه با چالش‌های فراوانی برای تأمین نقدینگی مواجه شدیم،خاطر نشان کرد:با این حال توانستیم هزینه‌های مالی نسبت به فروش را کنترل کنیم و اجازه ندادیم افزایش زیادی پیدا کند.

دکتر بدری با تاکید بر اینکه دوره گردش کالا ۴۸ روز است،همچنین دوره وصول مطالبات به ۱۳۸ روز افزایش پیدا کرده ،خاطر نشان کرد:دوره بازپرداخت بدهی ۱۵۸ روزه می باشد.
مدیر عامل پخش البرز با تاکید بر اینکه شناسایی مشتریان ویژه، مدیریت عملیات فروش و ویزیت مشتریان بالقوه و خوش حساب، تقویت سبد، توسعه سبد، جلوگیری از رسوب کالا در انبار و پیگیری وصول مطالبات از مهم‌ترین اقدامات شرکت در این سال مالی بودند،تصریح کرد :۴۴۰۰ پالت فلزی، احداث انبار در شهر ارومیه، بازسازی ۲۳ دستگاه ایسوزو و کنترل هزینه‌ها در مراکز از دیگر اقدامات در این سال مالی بودند.
وی با تاکید بر اینکه در ارومیه با وجودی که انبار داخل شهر و انبار دارو و غذا جدا بودند، ملک را به قیمت مناسب فروختیم،اذعان کرد:یک ملک با موقعیت مناسب برای صنعت پخش البرز خریداری و احداث و به بهره برداری رسیده است.
دکتر بدری در ادامه خاطر نشان کرد:در شیراز هم انبار کوچکی داریم که در حال مذاکره هستیم که این ملک را به قیمت خوب بفروشیم و ملک مناسبی را جایگزین کنیم و انتظار داریم که ظرف یک‌ سال مرکز بی‌نظیری ساخته شود همچنین قرار است انبارها تعمیر و بهسازی که ۵هزار متر به انبار اضافه شده است.
مدیر عامل پخش البرز با اشاره به اینکه ضمن تولید، استقرار و تکمیل سامانه هوشمند تجاری ، سیستم هوش تجاری هم ایجاد شده‌ است،اظهار داشت:برنامه داریم که در پخش داروهای جدید با شرکت‌های جدید همکاری داشته باشیم. در راستا افزایش تعداد ویزیتورها، آموزش فروشندگان در سراسر کشور، تمرکز بر کالاهایی با سود بالا، برنامه‌ریزی برای جذب تأمین‌کنندگان جدید، تمرکز بر فروش سازمانی و نمایندگی‌ها و مذاکره با تأمین‌کنندگان برای تبلیغات فعالیت می‌کنیم.
بدری با بیان اینکه برنامه‌هایی برای تسویه مطالبات از دانشگاه علوم پزشکی از طریق تهاتر بانکی، مالیاتی و تأمین منابع مالی ارزان قیمت (انتشار اوراق تبعی و گام)، داریم،ادامه داد : توسعه ناوگان حمل، توسعه تجهیزات انبارشود ، بازطراحی فضاهای انبار، ساخت سوله و افزایش بنا، خرید چهار دستگاه ژنراتور، احداث مرکز جدید در شیراز و افزایش دیماند برق از دیگر برنامه‌های در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه در اهواز در حال مذاکره برای فروش زمین و ایجاد یک مرکز مناسب هستیم،تصریح کرد:قرار است بستر فروش آنلاین داروخانه‌ها را هم بازطراحی کنیم.

مدیر عامل شرکت پخش البرز با اشاره به مشکل نقدینگی ای که در صنعت داشتیم، خاطر نشان کرد:امکان پرداخت ۴ماهه سود را نداشتیم و بر همین اساس اصلاحیه این بند را در اساسنامه انجام ندادیم.
وی با تاکید بر اینکه افزایش هزینه‌ها بیشتر شامل افزایش حقوق و دستمزد و افزایش نیروی کار ، همچنین افزایش نرخ بهره بانکی است، اذعان کرد:سرانه هر فرد در پخش البرز ۲۹درصد افزایش داشته است.
بدری با اشاره به اینکه در مورد موضوع تولی‌پرسی، بانک اقتصاد نوین باید رقم را اعلام کند ،اظهار داشت:این آمادگی را داریم که پرونده را ظرف یک ماه حل‌وفصل و برای تجدید ارزیابی اقدام کنیم؛ امیدواریم در نیمه اول این موضوع تعیین تکلیف شود.

مدیر عامل شرکت پخش البرز با اشاره به اینکه دو جلسه ویژه با وزارتخانه داشتیم و کارگروهی برای حل مشکلات بازار و نقدینگی این صنعت تشکیل شد،تصریح کرد :قرار شد که تا آخر ماه،مطالبات به حساب شرکت‌های پخش واریز شود؛همچنین در حال پیگیری صدور اوراق در ماه‌های تیر و مرداد هستیم.
گفتنی است؛ در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پخش البرز به ازای هر سهم ۵۳۰ ریال تقسیم سود شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true