تأمین سرمایه خلیج فارس افزایش سرمایه می دهد - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تأمین سرمایه خلیج فارس افزایش سرمایه می دهد

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تامین سرمایه خلیجفارس(سهامی‌عام) مورخ ۰۷/۰۳/۱۴۰۳در محل شرکت سازمان بورس تهران تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور ۷۱درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای دکتر رحیمیان سرایی بود، که جنابان دکتر فامیلی و نبی زاده در مقام نظار اول و دوم و آقای پورزرتدی به عنوان منشی مجمع و دکتر رضایی به عنوان مدیر مالی انتخاب گردیدند.
درادامه با ارائه گزارش مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به۲۹/۱۲/۱۴۰۲ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۲۸۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
به گزارش خبرطلایی ،مهندس پورزرندی ،مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه خلیج فارس گفت : تأسیس و افزایش تنوع در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با تأسیس صندوق بخشی خبره صنعت خلیج فارس، صندوق بازنشستگی تکمیلی خلیج فارس، صندوق گواهی سپرده انرژی خلیج فارس، صندوق طلا و صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت مبتنی بر صدور و ابطال در دستور کار است.
وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی تکمیلی خلیج فارس و صندوق گواهی سپرده انرژی خلیج فارس در مرحله اخذ مجوز موافقت اصولی هستند،تصریح کرد:توسعه پلتفرم‌های آنلاین در حوزه سرمایه‌گذاری از جمله توسعه سامانه سرمایه‌گذاری آنلاین به منظور دسترسی هر چه بهتر سرمایه‌گذاران از اقدامات آتی تفارس است.
مدیر عامل تفارس در ادامه با اشاره به اینکه در سال مالی مورد گزارش، در حوزه سبدگردانی ۱۰۰ میلیارد تومان برای پتروشیمی اروند و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پتروشیمی تندگویان سبد تشکیل دادیم،خاطر نشان کرد:سال گذشته کارهای پذیرش پتروشیمی اروند انجام شد و به زودی عرضه می‌شود.همچنین،کارهای عرضه پتروشیمی بندر امام ، هم در دستور کار است.
مهندس پورزرندی با بیان اینکه طراحی و اجرای فرآیند انتشار اوراق ارزی و تأسیس صندوق ارزی برای تأمین مالی پروژه‌ها و حفظ ارزش دارایی‌ها در برابر انتظارات تورمی از برنامه‌های آتی تفارس است،اذعان کرد:طراحی و تأسیس صندوق‌های کالایی برای سرمایه‌گذاری در کالایی مانند نفت، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی در دستور کار است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه طراحی و راه‌اندازی ابزارهای مشتقه پوشش ریسک نرخ بهره و نوسانات بازدهی صندوق‌های ارزی و کالایی از اقدامات آتی شرکت است،خاطر نشان کرد:طراحی و راه‌اندازی ابزارهای تأمین مالی جدید در صنایع مختلف به ویژه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و ارائه پیشنهادات برای تسریع و تسهیل روش‌های تأمین مالی موجود در دست بررسی تفارس است.

مدیر عامل تفارس با بیان اینکه گسترش و توسعه شرکت‌های استراتژیک و راه‌اندازی محصولات و خدمات جدید از برنامه‌های آتی تأمین سرمایه خلیج فارس است،تصریح کرد :تفارس در نظر دارد دفاتری در مناطق ویژه اقتصادی مخصوصاً منطقه عسلویه و ماهشهر در راستای ارتقای خدمات به شرکای استراتژیک راه‌اندازی کند.
افزایش تعداد و حجم تعهدات پذیره نویسی و بازارگردانی انواع اوراق بهادار با هدف افزایش سودآوری شرکت و استفاده بهینه از ظرفیت کفایت سرمایه موجود از برنامه‌های آتی شرکت است.

وی با بیان اینکه تفارس در نظر دارد سهم بازار خود را در حوزه ارائه خدمات مشاوره عرضه، پذیرش و ارزشیابی افزایش دهد،خاطر نشان کرد:
در سال گذشته ۴۸۰۰ میلیارد تومان اوراق منتشر کردیم و در بین شرکت‌های تأمین سرمایه در رتبه چهارم هستیم.

پورزرندی با بیان اینکه نرخ مؤثر آخرین تأمین مالی شرکت در سال گذشته ۴۰ درصد و در سال جاری تاکنون ۴۲ درصد بوده است،تصریح کرد:
در آینده به آورده سهامداران برای تقویت بنیه مالی تأمین سرمایه نگاه خواهیم داشت.

گفتنی است، در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تامین سرمایه خلیج فارس با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۲۸۰ ریال سود تقسیم شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true