رونق تولید و اقتصاد منوط به تک رقمی شدن سود بانکی - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رونق تولید و اقتصاد منوط به تک رقمی شدن سود بانکی

رئیس ستاد سیاستگذاری همایش جهش تولید گفت: اگر نرخ سود بانکی تک رقمی شود، اقتصاد و تولید رونق می گیرد.
به گزارش خبرطلایی ، لطف اله سیاهکلی،  نماینده دوره ۱۱ مجلس و رئیس ستاد همایش جهش تولید در  حاشیه همایش در جمع خبرنگاران گفت: ازیک قرن پیش  در دنیا ثابت شده که دولت‌ها تولید کننده خوبی نیستند و باید امور تولید اقتصاد را به مردم واگذار کنند و خود نظارت کنند.
وی با بیان اینکه  در حال حاضر ۹۰ درصد تولید فولاد، مس، نفت و پتروشیمی دست دولت است ، تصریح کرد : بخش خصوصی و تعاونی فرصتی برای رشد ندارد.
این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه باید محصولات ایرانی بتواند در بازارهای جهانی حضور داشته و رقابت کند ، تصریح کرد :  تولید تا دست مردم قرار نگیرد، رقابت ایجاد نمی‌شود، بخش دولتی نباید رقیب بخش خصوصی و تعاونی شود.
سیاهکلی  در ادامه بااشاره به اینکه وقتی تولید انحصاری دولت و شبه دولت باشد، رقابت و پویایی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد :  تا زمانی که نرخ تورم و سود بانکی دو رقمی است، رونق اقتصاد نخواهد بود، نرخ سود بانک باید تک رقمی شود تا اقتصاد رونق گیرد و مردم به سرمایه‌گذاری ترغیب شوند.
رئیس ستاد کنگره جهش تولید با مشارکت مردم در ادامه افزود  : با وجود این که سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون شد، اما در عمل اجرا نشد و بخش خصوصی و تعاونی که باید تقویت می شد، در عمل این اتفاق نیفتاد.
سیاهکلی به حذف وزارت بازرگانی اشاره کرد و گفت: صنعت کشور هم با رونق بازرگانی و صادرات می تواند رشد کند و باید محصولات ایرانی با ارزش افزوده د. بازارهای منطقه حضور یابد.
وی به شعار سالی یک میلیون مسکن و یک میلیون شغل اشاره  و اذعان کرد : رئیس‌جمهور آینده هم باید این هدف را دنبال کند و مرحله عمل برساند؛ چرا که نیاز کشور است.
به گفته سیاهکلی برای رونق مسکن باید قدرت خرید مردم نیر در نظر گرفته شود ،مردم توان پرداخت اقساط بیش از حقوق کارگری  را ندارند و باید بانک‌ها ۸۰درصد هزینه ساخت مسکن را وام بلندمدت و با اقساط قابل پرداخت بدهند تا مردم بتوانند صاحب خانه شوند، وگرنه خانه تولید می‌شود ولی عامه مردم نمی‌توانند خریداری کنند.
به گفته این نماینده سابق مجلس، رئیس جمهور علاوه بر شناخت مشکل اشتغال و مسکن مردم ، باید بتواند برنامه عملی هم بدهد.
وی همچنین ارتباط با دنیا و به ویژه کشورهای همسایه را مهم عنوان کرد و گفت: ارتباط تجاری به رونق اقتصاد و تولید کمک می کند.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true