پتروشیمی شازند همسو با شعار سال در مدار قدرت و تولید قرار گرفت - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پتروشیمی شازند همسو با شعار سال در مدار قدرت و تولید قرار گرفت


مجتمع پتروشیمی شازند یكی از طرحهای زیربنایی و مهم كشور می باشد كه در راستای سیاست های كلی توسعه صنایع پتروشیمی و با اهداف تامین نیاز داخلی كشور و صادرات ایجاد و به بهره برداری رسیده است.
مهندس حسام زینکوهی در گفتگو با خبرطلایی با بیان اینکه در پی افزایش تولید، رکورد فروش پتروشیمی شازند نیز شکسته شد، تصریح کرد : افزایش تولید و فروش و شکستن رکوردهای پی در پی در پتروشیمی شازند در حالی به وجود آمد که نوسانات قیمتی خوراک و مشکلات عدیده در بازار، از موانع تولید همه مجتمع های پتروشیمی کشور بود، اما دستور مدیرعامل پتروشیمی شازند برای جهاد تولید و تولید بی وقفه موجب افزایش تولید محصولات شازند شد.
زینکوهی با تاکید بر اینکه فروش در سال 1401، 23هزار میلیارد تومان بود که در سال 1402 به عدد 30هزار میلیارد تومان رسید ، خاطر نشان کرد : بیش از 31درصد افزایش رشد فروش را داشتیم که شارک را به قله سومین شرکت درکشور رساند .
معاون بازرگانی شرکت پتروشیمی شازند با اشاره به اینکه در سالی که گذشت در خصوص تامین خوراک شازند که همان نفتا ؛ خوراک مایع است از برش های پالایشگاهی استفاده کردیم، اذعان کرد : در گذشته حدود 30درصد از شرکت های خصوصی و مینی ریفاینری تامین می شد که در سال 1402 توانستیم کلیه خوراک مورد نیاز مجتمع را از مبادی رسمی و پالایشگاهی کشور تامین کنیم که در بحث خط لوله عدد خوبی را به لحاظ سودآوری به دست آوردیم و رشد 25تا 30درصدی را داشتیم که این عدد با تعامل شرکت پخش و پالایش کشور که با مجموعه پتروشیمی شازند داشتند به یک میلیون تن نیاز به صورت پالایشگاهی رسید .
رسیدن به خودکفایی با صرفه جویی 500هزار یورویی در ساخت دستگاه اکسترودررLL
وی در ادامه با تاکید بر اینکه از زمانی که شازند از مجموعه نفت جدا و به نهادهای دیگر واگذار شد چنین رکوردی بی سابقه بود ، افزود : در حوزه تامین اقلام تجهیزات موردنیاز ؛ شرکت پتروشیمی شازند هم همانند همه مجتمع های صنعتی در دوران تلخ تحریم دچار مشکلاتی هستند که کمپانی ها و سازنده های غربی تجهیزات را به ما نمی دهند که در ساخت داخل چند کاربزرگ انجام دادیم .
زینکوهی ادامه داد : یکی از موارد رسیدن به خودکفایی تعمیر اکسترودرر واحد LL بود که ژاپن امکان تعمیرش را داشت که بجهت تحریم های تلخ و ناجمردانه و هزینه های بالای واسطه ها با تلاش توانستیم به بومی سازی برسیم و اکسترودررLL را خودمان ساختیم که سومین کشور در دنیا شدیم و به مدار تولید درآوردیم که منجر به صرفه جویی 500هزار یورویی شد .
معاون بازرگانی شرکت پتروشیمی شازند با بیان اینکه در تامین کاتالیست روپک توانستیم بومی سازی کنیم و رفرنسی برای سایر پتروشیمی ها بشویم ، خاطرنشان کرد : با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، کلیه پتروشیمی های کشور توانستند از این کاتالیست بهره مند شوند و واردات محصولات با بومی سازی قطع شد .
مهندس حسام زینکوهی در خاتمه گفتگو تصریح کرد : سال گذشته رکورد بالای 105درصد تولید را زدیم که این عدد بی سابقه بود و این در حالی است که در سال پنجم اورهال هستیم که در سال آخر اورهال با به دست اوردن چنین رکوردی به معجزه ای با تلاش همه همکاران رسیدیم .

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true