احداث نیروگاه خورشیدی شرکت فولاد و آهن ارفع در آینده ای نزدیک - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
احداث نیروگاه خورشیدی شرکت فولاد و آهن ارفع در آینده ای نزدیک

 

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت آهن و فولاد ارفع (سهامی‌عام) مورخ ۱۲/۰۳/۱۴۰۳ در مجموعه فرهنگی تلاش تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور ۹۴درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای غلامی بود، که جنابان دکتر تهرانی و غدیری در مقام نظار اول و دوم و آقای مهدی نژاد به عنوان منشی مجمع و آقای خسروجردی به عنوان معاون مالی انتخاب گردیدند.
درادامه با ارائه گزارش مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به۲۹/۱۲/۱۴۰۲ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۳۹۲۰ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
مهندس مهدی نژاد ،مدیر عامل شرکت آهن و فولاد ارفع با بیان اینکه طراحی، تهیه اسناد، برگزاری مناقصه، انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی پروژه انباشت و برداشت گندله با پیشرفت بیش از ۶درصد، از اقدامات شرکت در سال گذشته بود،تصریح کرد:انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی پروژه افزایش ظرفیت مخازن واحد اکسیژن با پیشرفت ۵۱درصدی از دیگر اقدامات ارفع است.
وی با بیان اینکه دستیابی به بالاترین میانگین نرخ فروش در بین رقبای داخل کشور و بالاترین میانگین نرخ فروش در بورس کالا به مدت ۳۰ هفته از مجموع ۵۱ هفته کاری بورس کالا و همچنین فروش ۱۸۰هزار تن شمش صادراتی به بالاترین قیمت به روش تهاتری از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت ارفع در سال گذشته بود،خاطر نشان کرد:
بهینه‌سازی سبد محصولات با هدف حداکثرسازی سود متناسب با نیاز بازار، اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و زیرساختی، ورود به صنایع بالادستی و آغاز عملیاتی اجرایی در پهنه اکتشافی در انجیل از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت است.

مدیر عامل ارفع با تاکید بر اینکه واحد فولادسازی جهت تبدیل آهن اسفنجی به شمش فولاد با ظرفیت سالینه ۸۰۰هزار تن شمش فولاد در سال ۹۲ راه‌اندازی شد ،اذعان کرد:در سال ۱۴۰۱ با اجرای طرح افزایش ظرفیت میزان تولید شمش فولادی به یک میلیون تن در سال افزایش یافت.

مهدی نژاد در ادامه افزود :محدودیت‌های ایجاد شده در گاز مصرفی به مدت ۵۹ روز و برق مصرفی به مدت ۴۵ روز (در مجموع ۱۰۴ روز) منجر به عدم تولید ۲۰۱۷۲ تن آهن اسفنجی در سال گذشته شد گفتنی است که مجموع خسارت ناشی از این محدودیت‌ها ۱۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به سمت محصولات فولاد آلیاژی حرکت کردیم،خاطر نشان کرد:وقتی محصول آلیاژی می‌شود، باید یک سری فِروها به آن اضافه شود؛ از همین رو حدود ۳۸درصد محصول آلیاژی تولید کردیم که دلیل رشد قیمت شرکت هم همین بود؛همچنین شرکت احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی را در دستور کار خود دارد.

مدیر عامل ارفع در ادامه با تاکید بر این موضوع که طرح بهینه‌سازی واحد فولادسازی با بودجه مصرفی ۶۱۱ میلیارد ریال و همچنین خدمات بهینه‌سازی واحد احیا با بودجه مصرفی ۵۳ میلیارد ریال و افزایش راندمان واحد پست برق با بودجه مصرفی ۵ میلیارد ریال بخشی از پروژه‌های خاتمه یافته در سال ۱۴۰۲ است،اظهار داشت:احداث خطوط ریلی راه آهن یکی از طرح‌های در دست اجرا بوده که جهت افزایش و ارتقای کیفیت حمل و نقل است.

مهدی نژاد با بیان اینکه تکمیل پروژه تزریق اکسیژن واحد احیا جهت افزایش ظرفیت و کیفیت محصول با پیشرفت بیش از ۹۷درصد و تکمیل و راه‌اندازی فاز اول خط راه آهن منطقه صنایع فولادی اردکان با راهبری شرکت آهن و فولاد ارفع به طول ۲۱ کیلومتر از دیگر اقدامات این شرکت در سال گذشته است،تصریح کرد: مکلف هستیم همه ارز حاصل از صادرات را در سامانه به قیمت ۴۲هزار تومان به فروش برسانیم،همچنین ارز را برای فروش در سامانه سنا بارگزاری می‌کنیم و هر روز به افراد و صرافی‌های مختلف می‌فروشیم.

مدیر عامل ارفع با اشاره به اینکه ۲۱۳هزار تن عدم تولید آهن اسفنجی حاصل از قطعی برق سال گذشته بود،اظهار داشت:روش احداث مخازن Mini LNG را برای رفع بحران گاز انتخاب کردیم. با این روش می‌توانیم روزانه ۵۰هزار متر کعب گاز را ذخیره کنیم که برای ۴۰ روز قابل استفاده است،همچنین برنامه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در دستور کار است.

در خاتمه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد آهن و فولاد ارفع باتصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۳۹۲۰ ریال سود تقسیم شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true