بزرگترین تولید کننده آجر نسوز در کشور ؛ وارد بورس کالا شد - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بزرگترین تولید کننده آجر نسوز در کشور ؛  وارد بورس کالا شد

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فرآورده های نسوز ایران (سهامی‌عام) مورخ ۱۰/۰۴/۱۴۰۳ در مجموعه تلاش تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور ۷۳/۹۹درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای دکتر حسینی بود ، که جنابان ملکی و بهزادی در مقام نظار اول و دوم و جناب آقای دکتر پروان ، مدیرعامل شرکت به عنوان دبیرمجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با ارائه گزارش مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 1402/12/29و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۳۲۰ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرطلایی،دکتر پروان ،مدیر عامل شرکت فرآورده های نسوز ایران گفت : شرکت از ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۲ پروژه نصب و اجرای تاندیش ذوب‌آهن اصفهان را آغاز کرده و احتمالاً تا پایان بهمن ماه سال جاری به پایان برسد. ظرفیت این پروژه، آماده‌سازی ۲۶۰۰ تاندیش در سال یعنی ۷۰۰۰ تن آجر و جرم نسوز است.

وی در درخصوص راه‌اندازی کوره شاتل ۲۲ واگنی گفت: هدف آن افزایش ظرفیت تولید بود که ظرف ۴۵ روز در تاریخ دی ماه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید. این کوره به میزان ۱۰هزار تن تولید آجرهای آلومینی و شاموتی را در سال افزایش می دهد.

مدیر عامل “کفرا ” درخصوص پروژه اصلاح و بهسازی پرس بوخر گفت: هدف این طرح نیز افزایش ظرفیت تولید و امکان تولید آجرهای کنورتور ذوب‌آهن است که تاریخ پایان این پروژه خردادماه ۱۴۰۳ بود.

وی با بیان اینکه شرکت پیشنهاد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها از طبقه زمین را به‌منظور ترمیم نسبت‌های مالی و بهبود ساختار سرمایه و تطبیق حقوق صاحبان سهام به ارزش واقعی شرکت (در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به تصویب هیئت مدیره رسیده بود) مطرح کرد،اذعان داشت:شرکت برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های طبقه زمین، مجوز شستا و تاصیکو را نیز گرفته است و طی هفته پیش رو، مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت از عرضه آجر نسوز برای نخستین بار در بورس کالای ایران خبر داد و گفت: محصولات این شرکت در بورس کالا عرضه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تأمین مالی از طریق اوراق سلف موازی استاندارد صورت می‌گیرد و مناقصات محصولات کفرا در بورس کالا انجام خواهد شد،خاطر نشان کرد:درخصوص مهم‌ترین اقدامات جهت پذیرش کالا در بورس کالا معادل ۱۰درصد معافیت مالیاتی براساس ماده ۶ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، امکان برگزاری شفاف معاملات و رقابتی شدن قیمت کالا با انجام معاملات مستمر و امکان انتشار گواهی سپرده کالایی و مزیت‌های آن وجود دارد.

دکتر پروان با اشاره به اینکه در سال مالی گذشته به دنبال تولید آجرهایی با قیمت بالاتر و باکیفیت‌تر بودیم،تصریح کرد:۱۵۰هزار تن در صنعت نسوز مازاد ظرفیت داریم و با توجه به اینکه” کفرا” اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده است، امیدواریم کمترین آسیب را از این موضوع ببیند.

مدیرعامل “کفرا” با اشاره به اینکه تاکنون سه پهنه معدنی را کشف کردیم و در نظر داریم حتماً معدن داشته باشیم،اذعان کرد:درخصوص هزینه‌های عملیاتی شرکت با یک سخت‌گیری بالا و سیاست انقباضی به دنبال کاهش آن هستیم.

وی ادامه داد :تولید آجر آندالوزیتی ۶۵درصد آلومینا، کاهش مصرف منیزیم در محصول مگنو ۸۰، تعمیر داخلی و نوآورانه ستون‌های پرس ۱۶ با قیمتی که شرکت لایس اعلام کرد، تولید آجر آندالوزیتی ۶۰درصد آلومینا و شروع فعالیت دپارتمان نصب و اجرا در پروژه فولادسازی ذوب‌آهن از دستاوردهای شرکت در سال مالی مذکور بودند.

مدیر عامل شرکت فرآورده های نسوز ایران افزود :بازسازی و بهره‌برداری ۴۵ روزه کوره ۲۲ واگنی و افزایش ظرفیت ۱۲هزار تنی در سال، اصلاح فرایند و کاهش توقفات و افزایش بهره‌وری خطوط تولید از دیگر دستاوردهای این شرکت در سال مالی مذکور است.
گفتنی است در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فرآورده های نسوز ایران به ازای هر سهم ۳۲۰ریال سود نقدی تقسیم شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true