- ۰۲ تیر ۱۴۰۳
- کد خبر 181233
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر (سهامیعام) مورخ 1403/04/02درمحل شرکت تايدواترخاورميانه واقع در تهران،خيابان خالداسلامبولي(وزراءسابق)،پلاک 84-سالن اجتماعات تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور69/14درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای دکتررحمت الله صادقیان بود، که جنابان قلی زاده و تفتی در مقام نظار اول و دوم و جناب آقای مهندس آی هان سعادت ، مدیرعامل شرکت به عنوان دبیرمجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با ارائه گزارش مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 1402/12/29و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود 1067ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
به گزارش خبرطلایی، مهندس آی هان سعادت، مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر با بیان اینکه به دلیل قابل پیشبینی نبودن برخی از پارامترها در قراردادها، درآمدهای عملیاتی کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد : لیست قراردادهای سال ۱۴۰۲ شامل لایروبی بنادر شمال (۵ساله دوم)، مدیریت، راهبری، نگهداری شناورهای جستجو و نجات در بندر انزلی، تأمین یدککش جهت ارائه خدمات به سکوهای شرکت پایانههای نفتی ایران، تأمین شناور ASD دریابندر جهت ارائه خدمات به سکوها و میادین شرکت فلات نفت قاره ایران و اجاره زمانی شناور خدماتی به شرکت فناوری آبهای عمیق بوده است.
وی با تاکید بر اینکه دو سال است که ارزی به ما پرداخت نشده و ریال به نرخ سامانه نیما پرداخت میشود، خاطرنشان کرد: ممکن است از زمان صدور صورتحساب تا زمان پرداخت بین دو تا چهار ماه زمان ببرد.
مهندس سعادت با بیان اینکه پیشنهاد دادیم که بنادر شمال با رویه یکسان، تردد کشتیهایی که از آنها طلب داریم را محدود کنند و تا تسویه بدهیها جلوی تردد آنها را بگیرند، اذعان کرد: در سال ۱۴۰۲، طی دو مرحله سرمایه را به ۷۵ میلیارد تومان افزایش دادیم. سرمایهگذاری در قالب خرید ۷۰ میلیون سهم تاید واتر صورت گرفت که ۵۰ میلیون سهم در راستای تسویه بدهیها فروخته شده است.
مدیرعامل”حبندر” در ادامه با بیان اینکه ۱۰۵ میلیارد تومان مطالبات از بنادر شمال بود که با استناد به ماده ۲۶ قرارداد به ۱۲۷ میلیارد تومان رسید، خاطرنشان کرد : برای پوشش این موارد پیشبینی نشده، کارشناسی به اتمام رسیده، اما هنوز به شرکت ابلاغ نشده است.
وی افزود: برای خرید و ساخت لایروبی با سازندگان وارد مذاکره شدیم و با سفر به چین با یکی از شرکتها به نتیجه رسیدیم و قراردادی منعقد شده ؛ این قرارداد با مشارکت یکی از شرکتهای چینی و یکی از شرکتهای گروه در جریان است.
مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر با بیان اینکه در راستای مولدسازی داراییها، شناورهایی که درآمدزا نیستند را به فروش میرسانیم، اظهارداشت : رأی کارشناسی برای پرونده قضایی در مورد غرق شدن یک دستگاه لایروب به نفع شرکت است که ارزش این لایروب روسی 600هزار یورو برآورد شده است و منتظر صدور رأی هستیم.
سعادت درخصوص درآمدهای حمل دریایی توضیح داد: در شمال فقط موضوع لایروبی را داریم. یدککشهای جنوبی را برای حمل بار، تناژی یا زمانی اجاره میدهیم. به دلیل عدم شفافیت نرخ ارز، قراردادها را ریالی منعقد میکنیم.
وی با بیان اینکه قرارداد لایروبی تمدید نمیشود، افزود: با وجود زیانده بودن این قرارداد، دیگر در این مناقصه لایروبی شرکت نمیکنیم ؛ چرا که اگر تحریمها برداشته شوند، شرکتهای فعال در این صنعت جهش دو تا سه برابری را تجربه خواهند کرد.
مدیرعامل “حبندر ” با اشاره به اینکه برای ارتقای نماد به بازار بالاتر هنوز فکر نکردهایم ، خاطرنشان کرد : براساس استاندارهای بینالمللی، شناورها هر ۲.۵ سال باید تعمیر شود که سال گذشته ۱۴۶ میلیارد هزینه تعمیرات شده است.
مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر با اشاره به اینکه خط دریا بندر با بیش از دو دهه سابقه در ارائه خدمات دریایی به عنوان یکی شرکت های شناخته شده و پیشرو ایرانی در حوزه خدمات دریایی به ویژه در بخش لایروبی، جستجو و نجات دریایی و راهبری شناورها به حساب می آید،تصریح کرد: با توجه به بیش از دو دهه فعالیت شرکت خط دریا بندر، اجرای موفقیت آمیز پروژه های بسیاری در کارنامه شرکت به چشم می خورد.
گفتنی است؛ در خاتمه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر با تصویب صورتهای مالی به ازای هر سهم ۱۰۶۷ ریال سود نقدی تقسیم شد.