رشد مصرف انرژی در کشور، متناسب با رشد اقتصادی نیست - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رشد مصرف انرژی در کشور، متناسب با رشد اقتصادی نیست

 

رئیس سازمان مدیریت صنعتی به عدم توجه کافی به مصرف انرژی هشدار داد و اظهار داشت : نادیده گرفتن این موضوع می‌تواند به بحرانی مشابه مسائل آب و محیط زیست تبدیل شود.

به گزارش خبرطلایی مسعود لطفی، رئیس سازمان مدیریت صنعتی، در نهمین دوره جایزه مدیریت انرژی در جمع خبرنگاران  بر اهمیت اصلاح الگوی مصرف انرژی تاکید و اظهار داشت : با وجود تلاش‌های گذشته، این موضوع تنها در مقاطع خاصی مورد توجه قرار گرفته و پس از آن به فراموشی سپرده شده است.
وی بیان کرد : رشد مصرف انرژی در کشور، متناسب با رشد اقتصادی نیست و در واقع، مصرف انرژی به میزان قابل توجهی بیشتر از رشد اقتصادی است. وی علت این مسئله را عدم توجه جدی به موضوع مصرف انرژی به عنوان یک مسئله اصلی و فرهنگی در کشور دانست.
رئیس سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد : باید به این موضوع در آموزش‌ها و فرهنگ سازی توجه بیشتری شود.
وی در ادامه افزود : سازمان مدیریت صنعتی ماموریت دارد تا در این راستا تلاش‌های بیشتری انجام دهد و امیدوار است که در سال‌های آینده اثرات مثبتی در این زمینه مشاهده شود.
لطفی همچنین اشاره کرد : اگر دانشگاه‌ها، حاکمیت، مجلس و وزارتخانه‌های مرتبط، موضوع مصرف انرژی را به عنوان یک مسئله جدی در نظر نگیرند، ممکن است که این موضوع به یک بحران تبدیل شود، همانند مسائلی چون آب و محیط زیست. وی ابراز امیدواری کرد : با توجه و همکاری حاکمیت و مردم، بتوان در زمینه فرهنگ سازی و مدیریت مصرف انرژی نقش موثرتری ایفا کرد.
در ادامه، رئیس سازمان مدیریت صنعتی به اهمیت اهدای جوایز در تشویق شرکت‌های حوزه نفت، انرژی و پتروشیمی اشاره کرد و گفت : اگرچه این جوایز می‌توانند موثر باشند، اما به دلیل عدم اجرای وعده‌های داده شده در گذشته، پیشرفتی در این زمینه محقق نشده است.وی بر لزوم توجه جدی دولت و نهادهای مرتبط به موضوع مصرف انرژی تاکید کرد و افزود : بدون این توجه، نمی‌توان انتظار داشت که تغییرات مثبتی در الگوی مصرف انرژی رخ دهد.
وی اشاره کرد : ماده12 قانون رفع موانع تولید، که باید به سرمایه‌گذاران بخشی از صرفه‌جویی‌های حاصل از سرمایه‌گذاری‌هایشان را بازگرداند، همچنان بدون پیشرفت است. وی تاکید کرد : آمارها نشان می‌دهند تلاش‌های گذشته نتوانسته‌اند تاثیر مورد انتظار را ایجاد کنند و رشد مصرف انرژی همچنان بیش از رشد اقتصادی است.
وی در پایان، ابراز امیدواری کرد : با تلاش‌های مستمر و همکاری مردم، در سال‌های آینده شاهد تاثیر بیشتری در بهبود مدیریت مصرف انرژی باشیم.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true