- ۱۶ دی ۱۳۹۸
- کد خبر 51944
true
false
true
false
false
false
false
false
true
صنعت بیمه از آن دست صنایعی است که عملکرد و رشد آن تا حدود زیادی تابع عملکرد فضای کلان اقتصاد و وابسته به آن است. با به حرکت درآمدن چرخهای اقتصاد، چرخ های صنعت بیمه نیز در سایه آن روبهجلو به حرکت درمی آید و میزان رشد آن با سرعت رشد اقتصاد تنظیم میشود.
عضوهیات مدیره بیمه حکمت صبا در گفتگو با خبرطلایی بر فرهنگسازی و همکاری رسانهها در ترویج صنعت بیمه تاکید و اظهار داشت: آشنا نبودن مردم از مزایای بیمه و مشکلات اقتصادی از جمله مهمترین عوامل بی میلی مردم برای استفاده از صنعت بیمه در فعالیتهاست که نیاز است مزایای این صنعت به افراد جامعه منتقل شود.
معاون تحقیق و توسعه بازار بیمه حکمت صبا افزود: ترویج فرهنگ بیمه در کشور، آرامش و کاهش مشکلات در جامعه و افزایش روحیه امید را به همراه دارد همچنین ارتباطات و اطلاعات بیمه ای باید به روز، کار آمد و در بستر الکترونیک باشد تا روند خدمات رسانی به مردم تقویت شود.
وی با بیان اینکه سرعت در ارائه خدمات و تسهیل ارتباطات از نیازهای جدی یک جامعه مدرن و رو به جلو محسوب می شود و صنعت بیمه به دلیل ارتباط بی واسطه با مردم باید در این عرصه پیشتاز باشد ،تصریح کرد: بلوغ خدمات الکترونیکی می تواند زمینه ساز بهره گیری از تمامی ظرفیت های صنعت بیمه کشور و در نهایت افزایش ضریب نفوذ در جامعه باشد.
طباطبایی با تاکید بر اینکه مردم باید بیمه را به عنوان بخشی از شیوه زندگی در دنیای مدرن بپذیرند،اظهار کرد: توسعه فرهنگ بیمه در جامعه باعث می شود تا از یک طرف پا به پای رشد اقتصادی صنعت بیمه نیز رشد کند، و از طرف دیگر سبب اطمینان و آرامش و در نتیجه تسریع و تسهیل در امر سرمایه گذاری می شود.
وی با بیان اینکه گسترش و توسعه صنعت بیمه علاوه بر فراهم بودن بسترهای اقتصادی و فرهنگ سازی های لازم نیازمند گسترش اعتماد اجتماعی به ویژه اعتماد نهادی است ،افزود: نهادهای بیمه ای باید بتوانند اعتماد مردم را در سطح بالایی جلب کنند. آنها باید به مردم اطمینان بدهند که در صورت بروز حادثه، خسارت های وارده را کاملا جبران می کنند. در صورتی که اعتماد مردم به نهادهای بیمه گر افزایش یابد بدون شک شاهد افزایش و توسعه صنعت بیمه خواهیم بود.در این میان شرکت های مختلف بیمه نباید تنها در پی محاسبه سود خود باشند. بدون شک سود آنها در توسعه و گسترش فرهنگ بیمه در جامعه بوده و این امر نیز نیازمند جلب اعتماد مردم است.
عضو هیات مدیره بیمه حکمت صبا در ادامه به الکترونیکی شدن بیمه ها اشاره کرد وگفت: الکترونیکی شدن بیمه یکی ازمهم ترین بخش های تجارت الکترونیک صنعتی است که به شدت مورد توجه قرار گرفته است. از بین رفتن محدودیت های زمانی و مکانی، کاهش نرخ، افزایش حجم فروش، دسترسی آسان به اطلاعات، کاهش هزینه های معاملاتی، مشتری مداری، تخصصی شدن فعالیت ها و تغییر ساختار شبکه فروش از جمله مزایای استفاده از بیمه الکترونیک است که بیمه حکمت صبا هم از پیشرفت عقب نمانده و هر روز رو به پیشرفت است.
وی تصریح کرد:تولید و انتشار کارت های اعتباری بیمه ای نیز از جمله ابزارهای نوین این صنعت است که پا به پای دیگر کارت های اعتباری و نقدی ساختار فروش بیمه نامه و تعرفه های بیمه را دستخوش تغییرات اساسی خواهد کرد. در بیمه الکترونیک، مهم ترین ابزار اطلاعات و ارتباط است. به عبارت بهتر، بیمه الکترونیک بهره گیری از فناوری اطلاعاتی و ارتباطی برای ایجاد فرآیند جدیدی از بیمه است که با جامعه اطلاعاتی و شبکه ای همخوانی دارد.
معاون تحقیق و توسعه بازار بیمه حکمت صبا درخاتمه با اشاره به اینکه بیمه حکمت از سیستم بیمه گری الکترونیکی به نام “باب نو” در حال استفاده و جذب بیمه گذار است ،اظهار کرد:ویژگیهای برجستهای که سیستم مذکور را متمایز و منحصر از سایر سیستمهای بازدید نموده است شامل: امکان تعریف سیاستهای و کنترلهای مورد نظر مدیریت بیمه های اتومبیل در فرآیند و عملیات بازدید اولیه، فراخوانی سیستمی اطلاعات پیش نویس بیمه نامه از سیستم متمرکز بیمه گری، جهت ثبت درخواست بازدید، امکان اختصاص بازدید به کارشناس مورد نظر در شعبی که چندین کارشناس بازدید وجود دارد، بکارگیری برنامه بازدید صرفا با کاربری و دستگاه تلفن همراه کارشناس بازدید، اخذ تصاویر و فیلم بر اساس استانداردهای مشخص شده در برنامه موبایل بازدید اولیه، رمزنگاری داده ها، تصاویر و فیلم بازدید برروی دستگاه تلفن همراه و عدم دسترسی به این اطلاعات از طریق برنامه مدیریت فایلهای دستگاه تلفن همراه، استفاده از آخرین فناوری های فشرده سازی در ذخیره سازی و ارسال اطلاعات بازدید به سرور سیستم بیمه گری الکترونیک، رمزنگاری داده ها، تصاویر و فیلم بازدید اولیه برروی سرور سیستم بازدید و عدم ویرایش و حذف اطلاعات توسط کاربران سیستم، ضبط فیلم از اطراف خودرو جهت جلوگیری از تقلبات بازدید، حذف اطلاعات بازدید از روی دستگاه تلفن همراه، پس از انتقال آن به سرور سیستم بازدید اولیه، ثبت چندین بازدید اولیه در یکروز برروی برنامه تلفن همراه، کاهش هزینه های بازدید اولیه شرکت، نظارت و کنترل بهتر بر فرآیند و عملیات بازدید، اطلاع رسانی اطلاعات کارشناس بازدید و زمان بازدید به بیمه گذار از طریق پیامک می شود.
سردبیر: لیلا سبزهعلی
false
false
false
false








































