تولید نخستین کاتالیست C2 هیدروژناسیون برای اولین بار در کشور توسط پتروشیمی امیرکبیر - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تولید نخستین کاتالیست C2 هیدروژناسیون برای اولین بار در کشور توسط پتروشیمی امیرکبیر

شرکت پتروشیمی امیرکبیر با همکاری شرکت دانش‌بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا، برای اولین بار موفق به بومی‌سازی کاتالیست هیدروژناسیون استیلن در راکتور Front End واحد الفین در این منطقه شد.
خبرطلایی : سعید صادقی، مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر، اعلام کرد که با بومی‌سازی کاتالیست هیدروژناسیون استیلن، هزینه‌ها به یک هشتم کاهش یافته و این موفقیت به تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده است.

وی افزود: این کاتالیست با کاهش هزینه‌ای معادل ۱۵ میلیون دلار، دارای عمر مفید ۵ سال است و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برای دوره بهره‌برداری نیز انجام خواهد شد.
دکتر صادقی همچنین به برنامه‌های توسعه ساخت داخل کاتالیست‌های مصرفی اشاره کرد و گفت: مرکز تامین توسعه در پتروشیمی امیرکبیر به صورت مستقل راه‌اندازی شده است. در مجموعه تحقیق و توسعه، طرح‌های توسعه و خودکفایی را به صورت متمرکز در بازده مجموعه مدیریت تامین توسعه راه‌اندازی کرده‌ایم و امیدواریم شاهد اثربخشی بیشتر در سال جاری باشیم.
وی در پایان گفت: پتروشیمی امیرکبیر با ظرفیت اسمی ۷۰۰ هزار تن در حوزه پلیمر و ۵۰۰ هزار تن در واحد الفین، به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ در بازار داخلی فعالیت می‌کند و به طور میانگین ۳۵ درصد از بازار داخلی را تامین می‌کند. این شرکت در حال حاضر با ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی خود در حال تولید است.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true