امضاء تفاهم‌نامه توسعه میدان گازی خارتنگ بين شركت پدكس و شركت نفت مناطق مركزی/ ۱۵ میلیون مترمکعب گاز به تولید گاز کشور اضافه می‌شود - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
امضاء تفاهم‌نامه توسعه میدان گازی خارتنگ بين شركت پدكس و شركت نفت مناطق مركزی/ ۱۵ میلیون مترمکعب گاز به تولید گاز کشور اضافه می‌شود

تفاهم‌نامه توسعه میدان گازی خارتنگ بين شركت پدكس و شركت نفت مناطق مركزی صبح امروز امضا شد که نتیجه آن افزایش ۱۵ میلیون مترمکعب گاز به تولید گاز کشور خواهد بود.

به گزارش خبرطلایی به نقل از روابط عمومي شركت پدكس، مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه میدان گازی خارتنگ بين شركت پدكس و شركت نفت مناطق مركزی صبح امروز در نمايشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي تهران برگزار شد.

صبح امروز(22 اردیبهشت 1402) و در آخرين روز از بيست و هشتمين نمايشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي تهران تفاهم نامه توسعه ميدان گازي خارتنگ، شامل؛ انجام عملیات حفاری و سرویس های جانبی بين شركت پدكس و شرکت نفت مناطق مركزي با حضور دكتر حسين دهقان رئيس بنياد مستضعفان و دكتر محسن خجسته مهر مدير عامل شركت ملي نفت ايران امضاء شد.

گفتني است موضوع این تفاهم نامه که به امضای مهندس علی نوذری و مهدی حیدری مدیران عامل دو شرکت رسید عملیات حفاری 7 حلقه چاه در میدان گازی خارتنگ است که به صورت کامل با ظرفیت های بومی و بکارگیری توانمندی های داخلی و استفاده از دانش و تجربه متخصصین کشور و شرکت پدکس اجرا خواهد شد که حاصل آن افزایش بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب گاز به مجموع تولید گاز کشور می باشد. با تولید زودهنگام از این میدان بخشی از مشکل ناترازی گاز کشور جبران خواهد شد.

این میدان گازی که یکی از استراتژیک ترین میدان های گازی در بخش خشکی است در منطقه کوهستانی و صعب العبور در ۱۲۰ کیلومتری شرق بوشهر، ۶۰ کیلومتری شرق خورموج واقع شده و حجم درجای ذخیره گاز این میدان ۱۶.۴ TCF و میزان میعانات گازی آن ۲۶۱ میلیون بشکه برآورد شده است.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true