خودکفایی در تولید یک کاتالیست انحصاری کشور آلمان با کمک یک شرکت دانش بنیان ایرانی - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خودکفایی در تولید یک کاتالیست انحصاری کشور آلمان با کمک یک شرکت دانش بنیان ایرانی

مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران از بومی‌سازی و تولید یک تکنولوژی جدید و تحت انحصار آلمان که مستقیم دی‌اکسیدکربن را به متانول تبدیل می‌کند توسط یک شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرطلایی  حسین رفیق دوست با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت دانش بنیان نفت‌وگاز سرو و پتروشیمی فن‌آوران به منظور تجاری‌سازی و ساخت آزمایشی نیمه صنعتی طرح تبدیل دی‌اکسید کربن به متانول، با بیان اینکه پتروشیمی فن آوران همواره در داخلی‌سازی و ساخت کاتالیست با شرکت های دانش بنیان ایرانی پیشرو بوده است، تاکیدکرد: شرکت سرو یکی از قوی ترین شرکت‌های سازنده کاتالیست در کشور است.

وی درباره انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت دانش بنیان نفت‌وگاز سرو و پتروشیمی فن‌آوران به منظور تجاری‌سازی و ساخت آزمایشی نیمه صنعتی طرح تبدیل دی‌اکسید کربن به متانول، افزود: این یک تکنولوژی جدید است که مستقیم دی اکسید کربن را به متانول تبدیل می‌کند.

ساخت یک کاتالیست انحصاری آلمان توسط شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی

مدیرعامل پتروشیمی فن آوران ادامه داد: تکنولوژی و کاتالیست این موضوع پیش‌تر به صورت انحصاری در اختیار آلمان بود اما این مهم با همکاری شرکت دانش بنیان توسعه یافت.

وی گفت: این طرح کاملا دانش بنیان و ایرانی است و ۱۰۰ درصد کاتالیست مورد نیاز در شرکت دانش بنیان سرو ساخته شده است تا با آن از دی اکسید کربن به متانول برسیم و این تکنولوژی به مرحله ساخت هم رسیده است.

رفیق دوست با بیان اینکه تقریبا در واحد متانول و منوکسید کربن پتروشیمی فن‌آوران همه کاتالیست‌ها ایرانی است، اظهار داشت: آخرین کاتالیستی که مانده است، کاتالیست «سنتز» است که برای آن نیز برنامه داریم و اقدامات مربوط به آن انجام شده و به زودی آخرین ری‌اکتور خود را هم با کاتالیست ایرانی بالا خواهیم آورد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true