برنامه تلویزیونی پایان ناباروری با رویکردی جدید در شبکه 4سیما روی آنتن می رود - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
برنامه تلویزیونی پایان ناباروری با رویکردی جدید در شبکه 4سیما روی آنتن می رود

برنامه تلویزیونی پایان ناباروری یکی از برنامه‌های پرسابقه و مستمر شبکه چهار تلویزیون در هفت سال گذشته می‌باشد که قدیمی‌ترین برنامه تلویزیونی در خصوص مشکل ناباروری و روش های نوین درمان نیز محسوب می شود.
خبرطلایی :با توجه به سیاست‌های کلان افزایش جمعیت و مسئله ناباروری زوج‌ها و سهم این موضوع در کاهش نرخ جمعیت، گروه دانش شبکه چهار ، این موضوع مهم و راهبردی را در دستور کار خود قرار داده و به طراحی و تولید برنامه « پایان ناباروری» اهتمام ورزید. اولین برنامه در هفدهم خرداد ۱۳۹۳ با طراحی فائزه نعمتی و تهیه‌کنندگی سعید مشایخی بصورت زنده به روی آنتن شبکه چهار رفت.
تا کنون ، در شش فصل این برنامه به بررسی مشکلات زوج‌های نابارور ایرانی و تشریح و معرفی راهکارهای پزشکی و روان‌شناسی و معرفی توانمندی های کشور در این زمینه پرداخته و توانسته مخاطبان پرشماری را جذب کند و به یک مجله تصویری مرجع در زمینه ناباروری و بهداشت باروری بدل شود. تهیه کننده سه فصل پایان ناباروری سعید مشایخی، فصل چهارم کیوان بخشی و فصل پنجم و ششم مرجان بیات هستند.
در فصل‌ جاری این برنامه با اضافه شدن آیتم‌های متنوع و جذاب، علاوه بر ابعاد پزشکی، علل و راه‌های تشخیص و درمان ناباروری، دیگر ابعاد ناباروری نیز به تصویر کشیده شده است.
آیتم دلنوشته‌های زنان نابارور که گیتی خامنه، مجری توانمند و محبوب سیما روایت آنها را بر عهده دارد و همچنین، مستندهای گفت‌وگو با زوج‌های نابارور فرصتی را فراهم کرده که این زوج‌ها برای نخستین بار مجالی برای روایت کردن تجربه‌های زیستۀ خود و نیز ابعاد عاطفی، فرهنگی و اجتماعی ناباروری بیابند.
همچنین، طراحی و تولید آیتم جدیدی با عنوان کلاس ناباروری که در آن متخصصان به زبان ساده درباره علل و درمان‌های ناباروری توضیح می‌دهند، از دیگر امتیازات فصل‌های جدید این برنامه است که گامی مهم در زمینه افزایش آگاهی عمومی درباره ناباروری و راه‌های پیشگیری از آن محسوب می‌شود.
برنامه تلویزیونی پایان ناباروری، هم اکنون، شنبه‌ها ساعت ۱۹ ، با اجرای مینا هاشمی و مجتبی حصامی به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود و با بخش‌های متنوع و جذاب به ابعاد مختلف سلامت باروری و ناباروری می‌پردازد.
طی سال‌های تولید و پخش این برنامه، پژوهشگاه ابن‌سینا زیر مجموعه جهاد دانشگاه در تهیه محتوا و غنای علمی این برنامه مشارکت فعالانه‌ای داشته است.

false
false
false
false

true