گفتگوی اختصاصی خبرطلایی با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری//اختصاص1600میلیارد تومان وام کم بهره از سوی بانک سینا جهت اشتغالزایی روستاییان - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
گفتگوی اختصاصی خبرطلایی  با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری//اختصاص1600میلیارد تومان وام  کم بهره از سوی بانک سینا جهت اشتغالزایی روستاییان

10

جایگاهی که روستا و روستانشین در پویایی اقتصاد کشور، از قبیل کمک به رشد اقتصادی، کنترل نرخ تورم، افزایش نرخ اشتغال و فعالیت دارد به طور ویژه در تولید کالاهای اساسی و استراتژیک نیز موثر است که می تواند بستر مناسبی برای تولیدات کشاورزی، دامی، صنعتی و خدماتی، حفظ محیط زیست و امنیت، هنجارهای فرهنگی و اجتماعی، حراست و نگهبانی مرزها را فراهم کند.
به گزارش خبرطلایی سید ابوالفضل رضوی،معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ضمن تشکر از مدیر عامل بانک سینا اظهار داشت :بانک سینا درسال 96 ، 1600میلیارد تومان برای اشتغالزایی روستاییان به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در قالب وام با بهره پایین کمک کرده که کار بسیارعظیم وکم سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه بانک سینا مدیریت قوی دارد و توانسته وام های خوبی پرداخت کند،تصریح کرد:از 18درصد سود بازپرداخت وام ،5درصد دولت ، 8درصد را وام گیرنده پرداخت می کند و 5 درصد بانک سینا که با سود کمتررضایت مردم را بیشتر از سود مالی مد نظر قرار داده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری گفت: سقف وام طرح اشتغال روستایی از سوی بانک سینا در سال جاری از۲۰ به ۲۵ میلیارد تومان با شرایط بازپرداخت سال گذشته افزایش یافت.
رضوی در خصوص وثیقه دریافت وام اظهار داشت: اختصاص سند ملکی روستایی به عنوان وثیقه، پذیرش سفته به عنوان وثیقه در صورت نبود سند ملکی تا حد مجاز وام ازجمله شرایط دریافت وام است.
وی با بیان اینکه با کمک بانک سینا تمامی استانها مشمول دریافت وام شده اند که واحدهای تولیدی به ثمر نشسته که برای نظام مایه افتخار است، خاطر نشان کرد:هر کدام از استان ها که زودتر ازپایان پاییز97 وام خود را پرداخت کند مشمول تخفیف بیشتری خواهند شد ،همچنین هر استان می تواند یک پروژه چهار میلیارد تومانی برای دریافت وام به بانک سینا با کارمزد 5درصد پرداخت معرفی کند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری درپایان ضمن تشکر از مدیر عامل بانک سینا،رییس بنیاد مستضعفان و همچنین بنیاد علوی بر همراهی همه دستگاه های اجرایی و بانک ها برای توسعه اشتغال روستایی مدنظر دولت تدبیر و امید تاکید کرد و ادامه داد: این کار یکی از مهمترین اقدامات در راستای بهبود وضعیت روستاهاست که نباید از آن غفلت شود.

false
false
false
false

true