گفتگوی داغ چهارشنبه آخر سال خبرطلایی با رییس مرکز اورژانس تهران : در چهارشنبه سوری، ایمن شادی کنیم/ در منزل بمانیم و مشکلی بر مشکلات کادر درمان اضافه نکنیم/ تمام پایگاه ها آماده باش کامل هستند - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
گفتگوی داغ چهارشنبه آخر سال خبرطلایی با رییس مرکز اورژانس تهران : در چهارشنبه سوری، ایمن شادی کنیم/ در منزل بمانیم و مشکلی بر مشکلات کادر درمان اضافه نکنیم/ تمام پایگاه ها آماده باش کامل هستند

شب چهارشنبه سوری 99 هم از راه رسید اما غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها همواره حادثه می‌آفریند؛ چه خوب می‌شود دورهمی چند ساعته و حادثه آفرین را اول به خاطر خودمان و دوم به خاطر قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در خانه بمانیم تا حادثه‌ای تلخ اتفاق نیفتد.
همواره در روزهای پایانی سال، نگرانی از حوادث تلخ چهارشنبه سوری بیشتر از همیشه دلهره آور است؛ متأسفانه چند سالی می‌شود که سنت قدیمی آخرین چهارشنبه سال رنگ باخته و استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا جایگزین آن شده است.
به گونه‌ای که برخی از جوانان، آداب و رسوم یک جشن باستانی را به باد فراموشی سپرده و رفت و آمد در این شب را حتی برای عابرین پیاده خطرناک می‌کنند؛ حوادثی که فدای یک لحظه شادی می‌شود و عواقب جبران ناپذیری را برای استفاده کنندگان از مواد محترقه به وجود می‌آورد.
اما حالا که بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و پرهیز از دورهمی و رفت و آمدهای خانوادگی، مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند برای قطع زنجیره شیوع این ویروس مؤثر واقع شود، قطعاً دور همی شب چهارشنبه سوری می‌تواند آتش شیوع این ویروس را بیش از هر زمان دیگری داغ کند ،چنانچه امسال در این گیر و دار شیوع ویروس کرونا، چهارشنبه سوری از راه نرسیده قربانی گرفت .
با این تفاسیر بی مناسبت ندیدم به سراغ دکتر پیمان صابریان رییس اورژانس تهران بروم و از اقدامات انجام شده و توصیه هایی در خصوص ایمنی چهارشنبه آخر سال از زبان ایشان جویا شوم که در ادامه از نظرتان می گذرد.
دکتر پیمان صابریان در گفتگو با خبرطلایی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونا در کشور و عدم حضور در کلاس های آموزشی امسال محتوی آموزشی حاوی متن ،پیام ،فیلم و پمفلت های آموزشی را به آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان های تهران تحویل و در سامانه شاد بارگذاری شد ،اظهار داشت : به همین علت آموزش‌های مد نظر روی گروه کودکان و جوان‌هاست به طوری که حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر از این محتواها و همچنین از ظرفیت های مجازی ،کانال ها ، سایت ها و …. استفاده کردند.
وی همچنین با بیان اینکه آمار کلی حوادث مرتبط با چهارشنبه پایان سال از سال ۹۵ رو به کاهش بوده، تصریح کرد: در سنوات گذشته حدود ۴۰ درصد از مصدومین مرتبط با مراسم چهارشنبه پایان سال و گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال تشکیل می دادند و حدود ۳۰ درصد از مصدومین عابرین بودند اما از ابتدای اسفند ۱۳۹۹ تا کنون در شهر تهران ۱۲ مصدوم داشتیم که ۱۰ نفر به مرکز درمانی منتقل شدند که نسبت به سال گذشته متاسفانه افرایش داشته است .
دکتر صابریان به تمهیدات اورژانس تهران برای چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و اظهارداشت :از ساعت ۱۶ تا پایان امشب در ۱۹۷ نقطه پر تردد شهر تهران آمبولانس استقرار دارد ، تمام پایگاه ها آماده باش کامل هستند،اتاق فرماندهی (ics)فعال شده و همچنین کلیه مرخصی ها لغو شده است.
وی با بیان اینکه تمام نیروهای موتورلانس اورژانس از ساعت ۱۷ تا پایان امشب آماده خدمت رسانی با آمبولانس هستند،تصریح کرد:۵۰ دستگاه آمبولانس رزرو به چرخه عملیات اضافه شده و همچنین در بیمارستان های سوانح و حوادث نیروی اورژانس مستقر شده است.
رییس مرکز اورژانس تهران در خاتمه با بیان اینکه تمام نیروهای ستادی-عملیاتی حضور دارند،خاطر نشان کرد :تحهیزات سوختگی کافی برای آمبولانس ها در نظر گرفته شده و همچنین به نیروهای دیسپچ برای افزایش پاسخگویی افزوده شده است .

false
false
false
false

true