رئیس نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛ وعده رفع توقیف کتاب های ناشران افغانستانی در گمرک - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رئیس نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛ وعده رفع توقیف کتاب های ناشران افغانستانی در گمرک

رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ابراز امیدواری کرد که مشکل توقیف کتاب های ناشران افغانستانی در گمرک دوغارون به زودی حل شود.

به گزارش خبرطلایی 10، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عصر امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در جمع خبرنگاران درباره مشکل ترخیص نشدن یک محموله از کتاب های ناشران افغانستانی در گمرک دوغارون، گفت: این دوستان از مبادی ای غیر از مبادی تعیین شده، برای ورود کتابشان اقدام کرده اند و این مسیر متفاوت، کار را طولانی کرده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حل این مشکل، ادامه داد: مذراکراتی با گمرک صورت گرفته و مشکل هم بیشتر به مشکلات ساده اداری مثل کامل نبودن فرم ها و غیره برمی گردد که موضوعی جدی نیست و برطرف می شود. البته این مشکل، مربوط به نمایشگاه نیز نبوده است.

بر اساس این گزارش، رئیس اتحادیه ناشران افغانستان امروز در گفتگویی با مهر از توقیف محموله ای به حجم ۲۸ کارتن شامل ۲۰۰۰ کتاب از آثار چهار ناشر افغانستانی در مرز دوغارون توسط گمرک خبر داده بود. این کتاب ها راهی نمایشگاه کتاب بوده اند. (بیشتر بخوانید)

محسن جوادی رئیس نمایشگاه سی و یکم کتاب تهران همچنین درباره مشکلات ارزی که برخی ناشران خارجی شرکت کننده در نمایشگاه امسال کتاب تهران را با مشکل مواجه کرده است، گفت: خوشبختانه با صحبتی که دکتر صالحی با آقای جهانگیری انجام داد، ماجرا امروز در هیئت دولت برطرف شده و ما منتظر هستیم علاوه بر پاسخ نامه بانک مرکزی به درخواست ما برای تخصیص ارز دولتی به این بخش از نمایشگاه کتاب تهران، راه حل مد نظر این دوستان نیز نهایی و اجرایی شود که احتمال زیاد امشب به ما اطلاع داده می شود.

false
false
false
false

true