مدیرعامل پتروشیمی خوزستان در گفتگو با خبرطلایی : پتروشیمی خوزستان تنها تولید کننده «رزین اپوکسی» و پلی کربنات در کشور - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مدیرعامل پتروشیمی خوزستان در گفتگو با خبرطلایی : پتروشیمی خوزستان تنها تولید کننده «رزین اپوکسی» و پلی کربنات در کشور

پتروشیمی خوزستان تنها تولید کننده پلی کربنات و اپوکسی‌زین در کشور است که نیاز داخل را تامین و موجب قطع وابستگی شده است.
رضا صالح‌احمدی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی در گفتگو با خبرطلایی اظهار داشت: با توجه به شعار سال در جهت تامین مواد اولیه با کیفیت، قطع وابستگی را گامی مهم در جهت “جهش تولید” در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به این نام مزین شده است، دانست.
وی با اشاره به اینکه این پتروشیمی فروش کالای خود را از طریق بورس کالا انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: سال گذشته پلی کربنات مقاوم به UV را توسعه دادیم و از اواخر سال ۹۷ بود که فروش صنعتی آن انجام و از اوایل امسال وارد بورس کالا شد و استقبال خوبی از این محصول صورت گرفت؛ به طوری که صنعت کلید و پریز که تا پیش از این مواد اولیه خود را از آلمان و کره وارد می‌کرد در حال حاضر از پلی کربنات پتروشیمی خوزستان استفاده می کند.
مدیرعامل پتروشیمی خوزستان با اشاره به ارتقا کیفیت کلید و پریز و محصولات هم ردیف داخلی با بهره‌گیری از دانش روز و تنوع محصولات بر اساس نیاز بازار، گسترش کانال‌های توزیع در بازارهای داخلی و خارجی را گامی مهم در جهت ارتقا صنعت الکتریکال کشور دانست.
صالح احمدی به صنعت خودروسازی نیز اشاره و بیان کرد: صنعت خودروسازی نیز چراغ های ماشین های خود را از آلمان و کره وارد می‌کرد که در چند ماه گذشته ملاقات هایی داشتیم و از آنها خواستیم تا از پتروشیمی خوزستان و محصولاتی که داریم بازدید کنند که پس‌از این بازدیدها در این صنعت نیز مصرف محصولات ما رو به افزایش است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان با تاکید بر مزایای این پتروشیمی گفت: یکی از مزایای پتروشیمی خوزستان، در دسترس بودن کالا است و نیازی نیست که در این شرایط اقتصادی از کشور ارز خارج شود و بیش از ۳ ماه وصول کالا، به طول بیانجامد.
صالح احمدی به دیگر مزایای این شرکت اشاره کرد و افزود: ما می توانیم برای مشتریان خود برای پرداخت مبلغ، شرایط اعتباری فراهم کنیم؛ همچنین اگر محصولات پتروشیمی خوزستان، در طول کار از لحاظ فنی مشکلی داشته باشد، تیم فنی پتروشیمی ۲۴ ساعت و حداکثر ۴۸ ساعت بعد از گزارش در محل شرکت درخواست‌کننده حاضر و به مشکلات آنان رسیدگی می‌کند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان با اشاره به ثبت رکورد جدید تولید «رزین اپوکسی» در ۹ ماهه نخست سال جهش تولید از بهره برداری خط تولید محصول جدید «رزین اپوکسی جامد پودری» در نیمه نخست سال 1400 با هدف بی نیازی کشور از واردات محصولات مشابه خبر داد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان با اعلام اینکه همزمان با ثبت رکورد جدید تولید با هدف تامین نیاز مشتریان، تولید گرید جدید «رزین اپوکسی جامد پودری» در این شرکت پتروشیمی آغاز شده است، تصریح کرد: این محصول جدید به دنبال برگزاری نشست های متعدد با مشتریان و نیاز آنها از سوی پتروشیمی خوزستان تولید و عرضه شده است.
صالح احمدی با بیان اینکه «رزین اپوکسی جامد پودری» در تولید محصولات مختلف از جمله مواد اولیه ساخت انواع قوطی کنسرو دارای کاربرد است، خاطرنشان کرد: با ساخت واحد جدید صنعت پتروشیمی از واردات این محصول استراتژیک پتروشیمی بی نیاز می‌شود.
وی ادامه داد :با توجه به شرایط تحریم شرکت ها ناگزیر شدند به تولیدات داخلی اهمیت بیشتری بدهند که شرکت پتروشیمی خوزستان هم از این قاعده مستثنی نبود بویژه امسال که سال جهش تولید نامگذاری شده ظرفیت تولید را بالا بردیم و تا آخر آذر ماه99 تولیدی را که انجام دادیم معادل کل سال 98 بود به طوری که امسال برای محصول رزین اپوکسی تقریبا 25تا30درصد بالاتر از سال 98 تولید و همچنین بالغ بر 8 نوع گرید مختلف زرین اپوکسی و پلی کربنات را در 2سال گذشته تولید کردیم که به طبع منجر به عدم وابستگی خواهد شد .
صالح احمدی با بیان اینکه هدف ازارتباط نزدیک با مشتریان شنیدن دغدغه‌های مشتریان و اطمینان بخشی از تامین مواد مورد نیاز آنان از جمله وظایف سازمانی است ،اظهار کرد:این ارتباطات موجب پیشرفت صنعت است و البته پتروشیمی خوزستان و سایر پتروشیمی‌ها با ارتقای روزافزون کیفیت محصولات خود موجب خواهند شد تا واردات بسیاری از محصولات به کشور قطع شود و البته این مستلزم کیفیت برتر محصولات داخلی است.

وی با بیان اینکه گفتگوهای دائم و مستمر با مشتریان برای کسب اطلاع از نیاز بازار و با هدف عرضه محصولات و گریدهای جدید به صورت پیوسته ادامه دارد این نمایشگاه‌ها فرصت بسیار خوبی است که در زمان بسیار کوتاه بتوانیم مشتریان زیادی را جذب محصولات شرکت های مختلف کرده و به سوالات آنها پاسخ داد و دغدغه‌های آنها را شنید و ما در پتروشیمی خوزستان از این فرصت استفاده حداکثری کردیم‌.
مدیر عامل پتروشیمی خوزستان در خاتمه اظهار داشت : از همه مشتریان دعوت می کنم که از کارخانه پتروشیمی خوزستان بازدید نمایند و تاکید می کنم که در پتروشیمی خوزستان به روی همه مشتریان باز است. پتروشمی خوزستان نیروهای جوان، با انگیزه، با تجربه، خونگرم و دلسوزی دارد و مزیت اصلی ما همین است و هرگونه پیشرفتی که اتفاق افتاده حاصل زحمات ایشان بوده است.

لیلا سبزه علی

false
false
false
false

true