الفت: آیت الله رییسی با موضوع پیشگیری آشنایی کامل و عمیقی دارند - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
الفت: آیت الله رییسی با موضوع پیشگیری آشنایی کامل و عمیقی دارند

به گزارش خبرطلایی به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمدباقر الفت در نشست با معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سراسر کشور که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد؛ یاد شهید بزرگوار و مدیر فرازنه، مدیر حکیم، شهید فخری زاده را گرامی داشت و اظهار کرد: امیدوارم که این شهید بزرگ در سفره سید الشهدا(ع) کنار صاحب شهدای انقلاب اسلامی متنعم باشند و ما هم ادامه دهنده میسر این بزرگوار و سایر شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی باشیم و امانت سپرده شده به دستمان را به دست صاحب اصلی اش حضرت حجت برسانیم.

الفت با تشکر و تقدیر از تصمیم ریاست محترم قوه قضاییه نسبت به تثبیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، گفت: ایشان با موضوع پیشگیری و اثرات مثبت آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی آشنایی کامل و عمیقی دارند و با مطالعات دقیق و موشکافانه که ظرف چند ماهه گذشته انجام دادند و با شنیدن تمام نقطه نظرهایی که از سوی کارشناسان و مطلعان از پیشگیری در سطح دانشگاه، حوزه، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و اجرایی کشور ابراز شد و جمع بندی‌هایی که محضر ایشان ارایه شد و دقت نظری که اعمال فرمودند به این نتیجه رسیدند که معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و در کنار آن امور اجتماعی کماکان به فعالیت خود ادامه دهد.

وی بیان کرد: ریاست محترم قوه قضاییه همچینین تصمیم گرفتند این معاونت در تمامی استان‌ها هم تثبیت شود و قطع یقین فعالیت تک تک عزیزان، روسای کل محترم دادگستری، معاونین محترم پیشگیری در امر اطلاع رسانی، در امر وجود اثبات این معاونت و ضرورت ادامه فعالیتش و نافع بودن فعالیت‌های معاونت هم برای دستگاه قضایی و هم برای منافع ملی موثر بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ابراز امیدوری کرد که از محل اقدامات عزیزان هر چه زودتر منویات آیت الله رییسی محقق شود و در اثر تحقق این منویات بار قابل توجهی از دوش دستگاه قضایی و مدیریت کشور کم شود.
الفت در ادامه بیان کرد: تصمیمی که آیت الله رییسی اتخاذ فرمودند نشانگر این حقیقت است که ریاست محترم قوه قضاییه با مقوله پیشگیری بسیار آشنا هستند و با وظایف قوه قضاییه به صورت عمیق آشنایی دارند و می‌دانند که تاثیر فعالیت‌های پیشگیرانه در کاهش دعاوی و ارتقاء کارایی قوه قضاییه بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه همیشه تاکید بر این بود که از داخل قوه قضاییه رییس قوه انتخاب شود، افزود: ریاست قوه قضاییه به نظرات مجموعه و زیرمجموعه خودشان بسیار بها می‌دهند. ایشان با همدلی، همفکری و هم اندیشی که با مسوولین محترم در استان‌ها داشتند به این نتیجه رسیدند که تثبیت معاونت انجام شود و این محصول ارتباط مستقیمی است که هم روسای کل و هم معاونین محترم می‌توانند با رییس مجموعه داشته باشند که اتفاق خیلی خوب، میمون و مبارکی است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: امیدواریم در سایر موضوعات هم این سطح ارتباط و هم اندیشی و همفکری حفظ شود.

وی افزود: مجموعه قوه قضاییه نیازهای فکری خودش را با مدیریت قوی که وجود دارد اتخاذ می‌کند و در اتخاذ تصمیمات از منابع بیرونی و احیانا منابع غیرکارشناسی که ممکن است سبب ناکارآمدی در قوه قضاییه بشوند بی نیاز است.

الفت بیان کرد: علاوه بر اینکه معاونت در سطح ملی ثبیت شده، صلاحیت‌های معاونت استان‌ها و ماموریت‌های اداری‌شان نیز حفظ شده است.

وی ادامه داد: ریاست محترم قوه قضاییه ضمن اینکه ماموریت‌هایی که از سابق طراحی شده بود را حفظ کردند، ماموریت‌های جدیدی را نیز به این معاونت محول کردند که از جمله این ماموریت‌ها می‌توان به عملیاتی شدن دستورالعمل نحوه مشارکت سازمان‌های مردم نهاد با قوه قضاییه اشاره کرد.

در این نشست ویدیو کنفرانسی معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سراسر کشور حضور داشتند و تعدادی از آنان به بیان نظرات و پیشنهادات پرداختند.

false
false
false
false

true