مدیرعامل در دیدار با استاندار گیلان: شرکت ملی پست آمادگی ایجاد سورتینگ مکانیزه را دارد - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مدیرعامل در دیدار با استاندار گیلان:  شرکت ملی پست آمادگی ایجاد سورتینگ مکانیزه را دارد

رمضانعلی‌سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست طی سفر به استان گیلان، ضمن دیدار با استاندار گیلان گفت: شرکت ملی پست آمادگی لازم برای ایجاد سورتینگ مکانیزه خدمات پستی در رشت را دارد.

به گزارش خبرطلایی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، در این دیدار که عصر امروز سوم مهر ماه در استانداری گیلان برگزار شد، سبحانی‌فر ضمن قدردانی از استاندار گیلان به جهت همکاری با مجموعه پست استان، گفت: با حمایت‌های استاندار از پست استان و توسعه دفاتر ICT روستایی بمنظور حمایت از کسب و کارهای بومی می توانیم در توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی سهیم باشیم.

وی با اشاره به توسعه و ضرورت ارتقا هر چه بیشتر کیفیت خدمات پستی، افزود: شرکت ملی پست آمادگی مناسب جهت همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی برای واگذاری خدمات نیابتی را دارد.

مدیرعامل تصریح کرد: در راستای بهبود خدمات، بر گسترش برنامه های پست با محوریت توسعه خدمات در بستر حمل و نقل ریلی متمرکز شده ایم و ظرفیت های خوبی در گیلان برای تحقق این مهم فراهم آمده است.

وی افزود: در طرح هوشمند سازی پست، مرکز مکانیزه پست و سورتینگ شامل خدمات خرید، انتقال، تجزیه مکانیزه و آماده سازی امانات پستی در رشت ایجاد خواهد شد.

سبحانی‌فر ادامه داد: در راستای تحقق دولت الکترونیک، لازم است دستگاه‌ها با رویکرد کاهش مراجعه مردم به ادارات، خدمات خود را تا حد ممکن بصورت الکترونیکی ارایه دهند و می توانند به صورت نیابتی، فعالیت هایشان را به مجموعه پست واگذار نمایند.

وی همچنین بر ایجاد دفاتر پیشخوان دولت در تمامی روستاها تاکید کرد و گفت: با بهره‌گیری گیری از خدمات پستی و تجارت الکترونیک، می‌توان کسب و کارهای کوچک روستایی همچون صنایع دستی را نیز رونق بخشید‌.

معاون وزیر با اشاره به نقش و اهمیت خدمات پستی در جریان شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: به دنبال توسعه خدمات پستی هستیم تا امکان خدمات رسانی بیشتری به مردم فراهم شود و همچنین این خدمات در استان گیلان روند رو به رشدی دارد که نیازمند زیرساخت هایی برای توسعه هرچه بیشتر است.

ارسلان زارع استاندار گیلان ضمن گرامیداشت 17 مهر (9 اکتبر) روز جهانی پست و تبریک به فعالان این عرصه اظهار کرد: پست به لحاظ خدمت و قدمت از جایگاه خوبی بین مردم برخوردار است و در حقیقت مردم پست را مظهر ارتباطات در جامعه می دانند.

وی افزود: واگذاری برخی خدمات دستگاه‌های اجرایی به پست نشانگر اهمیت و نقش موثر این نهاد است و با توجه به تنوع خدمات پستی در کشورهای توسعه یافته، بایستی با استفاده از فناوری های نوین و خدمات مطمئن، موجبات افزایش اعتماد جامعه به مجموعه پست فراهم شود.

زارع با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید خدمات پست در مناطق مختلف استان به ویژه در مناطق محروم در حوزه ICT بیشتر شده است، گفت: خدمات این بخش نیازمند گسترش، تحول و ارتقاست و در این راستا باید نیازسنجی از موارد مورد تقاضای مردم صورت گیرد و در جهت رضایتمندی آنان گام های موثری برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: استان گیلان با توجه به وجود ظرفیت های بسیار زیاد در بخش نیروی انسانی و منابع، می‌تواند در زمینه استقرار دولت الکترونیک و ارایه خدمات آسان به مردم پیشتاز باشد و در این خصوص باید از ابزارهای اطلاع رسانی و تبلیغات بیش از پیش بهره گیری شود.

استاندار گیلان تسهیل خدمات پستی، تسریع در زمان توزیع مرسوله و دیگر فرایندهای پستی و نیز کیفی سازی خدمات را اموری دانست که تحقق آن افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد و افزود: شرکت ملی پست زمینه تحقق هر چه ‌بهتر و سریع‌تر اقتصاد مقاومتی را داراست و می‌تواند با فرهنگ سازی و ایجاد فرصت برای نفوذ بیشتر خدمات پستی در زندگی روزمره به ارکان مختلف کشور کمک کند.

زارع با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های پستی و تجارت الکترونیک، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا طی هفت ماه اخیر و ضرورت پرهیز مردم از ترددهای غیرضروری، ایجاد بسترهای مختلف برای ارایه خدمات غیرحضوری به ویژه در حوزه تجارت الکترونیک و نیز انتقال بسته های مردمی در درون استان از جمله کسب وکارها نیز می تواند در مدیریت این بیماری اثرگذار باشد.

استاندار گیلان افزود: پیگیری و هماهنگی های لازم برای در اختیار گذاشتن قطعه زمینی به مساحت 5000 متر مربع برای احداث سوله و مرکز تجزیه و مبادلات هوشمند و سیستم های سورتینگ مرسولات پستی رشت با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان به پست استان انجام خواهد شد.

در این دیدار جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه راه آهن گیلان ظرفیت خوبی برای توسعه خدمات پستی دارد، خاطرنشان کرد: تجهیزات مرتبط با خدمات رسانی و لجستیکی در پست، نیازمند نوسازی است و انتظار داریم که در این خصوص، از سوی شرکت ملی پست به استان کمک شود.

این دیدار با همراهی علیرضا زرگوش عضو هیئت مدیره، حسین غضنفری معاون فنی و بازرگانی، حسن عمیدی سرپرست دفتر ارتباطات و اموربین الملل، علی اکبر هادوی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و مهدی فخربین سبحانی مدیرکل پست این استان انجام گرفت.

false
false
false
false

true