پیش‌نیاز تحول دیجیتال، ارتقا و توسعه فرهنگ سازمانی است - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پیش‌نیاز تحول دیجیتال، ارتقا و توسعه فرهنگ سازمانی است

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با تشریح ابعاد طرح سکوی تجارت الکترونیک شرکت ملی پست(ستاپ)، تحولات مبتنی بر فناوری‌های نوین را در جامعه اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد.

به گزارش خبرطلایی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، شب گذشته در چهارمین گفتگوی زنده اینستاگرامی از مجموعه برنامه‌های فرهنگ پست، محمدرضا قادری اظهار داشت: طرح تحول پست مترادف با تحول در نگاه و استراتژی مجموعه و تغییر روش کسب و کار است.

وی افزود: تحول دیجیتال به معنای خرید ابزار دیجیتال و توسعه آن نیست، اسم این کار دیجیتالیزه شدن است. لازمه ایجاد تحول دیجیتال داشتن تفکر دیجیتال، هدایت و راهبری فرآیندها به سمت بهره‌برداری از فناوری، و زبدگی استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ابزار مربوط به آن است.

قادری ادامه داد: خوشبختانه در ارزیابی‌های صورت‌گرفته توسط نهادهای ذیربط، در رقابت با شرکت‌هایی که برپایه فناوری عمل می‌کنند، پست در رهبری دیجیتال یعنی هدایت ساز و کارها و فرآیندها، و نیز در زبدگی دیجیتال یعنی به کار بستن فناوری حائز رتبه‌های برتر شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: در حال حاضر 25درصد خدمات پست خدمات الکترونیکی است که با سازگار کردن زیرساخت‌ها، نیروی انسانی و حتی چارت سازمانی، ماشین‌آلات و … در حال توسعه دادن به آن هم هستیم.

وی با اشاره به این‌که پوست‌اندازی امری زمان‌بر است و در عین حال نمی‌توانیم از سرعت تحول جامعه عقب بمانیم گفت: خوشبختانه در شرکت ملی پست ذهن‌ها آماده شده، برنامه‌ها و نقشه‌راه برای چند سال آینده تدوین شده و امیدواریم تا سه سال آینده این نهال به درختی تناور تبدیل شود.

قادری افزود: فناوری‌های جدید زندگی را تغییر می‌دهند و سبک زندگی را عوض می‌کنند، فناوری اطلاعات هم این قضیه مستثنی نیست و شرکت ملی پست هم تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته است. ما هیچ کاری هم که نکنیم استفاده از فناوری در حال رخ دادن است و پست هم ناگزیر از استفاده از آن خواهد بود.

سرپرست معاونت فناوری شرکت ملی پست ادامه داد: طرح تحول پست با توسعه فناوری اطلاعات می کوشد خدمات پستی را هم‌پای تحولات اجتماعی و فناورانه حرکت دهد. برای این کار جنس بسته‌ها و نوع ماشین‌آلات، شکل فرآیندها و روش مبادله باید دچار بازنگری شود.

وی با تأکید بر اینکه جادویی وجود ندارد و باید با هدف و حرکت سنجیده پیش رفت گفت: یک شبه نمی شود کاری کرد و این سیستم و امکانات است که سرعت حرکت را تعیین می‌کند. باید با آموزش، حمایت، راهبری و همراهی، حرکت شرکت ملی پست را در این مسیر متوازن و مناسب کنیم.

قادری در خصوص سرعت مناسب برای تحولات فناورانه در شرکت ملی پست اظهار داشت: برای عادت دادن شبکه پستی به استفاده از فناوری باید سطح بلوغ کل مجموعه بالا برود. اگر سرعت حرکت متناسب نباشد سیستم آن را پس می‌زند. باید الگو و بستر درست ایجاد شود و از طریق ابزارهایی مانند ارتقا شغلی و افزایش مزایا، همکاری کارکنان جلب شود.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست تآکید کرد: پیش‌نیاز همه تحولات در هر زمینه‌ای مربوط به ابعاد فرهنگی است. نیاز جدی به توسعه و ارتقا فرهنگ سازمانی داریم و معتقدیم بدون آن هیچ تحولی مقدور نیست.

وی با اشاره به اساس‌نامه شرکت ملی پست یادآوری کرد: شرکت پست طبق این اساس‌نامه، وظیفه نظارت بر مراحل انجام خدمات پستی در تجارت الکترونیک را دارد و در کنار آن به تسهیل این تجارت کمک می‌کند و می کوشد جلوی آسیب‌ها را بگیرد

قادری همچنین با ارائه توضیحاتی مقدماتی درباره مفهوم تجارت الکترونیک، چگونگی استفاده از پلتفرم پست را برای همکاری بخش خصوصی تشریح کرد و لازمه استفاده از پلتفرم و سرویس‌های اینترنتی پست را انعقاد قرارداد با شرکت ملی پست و مشخص شدن وظایف و نسبت‌ها دانست.

وی نحوه پرداخت هزینه‌ها و چگونگی تصفیه‌حساب مشتریان با فروشندگان را تبیین کرد و در قالب طرح سکوی تجارت الکترونیک (ستاپ) توضیحاتی مفصل درباره سازوکار همکاری پست با بخش خصوصی، کسب و کارهای نوپا، مسائل و مشکلات پیش‌روی این همکاری‌ها ارائه کرد.

علاقمندان می‌توانند مشروح این گفتگو را در صفحه رسمی شرکت ملی پست در اینستاگرام مشاهده نمایند.

false
false
false
false

true