دکتر صابریان ،رییس مرکز اورژانس تهران در گفت و گو با خبرطلایی : ترس مردم از کرونا نباید از بین برود،آمادگی کامل برای هرگونه بحرانی را داریم ، پیشگیری از ابتلا ضمانتی برای حفظ سلامتی ، پاییز نگران کننده‌ای در پیش داریم - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دکتر صابریان ،رییس مرکز اورژانس تهران در گفت و گو با خبرطلایی : ترس مردم از کرونا  نباید از بین برود،آمادگی کامل برای هرگونه بحرانی را داریم ، پیشگیری از ابتلا ضمانتی برای حفظ سلامتی ، پاییز نگران کننده‌ای در پیش داریم

جهان در حال خاموشی است. مکان هایی که تا چندی پیش سرشار از هیاهو و جنب و جوش زندگی بودند اکنون به شهر ارواح تبدیل شده اند و در آنها محدودیت های شدیدی بر زندگی افراد-از قرنطینه گرفته تا بسته شدن مدارس و ممنوعیت مسافرت و تجمعات-اعمال شده است. همه ی این موارد، یک پاسخ جهانی بی سابقه نسبت به یک بیماری هستند.
اما مدافعان جبهه سلامت اورژانس در این شرایط تلخ هر لحظه از شبانه روز برای کمک به بیماران از جمله مبتلایان به کووید 19 جان بر کف با تبسمی از جنس امید با دم مسیحایی بیماران را احیا می کنند . با این توضیحات بی مناسبت ندیدم به سراغ دکتر پیمان صابریان ،رییس مرکز اورژانس تهران بروم و از حال و هوای روزهای سخت کرونایی گپی کوتاه بزنم .

دکترپیمان صابریان ،رییس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه اصلا نباید ترس مردم از کرونا از بین برود، بلکه باید روزبروز اهمیت بیشتری به رعایت بهداشت در این شرایط بدهند،افزود:تمام امکانات و تجهیزات در اورژانس تهران جهت مقابله با این بیماری مهیاست و کمبودی از جهت امکانات نداریم . علاوه بر این کل کارکنان اورژانس تهران ، کار خدمات فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی را نیز در این شرایط انجام می دهند.
وی افزود:تعداد مبتلایان کم شده اما به طبع این روند دائمی و ماندگار نخواهد بود ممکن است مجددا در ماه جاری به پیک برسیم و با ورود به پاییزوهمزمان با شیوع آنفولاآنزا آمادگی کامل برای پیک سوم را هم خواهیم داشت .
صابریان اظهار داشت :نه تنها اقدامات مان در حوزه کرونا کاهش پیدا نکرده، بلکه تیم های عملیات ویژه اورژانس همدوش سایر تیم های عملیاتی فعال هستند و اقداماتشان تا زمانی که شرایط کاملا عادی نشود، همچنان ادامه دارد. آمبولانس تیم های عملیاتی اورژانس از نظر تجهیزات کاملا مجهز و بروز هستند. در عین حال بالگردهای اورژانس نیز برای ارائه خدمات احتمالی در حوزه کرونا آماده هستند.
وی ضمن تاکید بر اینکه پرسنل اورژانس با تمام شدت و قوا درحال فعالیت هستند،تصریح کرد : توصیه ام به مردم این است که تا جایی که می توانند نسبت به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی دقت کرده و مسائل بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند و به بحث بهداشت و سلامت شان اهمیت دهند تا گرفتار بیماری نشوند.
صابریان با اشاره به اینکه هرچه بیشتر در حوزه پیشگیری اقدام کنیم و بیشتر به این حوزه اهمیت دهیم، مطمئنا ضمانت برای حفظ سلامت مان بیشتر است،خاطر نشان کرد: اصلا نباید ترس مردم از کرونا از بین برود، بلکه باید روز به روز اهمیت بیشتری به رعایت بهداشت در این شرایط بدهند.مشارکت و همکاری عموم مردم شرط اساسی کنترل همه‌گیری کروناست. استفاده همگان از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، عدم برگزاری اجتماعات(مراسم عزاداری، جشن و ..) و رعایت سایر توصیه‌های بهداشتی ضرورتی حیاتی و سرنوشت‌ساز برای پیشگیری از بیماری و مرگ عزیزانمان است؛ امری که می‌تواند از بروز یک فاجعه ملی به علت شیوع و مرگ‌ومیر مضاعف بیماری کرونا جلوگیری کند.
رییس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه طبیعتاً پاییز نگران کننده‌ای در پیش داریم، عنوان کرد: البته این موضوع صرفا مربوط به کشور ما نیست؛ چرا که همزمانی کرونا با بیماری‌های فصلی، تمایل مردم به حضور در فضاهای سرپوشیده، ایجاد علائم تنفسی و آلرژی در این فصل و ورود موج جدید H۱N۱ بسیار نگران کننده است. بنابراین اگر شرایط به همین روال ادامه داشته باشد، جامعه پزشکی و بویژه اورژانس در پاییز به طور مستقیم تحت فشار مضاعفی قرار خواهد گرفت، بنابراین امید دارم که با رعایت بیشتر پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی جامعه و تبلور خواسته‌های فنی جامعه پزشکی و اورژانس ، در پاییز با امواج ملایم‌تری از این بیماری روبرو باشیم.
دکتر صابریان افزود: همه جهان و بخصوص کشور ما در حال تلاش برای تولید واکسن و داروی درمان این بیماری هستند اما متاسفانه هنوز هیچ واکسنی توسط سازمان جهانی بهداشت معرفی نشده و ما نباید ناامید باشیم اما ممکن است مثل تعدادی از بیماری‌ ها مثل ایدز واکسن قطعی برای آن پیدا نشود.
لیلا سبزه علی

false
false
false
false

true