پست کرمان زمینه‌ساز توسعه مشاغل خرد و خانگی در این استان است - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پست کرمان زمینه‌ساز توسعه مشاغل خرد و خانگی در این استان است

مدیرکل پست استان کرمان نقش پست را در ایجاد بستر مناسب برای رونق و توسعه فضای کسب و کارهای خرد و خانگی، مهم توصیف کرد.

به گزارش خبرطلایی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، علیرضا اکبری با اشاره به جایگاه صنایع‌دستی در هویت و اصالت استان کرمان، گفت: پست این استان طی برنامه‌ای هدفمند و با حمایت‌های اصولی می‌کوشد در تولید ثروت، اشتغال‌زایی و توسعه بازار صنایع‌دستی تحول‌آفرین باشد.

وی با اشاره به رویکرد شرکت ملی پست در ایجاد سکوی تجارت الکترونیک و طراحی مدل کسب و کار بر پایه سیستم‌های پلتفرمی افزود: این شرکت در کلیه مشاغل و اصناف از جمله مشاغل خانگی مربوط به صنایع دستی و سوغات، توانسته بر بستر الکترونیک، خرید و فروش و مبادله را تسهیل و باعث ایجاد ترافیک قابل ملاحظه‌ای شود.

اکبری ادامه داد: درحال حاضر در شهرستان “قلعه‌گنج” که یکی از شهرستان‌های محروم استان است، با همکاری ویژه پست، تولید انواع صنایع‌دستی در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشدی 270 درصدی را تجربه کرده است.

وی تأکید کرد: صنایع دستی و سوغات منطقه قلعه گنج و استان کرمان متقاضیان فراوانی دارد و پست نیز با توانایی ایجاد بسترهای نوین، برای انتقال بی‌واسطه این محصولات از تولید به مصرف‌، آماده کمک به توسعه هرچه‌بیشتر این صنایع است.

اکبری با یادآوری تأثیر صنایع‌دستی در ارتقاء فرهنگ، افزود: نقش خدمات پست در توسعه فرهنگی و نیز رونق اقتصاد خانواده‌های تولیدکننده این صنایع، انکارناپذیر است.

مدیرکل پست استان کرمان اضافه کرد: با رشد شبکه‌های ارتباطی بر پایه فناوری‌های نوین، استفاده از خدمات پستی نیز رو به افزایش است. شیوع ویروس کرونا نیز مزید بر علت بوده و خدمات پستی نقشی مهم در قطع زنجیره انتقال ویروس و پیشگیری از آن ایفا می‌کند.

false
false
false
false

true