شرکت ملی پست بزرگترین بانک اطلاعات مکانی کشور را دارد - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
شرکت ملی پست بزرگترین بانک اطلاعات مکانی کشور را دارد

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه اطلاعات مکانی کشور توسط پست هر ساله به‌روزرسانی می‌شود، بر اهمیت به‌کارگیری این اطلاعات در بسیاری از فعالیت‌های کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرطلایی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست ، حسین نعمتی با اعلام اینکه پست 42میلیون رکورد اطلاعات مکانی(کدپستی) در اختیار دارد، گفت: مطابق قانون، این شرکت متولی اطلاعات مکانی، به عنوان بخشی از اطلاعات پایه کشور است.

وی افزود: کدهای پستی را هر شش‌ماه یک‌بار به‌روز رسانی می‌کنیم که این اطلاعات به روزرسانی شده، در بسیاری از مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کاربرد و اهمیت دارند.

نعمتی ادامه داد: در اختیار داشتن همین بانک اطلاعاتی بزرگ باعث شد به سراغ پروژه جی‌نف برویم تا از این طریق به هر مکان در کشور یک آدرس اختصاص دهیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: مطابق استانداردی که از کشور استرالیا الگوبرداری شده، در پروژه جی‌نف، از آدرس شهر به‌صورت دقیق و جزئی و با یک نشانی پستی منحصربه‌فرد، به محل موردنظر می‌رسیم.

وی درباره نحوه خدمت‌رسانی به مردم در دوران شیوع کرونا گفت: شرکت‌ملی‌پست نخستین شبکه ارتباطی کشور است که از زمان شیوع کرونا با توجه به شرایط روانی حاکم بر جامعه، ارائه خدمات خود را بدون توقف ادامه داد و هیچ‌یک از دفاتر پستی را تعطیل نکرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: با تشکیل ستاد بحران و کارگروه‌های ویژه در استان‌ها و شهرهای کشور درباره چگونگی فعالیت در این دوره و نیز با تأمین اعتبارات مالی و فراهم آوردن تجهیزات مورد نیاز، خدمت‌رسانی به مردم همچنان در حال انجام است.
فارس

false
false
false
false

true