طراحی خدمات متناسب با نیاز مشتریان، رمز موفقیت پست خراسان جنوبی - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
طراحی خدمات متناسب با نیاز مشتریان، رمز موفقیت پست خراسان جنوبی

پست خراسان جنوبی در ارزیابی عملکرد سال گذشته موفق به کسب رتبه چهارم شد. این استان در یکسال گذشته مسیر رو به رشدی را طی کرده است. از آنجاییکه کسب این موفقیت حاصل مجموعه‌ای از اقداماتی است که می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها در همسویی بیشتر با اهداف شبکه باشد، گفت و گویی داشتیم با علی الهامی مدیر کل پست خراسان جنوبی تا دلایل کسب این موفقیت را جویا شویم.

به گزارش خبرطلایی به نقل از 32 روابط عمومی شرکت ملی پست، مدیر کل پست خراسان جنوبی طراحی و توسعه خدمات متناسب با نیاز مشتریان را از دلایل عملکرد موفق این استان ذکر کرد و افزود: با نگاهی نو و منطبق با نیاز مشتریان امروز، سرویس‌ها و خدماتی طراحی شد که به سرعت مورد استقبال خدمات گیرندگان قرار گرفت.

الهامی گفت: بخشی از این خدمات شامل ارسال انبوه تایر سرویس پست لجستیک، خدمات قبول از مقر پست سام، طراحی خدمات در خواست غیر حضوری، پلاک تلقیقی کد پستی وشهرداری و توسعه خدمات هایپرید مانند در خواست غیر حضوری مدارک تحصیلی دانشگاه هاست که تاثیر بسزایی در جلب رضایت مشتریان سازمانی، حفظ قرار دادهای موجود و افزایش درآمد حاصل از ترافیک را به همراه داشت.

وی با تاکید بر شرکتی بودن پست و ضرورت تسری این دیدگاه در میان کارکنان، تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده، همواره چهار موضوع افزایش در آمد حاصل از توسعه خدمات، کاهش رشد هزینه‌ها، کاهش مانده مطالبات و ارتقا رتبه کیفی مدنظر قرار دارد.

به گفته وی، در پیش گرفتن استراتژی افزایش در آمد حاصل از توسعه خدمات سال گذشته منجر به کسب رتبه یک، به لحاظ رشد با اختلاف زیاد نسبت به سایر استانهای کشور (۱۶۰درصد) شد.

او در خصوص کاهش هزینه‌ها گفت: اصلاح فرآیند مراحل خرید کالا از تامین کنندگان، نظارت بیشتر به انعقاد قرادادهای هزینه‌‌ای، کاهش وتجمیع پیمانکاران روستایی و تعدیل نیروی انسانی از جمله اقداماتی بود که در این راستا انجام شد.

مدیر کل پست خراسان جنوبی اقدامات موثر به منظور کاهش مانده مطالبات را عدم ارائه خدمات به طرفهای قرارداد‌هایی که نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکرده‌‌اند، ساماندهی قراردادها و عدم تمدید قراردادهایی که دارای مانده مطالبات هستند، تشکیل تیم وصول مطالبات و اجرای سیاست تشویق برای کارکنانی که بیشترین وصول را در ماه داشتند، ذکر کرد.

الهامی تشکیل تیم کیفیت، رصد دوره‌‌ای ومنظم شاخص‌ها، شناسایی نقاط ضعف، تغییر فرایندها منطبق با ارتقا کیفی شاخص‌ها و ارزیابی ماهانه واحدهای استان را از جمله اقدامات انجام شده در راستای بهبود کیفیت عنوان کرد و افزود: انجام این اقدامات موجب شد طی چند ماه گذشته رتبه کیفی استان بین اول تا سوم باشد.

وی در ادامه در خصوص حرکت استان در مسیر ایجاد سکوی تجارت الکترونیک، گفت: پست خراسان جنوبی با ایجاد پلت فرم سرویس در خواست‌های غیر حضوری مدارک تحصیلی با امکان سهولت در توسعه به سایر دانشگاه‌ها و ارایه خدمات قبول از مقر مشتری با همکاری بخش خصوصی، نمونه‌‌ای از طرح ستاپ را به اجرا درآورده است.

او با اشاره به اینکه خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی برای توسعه خدمات پستی دارد اما با محدودیت‌های زیرساختی مواجه است، اظهار داشت: این استان به عنوان یکی از مراکز اصلی تولید محصولات بومی و استراتژیک مانند زرشک، زعفران، عناب، داروهای گیاهی و همچنین بخش از صنایع دستی، در صورت تامین زیرساخت‌ها و امکانات مناسب، می‌تواند نقش مهمی در زمینه توسعه تجارت الکترونیک ایفا کند.

الهامی در خصوص تداوم مسیر رو به توسعه پست استان نیز گفت: توسعه خدمات با همان سبک و سیاق سال گذشته ضمن بر طرف کردن نقاط ضعف فعلی و ایجاد هماهنگی درون سازمانی بهتر، در سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفته است.

false
false
false
false

true