نگاهی به عملکرد یکساله شرکت ملی پست در گفت و گو با مدیرعامل شرکت ملی پست - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نگاهی به عملکرد یکساله شرکت ملی پست  در گفت و گو با مدیرعامل شرکت ملی پست

شرکت ملی پست در سال 98 با آغاز طرح تحول وارد مرحله ای جدید از حیات خود شد، طرحی که با نوسازی نشان پست، خود زنجیره ای از اقدامات در حوزه های مختلف را برای به ثمر نشستن اهداف غایی، می طلبید.

به گزارش خبرطلایی به نقل از 542 روابط عمومی شرکت ملی پست، معاون وزیر، رییس هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست با مروری بر آنچه در سال 98 گذشت، گفت: اقدامات تحول خواهانه پست شامل هر سه حوزه فناوری، فنی و بازرگانی و برنامه ریزی، پشتیبانی و توسعه مدیریت بود.

حسین نعمتی افزود: اصلاح، تجمیع و بهینه سازی سامانه های نرم افزاری و انعقاد تفاهم نامه با نهادها و سازمانهای مختلف مانند شهرداری تهران در ارایه خدمات برخط کدپستی، بخشی از این اقدامات بود.

وی با اشاره به اینکه ما در شرکت ملی پست در تلاش برای استقرار نظام مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ دست به اصلاح فرآیندهای عملیاتی زدیم، افزود: در نگاهی ملی به کسب و کارها، توانستیم با یکی از رقبای استارت آپی خود وارد همکاری شده و با راه اندازی سرویس «الوپست»، قبول مرسوله از درب منزل را برای مشتریان میسر سازیم.

او اظهار داشت: با راه اندازی اپلیکیشن «پستخونه» نیز فرصت بیشتری برای دسترسی غیرحضوری شهروندان به بسیاری از خدمات پستی فراهم شد. به همین دلیل، میزان پاسخگویی به مشتریان به طور روزمره در فضای مجازی نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال کی گذشت حدود 200 میلیون مرسوله در کشور جابجا شد و تنها یک هزار و 340 مرسوله شامل غرامت شناخته شد که در این رابطه هفت میلیارد و 500 میلیون ریال غرامت به مشتریان پرداخت گردید، افزود: برقراری ۸۰۰ هزار تماس با مرکز پاسخگویی، نشان از تعامل بالای مشتریان با پست دارد.

نعمتی یکی دیگر از مهمترین دست­آوردها سال 98 را خرید ۴۵دستگاه کامیون و کامیونت به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل شبکه پستی و واگذاری دو هزار و 150 دستگاه موتورسیکلت به موزعین، عنوان کرد.

مدیرعامل افزود: در حوزه منابع انسانی نیز، در کنار اصلاح امور جاری مانند آموزش مجازی کارکنان، تطبیق احکام کارکنان قراردادی با پیمانی موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری انجام و در اصلاح احکام اسفندماه همکاران، افزایش ۵۰ درصدی اعمال شد.

وی اظهار داشت: در عرصه بین المللی نیز شاهد موفقیت های چشمگیری بودیم، تقدیر از ایران در انجام موفق ریاست شورای اجرایی اتحادیه پستی آسیا اقیانوسیه در توکیو، اصلاح الگوی ارسال و صرفه جویی ۱۵۰میلیارد ریالی در هزینه های ارسال هوایی و افزایش سهم درآمد پست خارجه از درآمد کل شرکت، حضور کارشناسی در اجلاس و مشارکت در اصلاح راهبرد اتحادیه پستی جهانی، در کنار رشد ۹ پله ‌ای رتبه بین المللی شركت ملی پست و رسیدن از جایگاه ۴۸ به ۳۹ با وجود مشکلات ناشی از اعمال تحریم های ظالمانه، تنها بخشی از این موفقیت ها بود.

به گفته معاون وزیر، در ماههای پایانی سال با وجود افزایش شیوع ویروس کرونا و ضرورت توجه به دغدغه شهروندان در خصوص سالم سازی مرسولات پستی و حفظ سلامت همکاران، با حمایت وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدامات گسترده ای در سطح شبکه صورت گرفت، همین عامل موجب شد نه تنها ترافیک مرسولات در این ایام کاهش نیابد، بلکه شاهد رشد قابل ملاحظه مرسولات نیز بودیم.

نعمتی با اشاره به اینکه طرح تحول در سال 98 ریل گذاری شد و در سالهای بعد این حرکت تا محقق شدن تمامی اهداف تعیین شده تداوم خواهد یافت، اظهار امیدواری کرد: با گذر از شرایط بحرانی کنونی و بازگشت آرامش و سلامتی به مردم، شاهد ارایه خدمات ارزنده تری در سالهای پیش رو برای تمامی گروه های جامعه باشیم.

false
false
false
false

true