برگزاری دو کارگاه آموزشی در دومین روز برگزاری نمایشگاه فرش دستباف - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

در دومین روز برگزاری نمایشگاه فرش دستباف، کارگاه های آموزشی که در سالن اختصاصی مرکز ملی فرش ایران برگزار می شود مورد استقبال علاقه مندان قرارگرفت.

به گزارش خبر طلایی به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ اولین کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با بورس کالای ایران و بررسی راهکارهای استفاده از مزایای بورس کالا برای عرضه و معاملات فرش دستباف توسط دکترفلاح در نوبت صبح برگزار شد.

وی در ابتدا پس از معرفی بورس کالای ایران اشاره ای به سابقه بورس کالا، کارکردها، جایگاه بورس کالای ایران در بازار سرمایه، بازارها و تابلوهای معاملات و بازار معاملات کالای فیزیکی داشت.

ایشان بااشاره به معاملات در بازار فیزیکی بورس کالای ایران گفت: تمامی داد و ستدها در بازار فیزیکی بورس کالا در قالب قراردادهای استاندارد؛ قرارداد نقدی، نسیه و سلف انجام می شود.

وی همچنین به روش های تسویه معاملات در بورس کالا، مهلت تسویه معاملات و تحویل کالا در بورس و فرآیند صدور کد معاملاتی اشاره ای داشت.

دکتر فلاح در ادامه کارکردهای بورس کالایی را؛ امکان کشف قیمت کالاها بر اساس سازوکار عرضه و تقاضای بازار، تولید و انتشار اطلاعات بازار جهت شفاف‌سازی و کاهش فساد، کمک به بهبود سیاست گذاری در حوزه بازارهای کالایی، کاهش هزینه های مبادله و بازاریابی از طریق شبکه بازاریابی کارگزاران، تضمین اجرای قراردادها، ایجاد امکان مدیریت عرضه و تقاضای بازار در شرایط خاص، کاهش فساد و توزیع رانت با انتشار اطلاعات بازار، استفاده از بستر بورس جهت عملیاتی کردن قابلیت‌های نظام مالیاتی برای حمایت از تولید، ایجاد ابزارهای مدیریت ریسک از طریق معاملات قراردادهای مشتقه عنوان کرد.

وی در ادامه به چگونگی و مزایای حضور فرش دستباف در بورس کالا اشاره ای داشت.

در نوبت بعد از ظهر نیز کارگاه آموزشی آشنایی با ویژگی های فرش دستباف با ارایه بیژن اربابی برگزار شد.

در این دوره اشاره ای به اهمیت مواد اولیه، ویژگی های مواد مصرفی، رنگرزی، نقشه و ابزار بافندگی، شیوه تولید، انواع نقوش و… صورت پذیرفت.

گفتنی است که مرکز ملی فرش ایران برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد و متنوعی را در ایام برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف برنامه ریزی کرده است.

این نمایشگاه تا هفتم شهریور ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست.

false
false
false
false

true