برگزاری دو کارگاه آموزشی در چهارمین روز نمایشگاه فرش دستباف ایران - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

در چهارمین روز برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایران، کارگاه های آموزشی درسالن اختصاصی مرکز ملی فرش ایران با هدف آموزش و فرهنگ سازی استفاده از فرش دستباف با موضوعات مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرطلایی به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، پنجمین کارگاه آموزشی با موضوع جغرافیای بافت فرش و آشنایی با ابزار و شیوه بافت دستباف استان های جنوب و غرب ایران با هدف آشنایی با فرشبافی مناطق مختلف در نوبت صبح برگزار شد.

محمد رضا زارعی با بیان اینکه فرش باید وارد بخش خصوصی شود، تصریح کرد: بخش دولتی باید مدیریت کلان داشته باشد؛ چرا که طرح و نقش در حال تکثیر شدن و خلاقیت رو به نابودی است .

زارعی در ادامه افزود: برخی از تجار خصوصی در حال بازآفرینی و احیای سنت هستند که در این صورت بازار صادرات فرش هم رونق می گیرد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه دولت باید در حوزه فرهنگ از طریق رسانه قوی تر وارد عمل شود، اظهار داشت: برگزاری کارگروهی در خصوص عوض شدن ذائقه مردم در جهت آگاه سازی خوراک فکری مردم و تغذیه مناسب شاید راهکار مناسبی باشد.

در نوبت بعد از ظهر نیز کارگاه آموزشی ارایه روش های بهینه استفاده از مواد رنگزای طبیعی و شیمیایی پرکاربرد در رنگرزی خامه فرش دستباف با حضور کمال الدین قرنجیک؛ معاون پژوهشی موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش برگزار شد.

معاون پژوهشی موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش گفت: این کارگاه آموزشی با هدف ارایه روش های بهینه شده مواد رنگرزی که در خامه فرش مورد استفاده قرار می گیرد، برگزار شد.

قرنجیک با بیان اینکه مواد رنگزای طبیعی تابع روش های خاصی است باید با فرمولاسیون موثر در شرایط بهینه رنگرزی شود تا به بهترین شکل در فرش نمود یابد.

گفتنی است؛ که مرکز ملی فرش ایران برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد و متنوعی را در ایام برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف برنامه ریزی کرده است.

این نمایشگاه تا هفتم شهریور ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست

false
false
false
false

true