مجلس پشتبان هنر- صنعت فرش دستباف است - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

مجلس درآماده ترین وضعیت برای حمایت از تولید و صادرات فرش دستباف است.

به گزارش خبرطلایی به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش؛ دکتر احمدعلی کیخا نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه فرش ایران با بیان مطلب فوق گفت: دولت و مجلس ملزومات حمایت خود از هنر- صنعت فرش بافی مناطق متعدد کشور را پیگیری و عملیاتی می کنند.

عضو فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس با تاکید بر سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: تولید فرش دستباف در ارتقای همه ابعاد فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور اثرگذار است.

کیخا با اشاره به اینکه فرش دستباف ایران قابل مقایسه با هیچ هنری نبوده و این هنر تجلی‌گر فرهنگ اصیل ایران است ،اظهار داشت: استعداد ها و ظرفیت های بالقوه و قابل ملموسی وجود داردکه باید مد نظر قرارگیرد.

کیخا بیان کرد: نباید هنر در بایگانی ذهن‌ها ماندگار شود و باید این صنعت برای تولید بیشتر و گسترش زمینه فروش بهتر حمایت شود؛ دولت و مجلس ملزومات حمایت خود از هنر- صنعت فرش بافی مناطق متعدد کشور را پیگیری و عملیاتی می کنند.

وی با بیان اینکه عدم شناخت از کالای با ارزشی مثل فرش موجب شده تا سرمایه‌گذاری کمتری در این حوزه انجام شود، خاطرنشان کرد: کار انفرادی جواب نمی‌دهد و باید با اتفاق و ریل‌گذاری اساسی در صنعت فرش گام برداریم.

کیخا با بیان اینکه اگر بخواهیم صنعت فرش رو به رشدی داشته باشیم، باید جایگاه واقعی هنرمندان این عرصه را ارج بگذاریم، تصریح کرد: بافنده فرش یک هنرمند اصیل است که باید جایگاه واقعی آن در کشور احیا شود که مجلس در آماده‌ترین وضعیت برای حمایت از تولید فرش دستباف در کشور است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهار داشت: برای به سرانجام رساندن اهداف اقتصادی و بهرمندی از صنایع ارزآوری همچون فرش دستباف باید یک عزم ملی را در بین دستگاه ها نهادینه کرد و در این زمینه دولت و مجلس باید حمایت های لازم را از اینگونه صنایع داشته باشند و همچنین تعامل بین دستگاه ها اثرگذاری بسیاری در بخش بازرگانی داخلی و همچنین صادرات خواهد داشت.

گفتنی است ؛بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران تا 7 شهریور ماه هر روز از ساعت 10 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

false
false
false
false

true