ارایه سرویس پست ترنسفر با هدف کاهش فقر - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ارایه سرویس پست ترنسفر با هدف کاهش فقر

اتحادیه پستی جهانی سرویس‌های پرداخت پستی با نشان تجاری پست ترانسفر (Post Transfer) را در راستای پذیرش نقش مجریان پستی درگسترش ضریب نفوذ مالی و کاهش فقر، به کار گرفته است.

به گزارش خبرطلایی به نقل از 56565 روابط عمومی شرکت ملی پست به نقل از دفتر پست امور بین المل، پست ترنسفر در سال 2015 به‌عنوان شیوه‌ای برای اعتمادبخشی در میان کارگران مهاجری که به دنبال سرویس‌های مطمئن و مقرون‌به‌صرفه ارسال پول و حواله‌های مالی برای خانواده خود هستند، معرفی‌کرد.

به کار گیری پست ترانسفر بدین معنی است که ادارات پست، ملزم به رعایت استانداردهای کیفی هستند و باید مدت زمان لازم برای وصول وجوه مالی توسط گیرنده را اعلام و ضمانت کنند.

علاوه بر این، پست ترانسفر با هدف افزایش حضور مجریان منتخب پستی در بازار رقابتی انتقال الکترونیک وجوه مالی راه‌اندازی شده است که بر اساس فن‌آوری‌آنلاین و بالاترین استانداردهای کیفی، در حال حاضر این نشان تجاری پستی توسط 110 کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم مالی اتحادیه (IFS)، یک برنامه نرم‌افزاری است که به منظور مبادله سریع تراکنش‌های الکترونیک حواله‌های مالی مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن توسط یک مجری پستی به مشتری این امکان را می‌دهد که از فن‌آوری بالای این سیستم و سازو کار قیمت‌گذاری مناسب آن بهره‌مند شود.

به‌کارگیری پست ترانسفر ایجاد سهولت در انعقاد قراردادهای چند جانبه با سایر مجریانی را به همراه دارد که از خدمات استفاده می‌کنند و در نتیجه توسعه پوشش مالی آن ‌را به دنبال خواهد داشت.

جمهوری اسلامی ایران و هشت کشور دیگر یعنی ارمنستان، بلاروس، کامبوج، ساحل عاج، جیبوتی، فرانسه، ماداگاسکار و مراکش در مرحله شروع به کارگیری و عملیاتی‌ کردن سرویس پست ترانسفر هستند.

این سرویس در حال حاضر، کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، اروپای شرقی، آفریقا، و خاورمیانه را تحت پوشش قرار داده است.

false
false
false
false

true