تمبر یادبود یکصد و پنجاهمین سالروز تولد گاندی رونمایی شد - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تمبر یادبود یکصد و پنجاهمین سالروز تولد گاندی رونمایی شد

طی مراسمی با حضور حسین نعمتی معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست و قدم دارمندرا سفیر هند در ایران، تمبر یادبود یکصد و پنجاهمین سالروز تولد مهاتما گاندی در موزه ارتباطات رونمایی شد.

به گزارش خبرطلایی به نقل از1÷ روابط عمومی شرکت ملی پست، نعمتی در این مراسم که سفرای کشورهای سری لانکا، بنگلادش و کاردار کره جنوبی نیز حضور داشتند، گفت: این روز یادآور مبارزات طولانی و صلح آمیز گاندی علیه خشونت و استعمار است.

وی از گاندی به عنوان رهبری که مورد احترام مردم همه کشورها از هر نژادی است، افزود: در دنیای امروز که خشونت و شیوه های جدید استعمارگری و زورگویی حاکم است، می توان با تاسی به اندیشه ها و آرمان های گاندی، آنها را سرکوب کرد.

مدیرعامل انتشار تمبر یادبود مهاتما گاندی را تاکیدی ویژه بر اهمیت روابط فرهنگی دو کشور ایران و هند دانست و اظهار داشت: پیشینه این روابط به 60 سال پیش برمی گردد.

سفیر هندوستان در ایران نیز در این مراسم گفت: تفکرات گاندی هنوز در همه جای دنیا احساس می شود و فلسفه‌ای که او بنیان گذاشت امروزه در همه جای جهان نسخه نجات دهنده انسانهاست.

قدم دارمندرا افزود: گاندی برای رهایی هند از استعمار تلاش کرد و برای رسیدن به این هدف به دنبال راهی بدون جنگ و خشونت بود، به همین دلیل گاندی توانسته الهام بخش سایر نهضت های آزادی بخش در جهان باشد.

وی با اشاره به اینکه در یکصد و پنجاهمین سال تولد گاندی نباید فراموش کنیم که او و نهضتش همچنان حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: رهبر فقید هند، ارزش زیادی برای حقوق، مسئولیت و وظایف انسانها در برخورد با مسایل اجتماعی قائل بود.

تمبر یادبود یکصد و پنجاهمین سالروز تولد مهاتما گاندی به پیشنهاد بخش فرهنگی سفارت هندوستان در تهران و با همکاری شورای تمبر چاپ و منتشر شده است.

false
false
false
false

true