معاون علمی و فناوری رییس جمهور در گفت و گو با خبرطلایی :سرمایه گذاری عظیم دولت در اقتصاد دانش بنیان - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
معاون علمی و فناوری رییس جمهور در گفت و گو با خبرطلایی :سرمایه گذاری عظیم دولت در اقتصاد دانش بنیان

33333
قانون حمایت از شركت های دانش بنیان در جمهوری اسلامی ایران در حال پیاده سازی است كه اجرای كامل آن می تواند به توسعه مناسبات اقتصادی و صادراتی كشور كمك شایانی كند.
به گزارش خبرطلایی ،سورنا ستاری ،معاون علمی رییس جمهور گفت : در ساختار اقتصاد دانش بنیان بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری ها باید به بخش های فناورانه و ایجاد زیرساخت های آن سوق یابد.
وی افزود:جوانانی كه در واحدهای دانش بنیان فعالیت دارند، به دنبال استخدام شغلی نیستند و تنها با تكیه بر داشته های خود و بهره گیری از ظرفیت های بومی و ملی، اقتدار و شكوفایی كشور را دنبال می كنند.
معاون علمی رییس جمهور با تاکید براینکه سرعت بالای رشد و تکامل دانش بشر باعث شده اطلاعات و ابزارهای علمی روزبه روز تغییر کند، تصریح کرد:افراد هر جامعه باید متناسب با سرعت تغییرات و تکامل علمی، سطح علمی خود را بالا ببرند تا در ایجاد زیرساخت های اقتصاد دانش بنیان نقش پررنگتری ایفا کنند.
ستاری با بیان اینکه نسل جدید کارآفرینی که به جامعه تزریق می‌شود، بزرگترین شرکت‌های کشور را در آینده می‌سازند ،تصریح کرد: مهم‌تر از هر حمایتی محیط است، محیط کسب و کار، محیط نوآوری، اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها می‌افتد، حمایت از اساتید جوان و دانشجویان خلاق که قصد فعالیت در این حوزه را دارند، پایه‌های اقتصاد دانش‌بنیان است و عوامل مالی، عومال پنجم ششم در حوزه دانش‌بنیان هستند.
وی با بیان اینکه بودجه صادراتی مناسبی برای استارت آپ ها اختصاص داده ایم و در بیش از 32 کشور پایگاه صادراتی داریم،تصریح کرد: صادرات دانش بنیان مبحث جدیدی دراقتصاد است که باید دارای استانداردهای بین المللی باشند که در این صورت کمک های زیادی به شرکت ها می کنیم .

سردبیر: لیلا سبزه‌علی

false
false
false
false

true