با حضور وزیر ارتباطات و مادر سه شهید؛ پروژه های ارتباطی استان گیلان با سرمایه گذاری بالغ بر 200 میلیارد تومان افتتاح شد - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
با حضور وزیر ارتباطات و مادر سه شهید؛ پروژه های ارتباطی استان گیلان با سرمایه گذاری بالغ بر 200 میلیارد تومان افتتاح شد

آذری جهرمی وزیر ارتباطات که به مناسبت هفته دولت به استان گیلان سفر کرده است ظرفیت های ارتباطی استان را در پیک سفرها کافی ندانست و اعلام کرد ظرفیت های ارتباطی تا دهه فجر دو برابر می شود.
به گزارش خبرطلایی به نقل از 344 مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در سفر به استان گیلان با مادر سه شهید دیدار و گفت وگو کرد و به دستور این مادر بزرگوار پروژه های ارتباطی گیلان و شهر رشت در مجموع با سرمایه گذاری حدود 200 میلیارد تومان افتتاح شد.

وزیر ارتباطات در این دیدار با گرامی داشتن نام و خاطره سه شهید بزرگوار به افتتاحات صورت گرفته در استان گیلان اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته با سرمایه گذاری 81 میلیارد تومانی پروژه های ارتباطی شهر رشت احداث شد که بخش زیادی از آنها شامل توسعه نسل سوم و چهارم در شهر رشت و روستاهای اطراف آن است که در مجموع حدود 200 میلیارد تومان پروژه در استان گیلان افتتاح شد.

وی با اشاره به بازدید میدانی از وضعیت ارتباطات شهرها، روستاها و جاده های استان گیلان افزود: بررسی ها نشان می دهد که آنچه تاکنون در استان گیلان صورت گرفته است کفاف مواقع پیک جمعیتی را نمی دهد و از آنجا که جمعیتی که برای گردشگری در ایام تعطیلات به گیلان می آیند نباید به دردسر تبدیل شوند و برای مسافران و اهالی نباید مشکلی باشد، وضعیت ارتباطی این استان نیاز به بررسی بیشتر و برنامه ریزی جدیدتری دارد.

آذری جهرمی با بیان اینکه امروز تصمیم گرفتیم که به اندازه هر آنچه تاکنون در استان گیلان ظرفیت سازی شده تا دهه فجر نیز بخصوص در مناطق گردشگری این استان ظرفیت سازی شود، تصریح کرد: در واقع این تصمیم یک پروژه ملی است که نیاز به همکاری نهاد ها و دستگاه های دیگری چون شهرداری ها را دارد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به تصمیم گیری برای توسعه ارتباطات مناطقی چون دیلمان خاطرنشان کرد: توسعه ارتباطات دیلمان باعث شد تا برای احداث برق و روشنایی آن منطقه نیز اقدام صورت گیرد.

وی با اشاره به دو برابر سازی ظرفیت های ارتباطی استان گیلان تا دهه فجر افزود: شخصا مسایل را پیگیری می کنم و انشاله با اقدامات صورت گرفته مورد رضایت مردم قرار گیرد و در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال استان موثر واقع شود.

بنابر این گزارش، بعد از آن با سلام مادر برادران شهید یوسفی، به تمامی شهدا پروژه های ارتباطی شهر رشت با سرمایه گذاری 81 میلیارد تومانی افتتاح شد.

در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان گیلان و همزمان با هفته دولت، پروژه های ارتباطی استان گیلان با سرمایه گذاری بالغ بر 200 میلیارد تومان افتتاح شد که از امروز 210 روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و رومینگ ملی در تمامی روستاهایی که تحت پوشش شبکه تلفن همراه هستند، برقرار شد.

علاوه بر آن بر اساس افتتاح صورت گرفته 367 سایت تلفن همراه در شهرها، روستاها و‌جاده های این استان نصب، راه اندازی و‌ مورد بهره برداری قرار گرفت.

استان گیلان از نظر شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور در رتبه نهم قرار دارد.

false
false
false
false

true