در جریان پنجمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران بیش از 600 هزار نفر به سهامدارن «هجرت» افزوده شد - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
در جریان پنجمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران 	 بیش از 600 هزار نفر به سهامدارن «هجرت» افزوده شد

در جریان عرضه اولیه 15 درصد از سهام شرکت پخش هجرت، هر سهم این شرکت 18 هزار و 500 ریال قیمت خورد و 604 هزار و 280 نفر در این عرضه مشارکت کردند.

فرابورس ایران در سومین شنبه مردادماه 1398 شاهد پنجمین عرضه اولیه خود در سال جدید بود که به کشف قیمت 18 هزار و 500 ریالی هر سهم شرکت پخش هجرت انجامید.

به گزارش خبرطلایی به نقل از 1 مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، امروز 19 مرداد 15 درصد از سهام پخش هجرت معادل 67 میلیون و 500 هزار سهم با مدیریت عرضه کارگزاری صبا تامین عرضه اولیه شد. برای خریداری «هجرت» 604 هزار و 280 کد معاملاتی اعم از حقیقی و حقوقی اقدام کردند که تخصیص حداکثر 113سهم به هر یک از 600 ‏هزار و 855 کد معاملاتی صورت گرفت.

از ابتدای امسال تا کنون سهام شرکت‌های کشت‌وصنعت شریف آباد، تولید ژلاتین کپسول ایران و دارویی ره‌آورد تامین به روش ثبت سفارش و ویتانا به روش گشایش نماد در بازار دوم فرابورس ایران عرضه اولیه شده بودند که روز جاری پنجمین عرضه اولیه امسال فرابورس در نماد «هجرت» نیز به روش ثبت سفارش در این بازار انجام شد.

مسعود بهرامی نوید، مدیرعامل پخش هجرت در پنجاه و نهمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» که هفته گذشته در فرابورس ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۱۳۳۳ تاسیس شده و امروزه جزو سه شرکت بزرگ و عمده پخش دارویی کشور محسوب می‌شود، سرمایه کنونی شرکت را ۴۵ میلیارد تومان عنوان کرده و گفته بود: هدف هیئت‌مدیره شرکت، تامین داروی با کیفیت مطلوب در سراسر کشور و دستیابی به جایگاه دوم در سهم بازار بین 3 شرکت عمده در این بخش است.

بهرامی نوید با اشاره به سهم 60 درصدی فروش داروهای داخلی در پخش هجرت در پایان سال گذشته عنوان کرده بود: فروش کالای داخلی توسط این شرکت در سال ۹۷ نسبت به سال پیش از آن رشد ۷۷ درصدی را تجربه کرده و این سیاستی بوده است که ما در در راستای افزایش مارجین سود شرکت پخش به دنبال آن رفته‌ایم.

مدیرعامل پخش هجرت همچنین در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر عملکرد این شرکت گفته بود: اگرچه تحریم‌ها علیه اقتصاد کشورمان باعث بروز تاخیر و تعجیل‌هایی شد و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد، اما تلاش کردیم به روند خود ادامه بدهیم و این موانع مرتفع شوند. به طور کلی افزایش فروش داخلی نه جبری از سوی تحریم‌ها، بلکه انتخاب و گزینش شرکت پخش هجرت بود.

false
false
false
false

true