برگزاري سومين نشست تخصصي مديران امور مشتريان صنعت خودرو - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

سومين نشست تخصصي مديران ارتباط با مشتريان صنعت خودروسازي كشور بنا به دعوت اداره كل ازريابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت صنعت، معدن و تجارت و به ميزباني مركز ارتباط با مشتريان گروه سايپا در سالن همايش تيبا برگزار شد.
به گزارش خبر طلایی، اين نشست با حضور سرپرست و روساي اداره كل دفتر ارزيابي و رسيدگي به شكايات وزارت صنعت، معدن و تجارت، شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، مديران امور مشتريان شركت هاي خودروسازي اعم از ايران خودرو، گروه بهمن، آسان موتور،كرمان موتور، مديران خودرو و ساير شركت هاي فعال در اين حوزه و همچنين مديران و روساي امور مشتريان گروه سايپا برگزار شد و در خصوص راه كارهاي ارتقاء سطح رضايت مشتريان از صنعت خودرو كشور بحث و تبادل نظر شد.
در ابتداي اين نشست عباس صفري مشاور مديرعامل و رييس مركز ارتباط با مشتريان و شبكه نمايندگي هاي گروه سايپا، ضمن عرض خير مقدم به شركت كنندگان به تشريح دستاوردهاي گروه سايپا در حوزه مشتري پرداخت .
وي در ادامه به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در حوزه مشتري در گروه خودروسازي سايپا شامل توسعه سيستم هاي يكپارچه در سطح گروه، ايجاد شاخص هاي ارزيابي عملكرد در فرآيند رسيدگي به درخواست هاي مشتريان، ايجاد بانك هاي اطلاعاتي يكپارچه و توسعه سيستم هاي حوزه مشتري در بازارهاي صادراتي و همچنين مطالعه انجام شده استراتژي هاي خودروسازان برتر جهاني پرداخت كه مورد توجه حاضرين قرار گرفت.
در ادامه اين نشست حسن ممتحن معاون دفتر ارزيابي عملكرد پاسخ گويي به شكايات مشتريان وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشريح اهميت حوزه مشتري در صنعت خودروسازي كشور، تلاش براي ارتقاي رضايت مشتري و انتقال دانش اين حوزه در سطح اين صنعت را مهم ارزيابي كرده و اظهار كرد: به منظور ارتقاي سطح همكاري و توسعه كمي و كيفي و تبادل دانش و نظرات در اين حوزه، برگزاري منظم جلسات تخصصي مربوط به امور مشتريان در اولويت دفتر ارزيابي و رسيدگي به شكايات وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد. همچنين گزارش كلي عملكرد خودروسازان در سال 95 نيز ارائه شد و مورد بحث و تجزيه تحليل قرار گرفت.
در پايان شركت كنندگان به ارائه ديدگاه ها، نقطه نظرات و مشكلات پرداختند و نظرات و راه حل هايي درخصوص برخي از مشكلات موجود توسط شركت كنندگان مطرح شد و تصميمات لازم در اين خصوص اخذ شد.
گفتني است با توجه به طرح پيشنهادي ايجاد كارگروه هاي تخصصي در حوزه مديريت ارتباط با مشتريان در صنعت خودرو كشور، مقرر شد به منظور ايجاد امكان تبادل تخصصي و اشتراك دانش حوزه مشتري نسبت به تشكيل تيم هاي تخصصي اقدام شود.
همچنين با توجه به وجود برخي ابهامات و تناقضات در آئين نامه و دستورالعمل اجراي قانون حمايت از حقوق مصرف كنندگان خودرو مقرر شد كارگروهي متشكل از تمامي حوزه هاي ذي ربط وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بازرسي و خودروسازان تشكيل و تصميمات اصلاحي انجام شود.

false
false
false
false

true