ائتلاف اتاق اصناف تهران برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اعلام شد - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

اتاق اصناف تهران از ائتلاف خود برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران خبر داد و اعلام کرد به دنبال پس گرفتن کرسی های مدیریت شهری از سیاسیون است. «علیرضا راسی» نائب رئیس اتاق اصناف تهران امروز (یکشنبه) در نشست خبری «معرفی برنامه های کاندیداهای شورای شهر منتخب اصناف» که در محل این اتاق برگزار شد، افزود: اصناف پایه اصلی شهر را تشکیل می دهند و باید در مدیریت شهری نیز از آنان استفاده کنیم.

1112

وی تاکید کرد: اصناف ٣٠ درصد جامعه را تشکیل می دهند که نه تنها وابسته به هبچ حزبی نیستند، بلکه مجموعه توانمندی هستند که با دانش و تجربه وارد عرصه کار شده اند.
نایب رییس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: در حادثه پلاسکو شاهد بودیم به دلیل مسائل سیاسی، حمایتی از اصناف نشد و با این مساله احساسی برخورد کردند.
راسی با بیان اینکه اتاق اصناف ١٢ نامزد معرفی کرده، گفت: اینطور القا شده که اصناف افراد معمولی و سنتی هستند اما اینطور نیست و کمترین پایه تحصیلی این نامزدها کارشناسی است.
در این نشست خبری که به منظور معرفی انگیزه های معرفی فهرست مستقل اصناف، اتحادیه ها و بخش خصوصی برای انتخابات شورای شهر تهران و برنامه ها و توانمندی های اعضای این فهرست برگزار شد، اعضای اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه شورای شهر جایگاه غیرسیاسی دارد، اما کرسی های آن در حال حاضر متعلق به سیاسون است، تاکید کردند ائتلاف اتاق اصناف بدون وابستگی به هیچ جناحی در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر شرکت می کند تا قانونمداری را در شهر تهران نهادینه کند.
اعضای اتاق اصناف تهران تاکید کردند: طرح جامع یکپارچه مدیریتی در شهر تهران اجرا نشده بلکه به صورت جزیره ای عمل شده و با وقوع حوادثی چون پلاسکو شهر با بحران جدی مواجه می شود و به دلیل نبود نگاه عمیق مدیریتی مشکلاتی را برای شهر بزرگ تهران به وجود آمده است.
« شهر تهران با وجود ۳۰۰ هزار واحد صنفی که زیر نظر اتاق اصناف تهران فعالیت می کنند تبدیل به ابزار شده و در هیچ کدام از تصمیم گیری ها نظرات این اصناف اتخاذ نمی شود.»
اعضای اتاق اصناف تهران خط قرمز خود را ولایت فقیه دانستند و گفتند که این اتاق به دنبال کار سیاسی نیست و تنها در جهت پیشبرد اهداف شهر تهران و رسیدن به اهداف متعالی و مدینه فاضله حرکت می کند.
اعضای این اتاق، اصناف را یکی از بخش های موثر در کارآفرینی دانستند که با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی توجهی به این بخش نمی شود و اعضای این اصناف در هیچ کدام از کرسی های شورای شهر جایی ندارند.
فعالان بخش خصوصی وبازرگانی کشور با اشاره به ضرورت تغییرات در شهر تهران اعلام کردند: مشکلات شهر تهران ساده و قابل حل است و از آنجایی که اتاق اصناف از بدنه شهر تهران است می تواند با کمک مردم این مشکلات را حل کند.
نامزدهای اتاق اصناف تهران برای انتخابات شورای شهر تهران در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این پرسش که اعضای این اتاق در صورت انتخاب در شورای شهر از مسئولیت خود در اتاق اصناف انصراف می دهند، اعلام کردند: به هیچ وجه از مسئولیت خود انصراف نمی دهند چرا که اتاق اصناف خاستگاه آنان است.

false
false
false
false

true