باید زمینه عرضه و فروش محصولات فرهنگی در بازار فراهم شود - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد که لازم است تحولی در حوزه محصولات ایجاد شود.
حجت الاسلام حسن ناصری‌پور با بیان اینکه جشنواره فیروزه تراز توانمندی سازمان بود و چند حقیقت را به ما نشان داد، گفت: حقیقت اول اینکه نشان داد محصولات در سازمان جدی گرفته نشده و جز درمواردی خیلی محدود ما محصول اثرگذار جریان ساز در حوزه فرهنگ در شهر تهران تولید نکردیم.

وی با بیان اینکه شاید موثرترین محصول فرهنگی هنری سازمان همان فیلم زیرتیغ بود، گفت: این در حالی است که ما در ساعات مختلف اداری شاهد حضور گروه‌ها و تولیدکنندگان هستیم اما مکانیزم جذب و درخواست نیازها از این افراد را نداریم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه مدیریت محصولات در طول شش و هفت سالی که ایجاد شده متاسفانه محصول موثری تولید نکرده ، اظهارکرد: به نظر می رسد که به نظام موثری در تولید محصولات احتیاج داریم.

ناصری پور با بیان اینکه لازم است تحولی در حوزه محصولات اجرا کنیم، گفت: برنامه های فرهنگی و هنری بدون پیوست محصول اثری به اندازه همان زمان اجرا خواهد داشت، اما اگر محصول باشد تا زمانی که محصول است اثر هم هست. در حوزه هایی که ما بیشترین محصول را داریم حوزه های مکتوب است، اما شما می دانید که حوزه مکتوب مانند سال های گذشته اثر گذار نیست بنابراین باید نشان دهیم که در حوزه محصولات عزم جدی داریم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: موضوع دوم این است که در حوزه تشویق برای ساخت محصول برنامه خاصی نداریم و می طلبد که مدیران مختلف مناطق این کار را در دستور کار خود قرار دهند. ما باید تعاملات و ارتباطات خود با تولیدکنندگان محصولات را بهبود ببخشیم و افزایش دهیم اما هنوز ارتباطات موثر با تولید کننده نداشتیم.

ناصری‌پور با بیان اینکه این روزها همه به دنبال این هستیم که کلمه فاخر را به دنبال نام یک اثر اضافه کنیم، گفت: مقام معظم رهبری بارها در اکثر مواردی که در سه سال گذشته درباره فرهنگ صحبت کرده اند درباره محصول فرهنگی هم صحبت کرده اند و در کلام ایشان محصول فرهنگی فاخر محصولی است که یک خلا فرهنگی را پر کند.

وی با بیان اینکه باید زمینه فروش محصولات فرهنگی و عرضه آن در بازار فراهم کنیم، ادامه داد: نکته بعدی استفاده ویژه از افراد نخبه در حوزه تولید محصولات است و متاسفانه در این حوزه هم عملکرد خوبی نداشتیم. در حالی که در همین زیرمجموعه های خودمان محصولات بومی خوبی تولید شده است.

ناصری‌پور از اقدامات سیدمصطفی کشفی دبیر جشنواره و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

false
false
false
false

true