موسیقی جذاب ترین جلوه هنر است - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه همه جلوه های هنر را باید نگهداریم، گفت: به عنوان سیاست سازمان باید تمام جلوه های هنر را داشته باشیم؛ برای ما محتوای فرهنگی مهم است و اصول فرهنگ ما هم مشخص است، فرهنگ ایرانی اسلامی و بومی.

محمود صلاحی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره محصولات فرهنگی فیروزه با اشاره به اقدامات دشمنان ادیان مختلف برای ضربه به ادیان و به خصوص ضربه به جایگاه دین اسلام اظهارکرد: اسلام از تحریف به دور بود، اما دشمنان آمدند واقعیت های عینی و روش های آن را تحریف کردند و به اسم اسلام اقداماتی را که در قرون وسطی هم نبود انجام دادند.

وی ادامه داد: پشت داعش و النصره و احرار شام که بعضا اسم های زیبایی هم دارند، صهیونیست ها هستند. ما از کار ضد فرهنگی ضربه می خوریم و متاسفانه امروز خشن ترین اقدامات در غالب اقدامات ضد فرهنگی انجام می شود و در مقابل هم زیباترین جلوه ها در غالب مدافعان حرم خودش را نشان می دهد.
مراقب باشیم که فرهنگ تحریف نشود
وی با بیان اینکه فرهنگ جلوه های دیگری هم دارد، گفت: تمام زیبایی ها و هویت های تاریخی مردم در غالب فرهنگ در می‌آید و باید مراقب باشیم که فرهنگ تحریف نشود. یک مثال همین چهارشنبه سوری است و من اینجا کاری با درست یا غلط بودن آن ندارم اما همین سنت تحریف شد و از آش رشته پختن و دور هم نشستن به تعطیلی شهرها و ضربه به اقتصاد و مجروحیت افراد زیادی منجر شده است. جلوی چشم همه ما این تحریف انجام شده و یک کار شاد تبدیل به چنین وضعیتی شده است. در دیگر بخش های فرهنگی هم اگر دقت نکنیم فرهنگ از دست می رود.
اولویت فرهنگ بر اقتصاد در تولید محصولات فرهنگی / لزوم توجه به همه جلوه‌های هنر
صلاحی با تاکید بر اینکه فرهنگ خیلی زود دستخوش تغییر می شود و ناگهان ارزش به ضد ارزش تبدیل می شود، گفت: باید با نسل امروز و جوانان هم زبان شد و پیشقدم بشویم. اگر امروز فرزند سالاری رایج شده، دلیلش این است که زمانی به غلط پدر سالاری کردیم. سالار غلط است مگر پادگان است؟ همه داریم کنار هم زندگی می‌کنیم. محور خانه مادر است و بالاترین نقش را دارد؛ همانطور که بالاترین نقش در بیرون از خانه پدر است.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشنواره فیروزه اظهارکرد: جشنواره فیروزه نام زیبایی دارد. فیروزه هم مستحب است و هم نشان سنگ های قیمتی ماست، در دنیا فیروزه نیشابور اول است و این اسم زیبایی است که برای جشنواره انتخاب شد. اسم ها باید زیبا باشد و به این ها باید دقت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال پر فیلم ترین سال سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود، گفت: فیلم سینمایی ماجان که در جشنواره اکران می شود متعلق به سازمان است و موضوعات اجتماعی را مطرح می کند.
اولویت فرهنگ بر اقتصاد در تولید محصولات فرهنگی / لزوم توجه به همه جلوه‌های هنر
صلاحی در ادامه با بیان اینکه موسیقی جذاب ترین جلوه هنر است، گفت: نباید قالبی از هنر را رها کنیم بلکه باید محتوا را درست کنیم. همه جلوه های هنر قالب هستند و فرهنگ محتوای آن است. نقاشی یک قالب است که می تواند محتوای آن اثر ظهر عاشورای استاد فرشچیان باشد یا چیز دیگر. باید حواسمان باشد نه اینکه قالبی از هنر را کنار بگذاریم.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه همه جلوه های هنر را باید نگهداریم، گفت: به عنوان سیاست سازمان باید تمام جلوه های هنر را داشته باشیم؛ برای ما محتوای فرهنگی مهم است و اصول فرهنگ ما هم مشخص است، فرهنگ ایرانی اسلامی و بومی.
وی با تاکید بر اینکه از فرهنگ غرب پیروی نمی‌کنیم، تصریح کرد: البته اگر هرجایی نکته مثبت فرهنگی باشد از آن استفاده می‌کنیم. اما از فرهنگ دیگری پیروی نمی‌کنیم. یکی از جلوه‌های فرهنگی که کار را ماندگار می‌کند تولید محصول است.
صلاحی با بیان اینکه شاخص سازمان فرهنگی هنری مردم تهران است، گفت: همه فرهنگسراها و مراکز اگر کاری کردند باید حداقل یک نسخه از آن را برای خودشان نگه دارند و یک نسخه را هم به سازمان بدهند. البته بهتر است که آن را به دیگر مراکز هم ارسال کنند.
وی در پایان از معاون فرهنگی سازمان، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور، دبیر جشنواره فیروزه، سید مصطفی کشفی و دیگر عوامل اجرایی جشنواره فیروزه قدردانی کرد.
پایان پیام

false
false
false
false

true