- ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
- کد خبر 3797
true
false
true
false
false
false
false
false
true
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینه امروز از نیاز فرهنگی نسل جوان عقب هستیم و فاصله زیادی داریم، گفت: در تولید کالای فرهنگی باید هزینه کرد و برداشت آن تقویت فرهنگ و باورها در نسل جوان خواهد بود.
محمود صلاحی در بازدید از نمایشگاه محصولات فرهنگی با عنوان «فیروزه» گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دهه فجر برنامههای متنوعی هم در فرهنگسراها، هم در خانههای فرهنگ و هم برای راهپیمایی ۲۲ بهمن در قالب برنامههای فرهنگی و هنری و شاد تدارک دیده است. یکی از این برنامهها که امروز افتتاح شد، جشنواره محصولات فرهنگی «فیروزه»، نمایشگاهی از محصولات سازمان فرهنگی هنری است. نام زیبایی هم برای این جشنواره انتخاب شده و فیروزه نیشابور را تداعی میکند.
وی اضافه کرد: یقیناً برای ماندگاری کارهای فرهنگی نیاز به تولید محصولات فرهنگی است و در اردیبهشت ماه سال آینده جشنواره تولید محصولات فرهنگی هم داریم که نوعی استانداردسازی انجام شود. به همکارانم تبریک میگویم که موفق شدند در یک فضا و زمان محدود نمونهای از محصولات تولیدشده در پنج سال گذشته را در معرض نمایش بگذارند. امیدوارم بتوانیم محصولات بیشتری با تیراژ بالا تولید کنیم که در دسترس مردم قرار بگیرد.
صلاحی درباره سیاستهای سازمان فرهنگی هنری برای تولید محصولات فرهنگی عنوان کرد: در مناسبتهای گوناگون در فرهنگسراها و خانههای فرهنگ کارهای فرهنگی انجام میشود، اما باید برای هر مناسبت یک محصول فرهنگی تولید و توزیع شود تا آن کار فرهنگی ماندگار شود. به عنوان مثال اگر برای موضوع «مادران چشم به راه» محصولی تولید کنیم، ۲۰ سال دیگر هم این موضوع در اذهان میماند. درنتیجه به نظر میرسد برای هر مناسبت و هر کار بزرگ فرهنگی باید یک محصول فرهنگی همراه با آن تولید شود و این سیاست سازمان فرهنگی هنری است.
وی به لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی در تولید محصولات فرهنگی تاکید کرد و افزود: اکثر محصولات فرهنگیای که در بیرون از کشور یا حتی در داخل تولید میشود، حاوی متنها یا تصاویری است که با فرهنگ ما مطابقت ندارد. فرهنگی ایرانی-اسلامی و بومی ما و مفاهیمی مانند احترام به بزرگتر، احترام به پیشکسوت، گرامیداشت هویت و تاریخ باید خودش را در محصولات فرهنگی نشان دهد. البته جلوه زیبای محصولات هم اهمیت بالایی دارد، باید روی کار گرافیکی، جلوه محصولات فرهنگی و نام زیبا هم کار کنیم.
براساس گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان تصریح کرد: امروز از نیاز فرهنگی نسل جوان عقب هستیم و فاصله زیادی داریم. کشور باید برای تولید محصول فرهنگی هزینه کند و نباید دنبال کسب درآمد باشد. سودمان میتواند در جلوگیری از ورود کالای فرهنگی دشمن باشد، البته کالایی که با فرهنگ ما جور در نمیآید. در تولید کالای فرهنگی باید هزینه کرد و برداشت آن تقویت فرهنگ و باورها در نسل جوان خواهد بود.
انتهای پیام
false
false
false
false