برگزاری مستقل کنکور تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در سال 96 - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
برگزاری مستقل کنکور تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در سال 96

خبرطلایی: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که با توجه به عدم تصویب آئین نامه اجرایی از سوی دولت، آزمون تحصیلات تکمیلی سال 96 دانشگاه آزاد اسلامی همچون سنوات قبل برگزار شده و با آزمون سراسری ادغام نخواهد شد.

هادی قوامی تاکید کرد که آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۹۶ دانشگاه آزاد تا تصویب آیین نامه اجرایی توسط دولت طبق سنوات گذشته برگزار می شود.
وی با اشاره به تصویب قانون سنجش و پذیرش در 18 فروردین 95 توسط مجلس شورای اسلامی، گفت:بر اساس این قانون مقرر شد که اجرای این قانون منوط به تدوین آیین نامه اجرایی و تصویب آن در هیئت وزیران ظرف مدت سه ماه شود که حداکثر آیین نامه این قانون بر اساس ماده7 تا تیرماه بوده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه آیین نامه اجرایی در هیئت وزیران تصویب نشده، دانشگاه آزاد اسلامی می تواند  طبق سنوات گذشته آزمون تحصیلات تکمیلی خود را برای پذیرش دانشجو در سال 96 برگزار کند.
قوامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر قانون مستقل پذیرش دانشجو از طریق کنکور را داشته است و بر این اساس می تواند طبق سالیان گذشته مستقل آزمون برگزار کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به عنوان قانونگذار از دولت خواسته می شود که به این بلاتکلیفی پاسخ دهد.
وی با بیان اینکه پس از آنکه آیین نامه تصویب و اجرایی شد، دانشگاه آزاد بر اساس قانون جدید عمل میکند، گفت: سازمان سنجش در نامه ای به وزیر علوم اظهار کرده که منتظر تصویب آیین نامه اجرایی دکترای سال 96 است و همچنین وزیر علوم نیز در نامه ای به دولت خواستار تصویب آیین نامه ادغام پذیرش دانشجو شده است.
منبع: خبرگزاری خانه ملت
پایان پیام

false
false
false
false

true