- ۰۵ آبان ۱۳۹۵
- کد خبر 3750
true
false
true
false
false
false
false
false
true
خبرطلایی: انتخاب منزل مسکونی مورد دلخواه برای هرکسی بهویژه مستأجران که باید بر اساس نیاز و بودجهشان واحد مسکونی دلخواهشان را پیدا کنند کار چندان آسانی نیست. از این رو باید فایلهای متعددی پیش روی متقاضیان مسکن قرار گیرد تا انتخاب آنها تسهیل شود. حال مراحل رسیدن به واحد مسکونی مورد نظر چگونه و در چه مدتی صورت میگیرد بسته به شرایط بازار و واحدهای مسکونی آماده تحویل است، اما آنچه بیش از هر چیز موجر و مستأجر را به یکدیگر متصل میکند، واسطه مناسب و راه آشنایی مستأجر با واحد مسکونی موردنظر است.
حال یافتن خانه مورد دلخواه چه برای رهن و اجاره و چه خریدوفروش چگونه ممکن میشود؟ آیا طی مسیر پیاده در خیابانها و سر زدن به بنگاههای املاک و گشتن تکبهتک فایلها و ساعتها درگیر ترافیک شدن و از بین رفتن زمان برای مستأجری که هرساله باید به دنبال خانه باشد و این پروسه حداقل یک ماه زمانبر است برای مستاجران به صرفه است؟ آیا اعلام نیاز به مسکن به همسایگان، آشنایان و دوستان برای یافتن خانه مورد دلخواه مستأجر و نصب آگهی نیاز به مسکن اجارهای کافی است؟ طبیعتاً خیر.
شاید این روش انتخاب خانه چه برای خرید و چه رهن و اجاره در دهههای ۶۰، ۷۰ و ۸۰ طبیعی و عرف بود اما این روزها که فضای مجازی بهگونهای میان همه اقشار جامعه فراگیر شده است و اکثر افراد جامعه به اینترنت و فضای مجازی مسلط شدهاند توقع حذف روش سنتی انتخاب واحد مسکونی مورد نیاز میان مردم و مشاوران املاک بیشازپیش شده است.زیرا دیگر نهتنها موجران بلکه مشاور املاک فرصتی برای به نمایش گذاشتن یک واحد مسکونی به چندین متقاضی مسکن را ندارند و در مقابل نیز مستأجران نیز فرصتی برای گشتن در خیابانهای پرترافیک و نیافتن خانه مورد دلخواهشان را دارند.
قابلمشاهده است که درست از اوایل دهه ۸۰ و ورود سبک جدید از آگهیهای مسکونی در روزنامهها و مجلات آگهیهای مربوط به رهن و اجاره خانه مغازه و غیره، اعلام نیاز به مسکن و نیاز به فروش و اجاره گذاشتن واحدهای مسکونی توسط صاحب خانهها شکل جدیدی به خود گرفت و گویی به یکباره نیاز مسکن دو برابر شد. در این میان بارها بر سر اینکه این تعداد واحد مسکونی تاکنون چگونه عرضه میشدند و یا اینکه چگونه بنگاههای املاک توان پاسخگویی به این حجم از متقاضی مسکن را داشتند مطرح شد، اما در این روش خرید وفروش، رهن و اجاره و مشارکت در ساخت مسکن نه تنها با روش جدیدتری ارائه شد، بلکه با سرعت بیشتری پیگیری شد و در سالهای اخیر بازار مسکن شاهد حجم بالای معاملات مسکن بهواسطه کدرهگیری و اطمینان از معامله بود که توسط ایجاد روشهای جدید در عرضه مسکن به وجود آمده است. درست از اواخر دهه ۸۰ و آغاز دهه ۹۰ همزمان با رونق هرچه بیشتر فضای مجازی و ورود برنامههای متعدد نصبشده بر روی تلفن همراه و رایانه، برطرف کردن نیازهای مشتریان و متقاضیان مسکن نیز تغییر کرد. در این سالها فضای مجازی نه تنها فروشگاه خرید یکطرفه باقی نماند بلکه محلی برای فروش و عرضه مسکن دلخواه مشتریان شد بهگونهای که این روزها دیگر نیازی به طی مسیر و ماندن در ترافیکهای سنگین و چندساعته شهری برای کسب اطلاعات نیست و میتوان با چند کلیک و انتخاب چند گزینه بر اساس نیاز واحد مسکونی مورد دلخواه جهت رهن اجاره و خرید را دریافت کرد.
حال میخواهد این اطلاعات مربوط به زمین و ویلا در دورترین شهرهای شمالی و خواه مربوط به فروش واحدهای مسکونی نوساز و نیمهکاره باشد؛ چرا که این روزها دیگر هیچ فرقی ندارد که نیاز مسکن در کدام محله و با چه بودجهای باشد زیرا با دو کلیک بر روی یک کادر مربع شکل در گوشهای از صفحهنمایش سایتهای مربوط به املاک یابی میتوان بهراحتی به مورد دلخواه دستیافت و برای مشاهده واحد مسکونی با موجر و یا خریدار قرار ملاقات گذاشت.
با ورود تکنولوژیهای جدید و ایجاد سایتهای متعدد املاک یابی در کشور، بسیاری از فایلهای مسکن به فضای مجازی کوچ کردهاند و روش تقاضای مسکن نیز همانند بسیاری از کالاهای مورد نیاز افرد که به راحتی از طریق اینترنت قابل دسترسی است تغییر کرده است. به همین جهت در سه سال اخیر، برگههای چسبانده شده روی شیشه بنگاهیها به چند شماره تلفن کانال تلگرامی تبلیغاتی و آدرس یک سایت خلاصه شده است؛ سایتهایی که بهراحتی با مشاوران املاک بر سر آگهی واحدهای مسکونی همکاری میکنند و به راحتی هزاران فایل مسکن را در اختیار مشتریان قرار میدهند و بدون پرداخت هزینههایی همچون هزینه بنگاه و صرف وقت زیاد بهراحتی واحد مسکونی دلخواه انتخاب میشود. اما حدود سه سال اخیر که بازار مسکن با رکود همراه شد نقش سایتهای املاک یابی بیشازپیش شد به گونهای که هرروزه با آگهیهای تشویقیشان توانستند حجم زیادی از فروش و اجاره مسکن را با صرف کمترین هزینه و اتلاف وقت مشتریان عرضه کنند.
سایت تخصصی املاک ihome.ir نیز با هدف کاهشزمان و هزینههای جانبی برای انتخاب مسکن موردنیاز متقاضیان چه در بخش اجاره، رهن، فروش و مشارکت در ساخت این افتخار را دارد که با بیش از ۳۰۰ مشاور املاک همکاری کند و با حذف واسطههای تبلیغاتی واحد مسکونی مورد دلخواه متقاضیان را به نمایش گذارد. این سایت علاوه بر هدف کاهش واسطه معاملات مسکن، امکان کسب اطلاعاتی دقیق از سال ساخت واحد، متراژ، امکانات رفاهی، قیمت دقیق و غیره را در اختیار متقاضی مسکن قرار دهد و همچنین هزینهای بابت معرفی و یا بهاصطلاح حق بنگاه از موجر و مستأجر دریافت نکند. قرار دادن فایلهای عکاسی و ویدیوی حرفهای از فایلهای مورد نظر، تقریبا هر فرد جویای خانه را از مراجعه حضوری به بنگاه یا ملک مورد دلخواه بینیاز میکند. این سامانه که بهراحتی روی تلفن همراه نصبشده و از طریق اپلیکیشن تازه راهاندازی شده در گوشیهای اندروید قابلدسترسی است، هزینهای بابت اطلاعات در اختیار گذاشتهشده از مشتریان خود، چه بنگاههای املاک و چه متقاضیان مسکن دریافت نمیکند. در واقع، طی فرآیند خرید یا اجاره خانه که روزگاری کفش آهنین میخواست اکنون به اندازه چند کلیک، آسان شده است.
نگارمیرکریمی – Ihome.ir
false
false
false
false