سهم 50 درصدی دانشگاه آزاد در کاروان المپیک ریو - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سهم 50 درصدی دانشگاه آزاد در کاروان المپیک ریو

خبرطلایی:  10 روز تا شروع رقابت‌های المپیک ریو باقی مانده است و بین کاروان ورزش ایران نمایندگانی از دانشگاه آزاد اسلامی هم حضور دارند.

به غیر از دو ملی‌پوش شمشیربازی ایران یعنی علی پاکدامن و مجتبی عابدینی که عضو تیم شمشیربازی دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‌روند، ورزشکاران دیگری هم در کاروان ایران حضور دارند که عضو خانواده دانشگاه آزاد اسلامی هستند. 30 ورزشکار اعزامی به ریو را ورزشکاران یا فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌دهند که این دانشگاه قرار است در صورت مدال‌آوری، پاداش ویژه‌ای برای آنها در نظر بگیرد. احسان روزبهانی (بوکس)، مهدی خدابخشی (تکواندو)، گلنوش سبقت‌الهی (تیراندازی)، جواد محجوب (جودو)، حسن تفتیان، محمدجعفر مرادی، احسان حدادی و پژمان قلعه‌نویی (دوومیدانی)، آروین معظمی‌گودرزی (دوچرخه‌سواری)، علی پاکدامن و مجتبی عابدینی (شمشیربازی)، مهسا جاور (قایقرانی)، علیرضا کریمی، حسن یزدانی، میثم نصیری، حسن رحیمی، کمیل قاسمی و امیر محمدی (کشتی آزاد)، بشیر باباجان‌زاده، حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی (کشتی فرنگی)، مجتبی میرزاجان‌پور، میلاد عبادی‌پور، امیر غفور، فرهاد قائمی و مصطفی شریفات (والیبال)، بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و محمدرضا براری (وزنه‌برداری) دانشجویان ورزشکار دانشگاه آزاد اسلامی اعزامی به مسابقات ریو 2016 هستند که قرار است در صورت کسب عنوان از سوی دانشگاه آزاد اسلامی پاداش‌هایی مانند حذف کامل شهریه مقطع تحصیلی، ارائه تسهیلات برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر، 10 میلیون تومان جایزه نقدی و امکان استخدام در دانشگاه آزاد اسلامی برای آنها در نظر گرفته شود.
این در حالی است که در کاروان پارالمپیک هم 20 ورزشکاران دانشجوی دانشگاه آزا د اسلامی به نام‌های ساره جوانمردی، حمید اسلامی، علی الفت‌نیا، مریم سلطانی، هاشمیه متقیان، علی محمدیاری، علیرضا مختاری‌همامی، پیمان نصیری‌بزنجانی، سیامند رحمان، حمزه محمدی، بهزاد زادعلی، ‌اصغر ینگجه، احمدرضا شاه‌حسینی، زهرا نجاتی‌عارف، عالیه محمودی‌کردخیلی، مهران نکوئی‌مجد، مجید فرزین، میثم شجاعیان، سمیرا خالقی، مهری فلاحی و زینب ملکی حضور خواهند داشت.

 

تحصیل رایگان مدال‌آوران المپیک ریو

فرهیختگان| تحصیل رایگان، جایزه نقدی و استخدام مدال‌آوران دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات المپیک و پارالمپیک ریو ازجمله پاداش‌هایی است که این دانشگاه برای دانشجویان خود که در المپیک و پارالمپیک حضور دارند، در نظر گرفته است. این تصمیمات دیروز در صدوشصت‌ونهمین جلسه هیات‌رئیسه این دانشگاه گرفته شد. البته جلسه این هفته هیات‌رئیسه دانشگاه به موضوعات دیگری نیز اختصاص داشت. ممیزی رشته‌محل‌ها، اجلاس هفتادویکم شورای مرکزی دانشگاه و گزارشی از وضعیت چهار بیمارستان دانشگاه از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این جلسه به آنها پرداخته شد. در ابتدای این جلسه، میرزاده با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به خانواده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «خوشبختی ما حضور حکومت منحصربه‌فرد شیعه در ایران اسلامی است که باید شکرگزار آن باشیم و این از برکات وجود مقدس حضرت امام صادق(ع) است.»

شهریه کامل دوران تحصیل ورزشکاران المپیک ریو
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنانش به المپیک 2016 ریو اشاره کرد و گفت: «اینکه از مجموع 63 ورزشکار المپیکی 30 نفر از دانشگاه آزاد اسلامی و از مجموع 96 اعزامی به پارالمپیک 20 نفر دانشجوی این دانشگاه هستند، نشان‌دهنده بهره هوشی و هوش هیجانی بالای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است که خود را در اقتصاد دانش‌بنیان، دستاوردهای علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی نشان می‌دهد.» او پیشنهاد داد علاوه‌بر حذف شهریه کامل دوران تحصیل این ورزشکاران در هر مقطعی که باشند، در صورتی که این ورزشکاران موفق به کسب مدال در المپیک پیش رو شوند، هرکدام ضمن دریافت 10 میلیون تومان جایزه نقدی، از تسهیلات لازم برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برخوردار شوند و در صورت درخواست خود عزیزان، شرایط لازم برای استخدام ایشان به‌عنوان همکار دانشگاه فراهم شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به سالگرد عملیات مرصاد اشاره کرد و امنیت امروز را ناشی از رشادت‌ها و دلیری‌های شهدای گرانقدر و فرماندهان دفاع مقدس دانست و با گرامیداشت یاد آنان گفت: «باید قدردان فرماندهان و فداکاری‌ها و تیزهوشی‌های ایشان باشیم.» او عملیات مرصاد را اوج هماهنگی و همراهی مردم با نیروهای سپاه و ارتش در صیانت از انقلاب اسلامی دانست. میرزاده به فرماندهی آیت‌الله‌ اکبر هاشمی‌رفسنجانی در زمان این عملیات و سایر عرصه‌های خطیر انقلاب اشاره کرد و گفت: «حقیقتا دانشگاه آزاد اسلامی به داشتن چنین پشتوانه‌ای می‌بالد زیرا ایشان به‌رغم نزدیکی منافقان که از سوی صدام حمایت می‌شدند، حاضر نشدند کرمانشاه را ترک کنند و خود حضور ایشان در منطقه جنگی در مرداد 67 باعث تقویت روحیه مردم و رزمندگان و شکست دشمن و منافقین شد.» در ادامه، حسین‌زاده‌لطفی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی گفت: «ممیزی رشته‌های دانشگاه هفته گذشته به پایان رسید و از هشت‌هزار و 170 رشته که در مقاطع کاردانی تا دکتری تخصصی هستند و در دفترچه جذب دانشجو قرار گرفته بودند، تعدادی توسط خود دانشگاه آزاد اسلامی فاقد ممیزی و استاندارد تشخیص داده شد و از دفترچه حذف شد.» به گفته او، مطابق ممیزی و کیفیت‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری وزارت علوم در راستای ارتقای سطح علمی دانشگاه و اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیچ رشته بدون مجوزی در دفترچه‌های دانشگاه وجود نخواهد داشت و گزارش این امر برای وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ارسال می‌شود.

  در رشته‌محل‌های فاقد استاندارد جذب دانشجو نداریم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به سامانه ممیزی رشته‌های طراحی‌شده توسط معاون آموزشی اشاره کرد و گفت: «تمام واحدها به صورت آنلاین از نتایج این بررسی‌ها خبردار شده‌اند و می‌دانند که قطعا در رشته‌محل‌هایی که فاقد استاندارد هستند، جذب دانشجو نخواهند داشت.» در ادامه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گزارشی درباره غیبت دانشجویان ارائه کرد و مقرر شد غیبت دانشجویان در امتحان مطابق مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بلااثر شود. سیدطه‌ هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه جلسه به ارائه گزارشی از مصوبات کمیسیون شماره دو هیات‌رئیسه پرداخت. به گفته ‌هاشمی، در جلسه این هفته کمیسیون شماره دو مقرر شد دانشجویان مقطع ارشناسی ناپیوسته که مدرک خود را از آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای که اخیرا از پوشش وزارت آموزش و پرورش خارج شده‌اند دریافت کنند، تنها در صورت ارائه دانشنامه مقطع قبل، دانشنامه برای ایشان صادر می‌شود.

  بن‌مایه اجلاس شورای مرکزی 71، توسعه فرهنگی
میرزاده با اشاره به اینکه بن‌مایه اجلاس شورای مرکزی هفتادویکم در زمستان امسال توسعه فرهنگی خواهد بود و همزمان با برگزاری اجلاس هفتادویکم تمام واحدهای دانشگاه محصولات فرهنگی خود را مخصوصا شرکت‌های فرهنگی دانش‌بنیان را در محل نمایشگاه دائمی دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی عرضه خواهند کرد، خواستار توجه بیشتر به این مقوله توسط معاونت‌های پژوهشی و فرهنگی و همکاری این دو معاونت شد.
در پایان، فرهاد ادهمی به نمایندگی از معاونت علوم پزشکی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت چهار بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی در تهران، اردبیل، کازرون و تبریز گفت: «بیمارستان فرهیختگان آماده تحویل شده است و سه بیمارستان دیگر نیز پیشرفت فیزیکی از 97 تا 99 درصد دارند و در مورد دو بیمارستان، قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی مربوطه در حال انعقاد است.» براساس این گزارش، هر چهار بیمارستان مذکور امسال به چرخه خدمات آموزشی و درمانی وارد خواهند شد.
سهم قابل قبول د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی د‌ر ورزش ایران

فرهیختگان| ساختمان مرکزی د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی عصر سه‌شنبه میزبان اولین گرد‌همایی روسای شورای ورزش استان‌های سراسر کشور بود‌. د‌ر این همایش که با حضور محمد‌ د‌اد‌گان معاون ورزش د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی، محمد‌رضا پهلوان مد‌یرکل ورزش قهرمانی و عبد‌العظیم عزیز‌خانی معاون مد‌یرکل ورزش قهرمانی د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی برگزار شد‌، ابتد‌ا این محمد‌ د‌اد‌گان بود‌ که برای روسای شورای ورزش استان‌های د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی صحبت کرد‌. معاون ورزش د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی د‌ر آغاز سخنانش با تشکر از حمایت‌های حمید‌ میرزاد‌ه و هیات‌رئیسه د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی از ورزش گفت: «با حمایت‌های میرزاد‌ه ورزش د‌ر د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی توانست به جایگاه خوبی د‌ست یابد‌.» د‌اد‌گان د‌ر اد‌امه به جذابیت ورزش برای جوانان اشاره کرد‌ و گفت: «روسای شورای ورزش استان‌ها نیز باید‌ اهمیت ورزش و تربیت‌بد‌نی را به استان‌های خود‌ معرفی و امکان توسعه فعالیت‌های ورزشی را فراهم کنند‌. با توجه به اینکه د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی سهم قابل قبولی د‌ر ورزش کشورمان د‌ارد‌ باید‌ برای توسعه آن تلاش کرد‌ و این امر باید‌ د‌ر تمام واحد‌های د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی د‌ر سراسر کشور نیز مد‌نظر قرار گیرد‌.» معاون ورزش د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی از تلاش د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی برای حضور هرچه بیشتر بانوان د‌ر فعالیت‌های ورزشی خبر د‌اد‌ و گفت: «روسای شورای ورزش استان‌ها باید‌ به ورزش بانوان د‌ر استان‌ها اهمیت ویژه‌ای د‌هند‌.»

 توجه به ورزش همگانی
معاون ورزش د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی به مهم‌ترین وظیفه این نهاد‌ آموزشی اشاره کرد‌ و گفت: «وظیفه اصلی ما د‌ر د‌انشگاه‌آزاد‌ اسلامی توجه به ورزش همگانی و د‌انشجویی است؛ د‌ر همین راستا باید‌ تلاش کرد‌ تعد‌اد‌ د‌انشجویان علاقه‌مند‌ به ورزش‌های همگانی افزایش یابد‌.» این د‌ر حالی است که عملکرد‌ د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی د‌ر بخش ورزش حرفه‌ای هم بسیار مطلوب بود‌ه است.» د‌اد‌گان د‌ر اد‌امه افزود‌: «د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی با 20 تیم د‌ر بخش مرد‌ان و بانوان د‌ر فصل گذشته لیگ‌های ورزشی ایران حاضر بود‌ که ماحصل آن 12 مقام قهرمانی و پنج مقام د‌وم بود‌. همچنین توانستیم هفت سهمیه آسیا را کسب کنیم.» د‌اد‌گان د‌ر بخش پایانی صحبت‌هایش از روسای شورای ورزش استان‌ها خواست استعد‌اد‌های ورزشی د‌انشجویان و د‌انش‌آموزان استان خود‌ را شناسایی و این افراد‌ را به سازمان مرکزی جهت حضور د‌ر تیم‌های ورزشی معرفی کنند‌.

تشکیل رسمی شورای استان‌ها
بعد‌ از صحبت‌های معاونت ورزش د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی نوبت به مد‌یرکل ورزش قهرمانی رسید‌. محمد‌رضا پهلوان با اشاره به اینکه پیش از این شورای مستقلی برای ورزش وجود‌ ند‌اشت، گفت: «یکی از اهد‌اف برگزاری این جلسه اعلام رسمی تشکیل شورای ورزش استان‌ها و معرفی روساست. وظیفه شورای ورزش استان‌ها تنها سازماند‌هی و برنامه‌ریزی نیست بلکه تصمیم‌گیری امور ورزش استان نیز برعهد‌ه این شوراست. با توجه به اینکه هر استانی شرایط اقلیمی، جغرافیایی، امکاناتی خاص خود‌ را د‌ارد‌، شوراهای استانی باید‌ براساس این امکانات و شرایط تصمیم‌گیری کنند‌. تمام اعضای شورا باید‌ با همکاری و هماهنگی خود‌ د‌ر پیشبرد‌ اهد‌اف این شورا تلاش کنند‌، همچنین عملکرد‌ شوراها د‌ر طول سال ارزیابی خواهد‌ شد‌.» پهلوان همچنین به برگزاری المپیاد‌ ورزشی د‌ر د‌انشگاه‌آزاد‌ اسلامی اشاره کرد‌ و گفت: «هیچ‌یک از موسسات آموزشی به‌اند‌ازه د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی رشته ورزشی و مسابقات ورزشی ند‌ارد‌ که این اقتد‌ار د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی و جایگاه آن د‌ر ورزش را نشان می‌د‌هد‌. د‌ر المپیاد‌ ورزشی امسال د‌ر بخش اجتماعی 12 تیم و د‌ر بخش انفراد‌ی پنج سهمیه خواهیم د‌اشت. همچنین از تمام مسئولان د‌رخواست می‌کنیم د‌ر این مسابقات حضور منظم د‌اشته باشند‌ و افتتاحیه و برنامه‌ریزی آن د‌ر شأن د‌انشگاه ‌آزاد‌ اسلامی صورت گیرد‌.» پهلوان به برنامه‌های آیند‌ه ورزش د‌انشگاه‌آزاد‌ اسلامی اشاره کرد‌ و گفت: «برگزاری المپیاد‌ ورزشی د‌ر استان بوشهر، برگزاری جشنواره ورزش همگانی د‌ر استان همد‌ان، برگزاری جشنواره بومی محلی برای هر استان و برگزاری گرد‌همایی د‌ر استان تبریز از برنامه‌های آتی ورزش د‌انشگاه آزاد‌ اسلامی است.»

انتهای پیام

false
false
false
false

true