50 درصد درآمد پست در کشورهای صنعتی شامل پاکت و بسته های کوچک است - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
50 درصد درآمد پست در کشورهای صنعتی شامل پاکت و بسته های کوچک است

جابجایی پست نامه( پاکت و بسته های کوچک) 50 درصد درآمد پست در کشورهای صنعتی، آمریکای لاتین و حوزه کارئیب را شامل می شود.

به گزارش خبرطلایی به نقل از 78 روابط عمومی شرکت ملی پست به نقل از گزارش چشم انداز اقتصاد پستی سال 2018 اتحادیه پستی جهانی منتشر شده توسط دفتر امور بین الملل، اگرچه مجریان پست در این کشورها به دنبال متنوع کردن سایر خدمات فراتر از امانات و لجستیک هستند، اما کسب و کار بخش پست نامه (پاکت و بسته های کوچک ) حدود 50 درصد درآمد را در این کشورها تشکیل می دهد.

در کشورهای اروپای شرقی و مشترک المنافع وابستگی به پست نامه (پاکت و بسته کوچک) موجب شده حدود 46 درصد درآمد مربوط به ارایه خدمات این بخش باشد و این کشورها با وجود رشد فزاینده تجارت الکترونیک، متقاعد به متنوع کردن سرویس های خود نشده اند.

در این میان، کشورهای آفریقایی، عربی و سایر بخش های آسیا و اقیانوسیه، تنوع بخشی به سرویس ها و خدمات، فراتر از امانات و لجستیک را در دستور کار خود دارند و سرویس های ارایه دهنده در این بخش همراه با رشد فزاینده سرویس های مالی و سایر محصولات، حدود 40 درصد درآمدشان را تشکیل می دهد.

با وجود تغییر الگوی کسب و کار و رشد 23 درصدی سهم امانات و لجستیک در سال 2016 نسبت به رشد 14 درصدی در سال 2006 در کل دنیا، هنوز حدود 39 درصد درآمدها مربوط به پست نامه ( پاکت و بسته کوچک) است.

براساس این گزارش، کشورهای توسعه یافته و صنعتی در تغییر فضای کسب و کار خود کمتر به دنبال جابجایی مرسولات و کالاهای حجیم و سنگین هستند و بیشتر به ارسال مراسلات پست نامه (پاکت شامل اسناد و مدارک و بسته های کوچک که بیشتر از طریق تجارت الکترونیک وارد چرخه پست می شود) گرایش دارند.

false
false
false
false

true