برنامه جامع اصلاح نظام اداري سال آينده اجرايي مي‌شود - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
برنامه جامع اصلاح نظام اداري سال آينده اجرايي مي‌شود

زهرا اربابي معاون توسعه منابع انساني و پشتيباني سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: به طور ميانگين بيش از ۳۰ درصد از پست‌هاي دستگاه‌هاي دولتي و ادارات كشور خالي و بلاتصدي است.
به گزارش خبرطلایی به نقل از مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، وي افزود: البته پست‌هاي سازماني در برخي ادارات پر و وضعيت سازمان ها نسبت به يكديگر متفاوت است.
وي اظهار داشت: هر سازمان، ساختاري دارد كه بايد به تصويب سازمان اداري و استخدامي كشور برسد و در چارچوب ضوابط براي تشكيلات مصوب و پست‌هاي تعريف شده نيروي انساني جذب شود.
وي گفت: بعضي سازمان‌ها نسبت به تغيير و بازنگري ساختار مبادرت مي‌كنند كه در اين شرايط هم اگر كمبودي در نيروي انساني ايجاد شود، با دريافت مجوز براي استخدم نيروي جديد، نسبت به جذب نيرو از طريق آزمون اقدام مي شود.
اربابي از اجرايي شدن برنامه جامع اصلاح نظام اداري در سال آتي خبر داد و گفت: اين طرح شامل ۱۰ برنامه است و همه دستگاه‌ها مكلف هستند براي اجرايي شدن آن، برنامه‌هاي عملياتي را تدوين كنند تا از ابتداي سال ۹۸ اجرايي شود.
معاون توسعه منابع انساني و پشتيباني سازمان برنامه و بودجه كشور تأكيد كرد: به طور حتم، اعتبار مورد نياز در بودجه سال آتي پيش‌بيني مي شود.
شايان ذكر است كه چهار ميليون نفر در بخش اداري كشور مشغول به كار هستند كه يك ميليون نفر آنان را زنان تشكيل مي‌دهند و نيمي از زنان كارمند هم در آموزش و پرورش شاغل هستند.
ایرنا34

false
false
false
false

true