- ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
- کد خبر 30324
true
false
true
false
false
false
false
false
true
فروشگاه های شهروند، با کاهش عرضه محصولات خارجی و بازاریابی کالاهای ایرانی به رونق تولید و اشتغال در جامعه کمک کرده است.
به گزارش خبرطلایی به نقل از روابط عمومی شهروند، توجه به هویت ملی به عنوان نیروی محرکه و مهمترین ابزار فکری در حمایت از تولید داخلی از موضوعاتی است که برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، کمتر به آن پرداخته شده است، و از اساسیترین محورهای اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است، که پیش نیاز این حمایت قبل از هر اقدامی، ضرورت خرید کالای ایرانی به یک دغدغه برای مردم و دولت است، نام گذاری سال های اخیر تحت عناوینی همچون جهاد اقتصادی (۱۳۹۰) تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی (۱۳۹۱) و اقتصاد مقاوتی اقدام و عمل(۱۳۹۵) اهمیت مقوله ی حمایت از تولیدکنندگان داخلی و همچنین سیاستهای مربوط به کنترل واردات را در اقتصاد امروز کشورمان بیش از پیش نشان میدهد.
سال ۹۸ نیز در همین راستا از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است، انتخابی که با توجه به شرایط فعلی کشور هوشمندانه ترین انتخاب ممکن بود، تحریم های ظالمانه آمریکا و خروج یک طرفه این کشور از توافق هسته ای برجام در سال پیش نشان داد بهترین استراتژی، اتکا به توان داخلی کشور است.
شرایط خاص اقتصادی کشور، ضرورت نگاه ویژه تری را به امر تولید و حمایت از تولید کنندگان داخلی می طلبد، نامگذاری سال ۹۸ با عنوان رونق تولید نیز در راستای حمایت از تولید و به دنبال آن ایجاد ایجاد اشتغال صورت گرفته است، اما شکوفایی اقتصاد و تولید، به عزم ملی وحمایت همه جانبه دولت و مسئولین دستگاه های اجرایی و تمام سازمان های غیر دولتی و آحاد مختلف جامعه نیاز دارد.
فروشگاه های زنجیره ای شهروند به عنوان یکی از بازوهای اجرایی مدیریت شهری، همسو با دولت تلاش کرده با حمایت از کالای ایرانی نقش خود را در حمایت از تولید و اشتغال و رشد اقتصادی جامعه به خوبی انجام دهد.
مدیر عامل شرکت شهروند، در گفتگویی ضمن تاکید بر حمایت مدیران شهروند بر استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی تصریح کرد: مدیرانی که در بخش بازرگانی شهروند فعالیت دارند نگاه ویژهای به کالای ایرانی دارند، در دوره جدید مدیریت شهروند بالغ بر ۱۰۰ شرکت با شهروند قرار داد بستهاند که این شرکتها ایرانی و تامینکنندگان محصولات داخلی هستند.
سریع القلم، بیان کرد: شرکت شهروند از سوی شهرداری تهران به عنوان دبیرخانه حمایت از کالای ایرانی در نظر گرفته شده است، جلساتی در این خصوص برگزار کردهایم که از معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری تهران، اتاق اصناف، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اداره کل کار استان تهران و تعدادی کارآفرین در این جلسات حضور دارند.
وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی به طور جد در شهروند در حال پیگیری است و شرایط کشوری به نحوی است که باید به کالای ایرانی اعتماد کنیم.
مدیر عامل شهروند، پیشتر با اشاره به اینکه شهروند بالغ بر ۵۰ هزار قلم بارکد کالا دارد، گفت: از این تعداد کمتر از ۷ درصد از آن کالای خارجی است و آن هم شامل کالاهایی هستند که در ایران تولید میشود است، با توجه به شرایطی اقتصادی پیشبینی میشود این ۷ درصد از کالا نیز تا پایان سال تبدیل به کالاهای ایرانی شود چرا که واردات این کالاها نیز ممنوع خواهد شد.
با وجود این که فروشگاه های شهروند بنگاه های اقتصادی است و باید هدف اولیه خود را سودآوری و رشد اقتصادی خود قرار دهند اما به عنوان مجموعه ای متعلق به شهرداری خود را دربرابر رونق تولید داخلی مسئول می دانند.
فروشگاه های شهروند در راستای حمایت از تولیدات داخلی با کاهش عرضه محصولات خارجی و بازاریابی کالاهای ایرانی به رونق تولید ملی کمک کرده است، همچنین شرکت های داخلی که کالای خود را در فروشگاههای شهروند عرضه می کنند، می توانند نسبت به آموزش فروشندگان کالا و ترغیب آنان برای فروش بیشتر کالاهای ایرانی اقدام کنند.
false
false
false
false