مهربانانه با قانون منع بکارگیری بازنشستگان برخورد نشد - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مهربانانه با قانون منع بکارگیری بازنشستگان برخورد نشد

سرپرست سازمان سینمایی گفت: در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان مهربانانه رفتار نشد چراکه برخی از مدیران کارآمد و شایسته را براحتی کنار گذاشتند.

به گزارش خبرطلایی ، حسین انتظامی یکشنبه شب در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت در تالار اندیشه حوزه هنری با قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره و هنرمندان شرکت کننده در این رویداد ، گفت: تقدیر از مهدی کرباسیان به دلیل نگاه فرهنگی است که وارد یک سازمان صنعتی کرده و باعث جلب توجه حوزه فرهنگ به صنعت شد که بسیار کار بجا و ارزنده ای است.
وی معدن را یکی از مزیت های کشور از زاویه اقتصاد مقاومتی و منفعت ملی توصیف کرد و افزود: سازمان ایمیدرو با نگاهی سرشار از مسئولیت اجتماعی وارد حوزه فرهنگ شد.
انتظامی با انتقاد از قانون منع به کارگیری بازنشستگان هم اظهار داشت: در این زمینه رفتار خوبی با برخی از مدیران خدوم بخصوص در فضای مجازی نداشتیم.
وی در خاتمه سخنان خود برای همگان در ادامه این مسیر آرزوی توفیق خدمتگذاری هرچه بیشتر برای شکوفایی عرصه سینما و هنر هفتم کرد.

** خوش آمد ویژه به مهمانان خارجی
در ادامه این آیین دبیر دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت، هدف از حضور خود بر روی سن را صرفا خوشامد گویی ویژه به مهمانان خارجی اعلام کرد و گفت: هیچگاه در این جشنواره سخنرانی نداشتیم و آمدن اینجا برای همین منظور صورت گرفت.
سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد ادامه داد: خدا را شاکرم که جشنواره خوبی را پشت سرگذاشته و پیشاپیش به برگزیدگان و همه مستندسازان تبریک می گویم.
دبیر دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت، در خاتمه برای مهمانان خارجی شرکت کننده در این جشنواره آرزوی روزهای خوب و خوشی را در ایران کرد.

** جامعه قدر فیلم و مستند را بداند

رییس سابق هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) نیز در این مراسم پس از اهدا جوایز بخش صنعت و معدن، گفت: خدا نعمت زیادی به مردم داده اما به خاطر افتادن سایه نفت به بقیه نعمت‌های خدادادی توجه نشده است.
مهدی کرباسیان با تاکید بر اینکه ما ذخایر زیرزمینی زیادی داریم، افزود: می‌توانم بگویم بالای هزار میلیارد دلار ذخایر داریم و مطمئنم با ورود فیلم و مستند به این عرصه، جامعه و مسئولان قدر این نعمت‌ها را بیشتر متوجه خواهند شد.
وی تاکید کرد: ما به سمت مستندسازان دست دراز کرده و خوشحالیم که آنها ما را پذیرفته و همواره در خدمت تک تک آنها هستیم.

**بزرگداشت منوچهر مشیری

در ادامه آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» بزرگداشت منوچهر مشیری از مستندسازان پیشکسوت برگزار شد.
در این بخش پس از پخش کلیپی در تکریم و مرور فعالیت‌های منوچهر مشیری، رخشان بنی‌اعتماد و فخرالدین انوار روی صحنه آمدند.
مشیری در این بخش گفت: شرایط جسمی من مناسب نیست و روزهای آخر جشنواره مشکل جسمی پیدا کردم و امروز به سمتی می‌رفت که نتوانم به این مراسم بیایم.
او افزود: شاهد تلاش جمع کارکنان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در این ایام بوده و به نوبه خود از همه تشکر و قدردانی می کنم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به زاید شدن مسئولیت برگزارکنندگان این جشنواره ، این مهم را نشانگر اقبال و استقبال خود این رویدا برشمرد که همه ساله بر رشد و شکوفایی آن افزوده می شود.
به گفته وی حضور مردم دراین جشنواره از سر علاقه به سینمای مستند بوده و جای توجه ویژه به این عرصه دارد. البته یک سری نابسامانی‌ها هم بود اما گروهی به سینمای مستند امید بسته‌اند، آن‌ها کسانی هستند که تحصیل کرده هستند اما هیچ حقوق ثابت دولتی ندارند و می‌خواهند از این طریق ارتزاق کنند.

**بزرگداشت حسین ترابی

در ادامه این مراسم بزرگداشت حسین ترابی از مستندسازان پیشکسوت با حضور حسین انتظامی، محمدمهدی طباطبایی‌نژاد و منوچهر شاهسواری برگزار شد.
ترابی پس از دریافت لوح تقدیر خود گفت: در بزنگاه تاریخ انقلاب که همه به فکر کشیدن گلیم خود از آب و ترک یار و دیار بودند و برای رفتن به فرنگ درنگ نمی‌کردند جانم را کف دستم گذاشتم و انقلاب را به صورت فیلم رنگی ثبت کردم.
وی افزود: با این همه ۲۵ سال «برای آزادی» آزادانه پخش نشد و گاهی به سلیقه مدیران وقت تلویزیون قطعه قطعه پخش می‌شد در حالی که باید فیلم مستند به صورت آزادانه پخش شود.
این مستندساز پیشکسوت ادامه داد: پس از این سال‌ها این فیلم به همت محمدرضا جعفری‌جلوه، مدیر شبکه دو سیما از پستوی توقیف درآمد و امسال هم به همت دبیر جشنواره سینما حقیقت در جشنواره رونمایی شد.
ترابی خاطرنشان کرد: امسال داور جشن خانه سینما بودم و شهادت می‌دهم فیلم‌های مستندی بودند که یک سر و گردن بالاتر از فیلم‌های داستانی امروز هستند. جشنواره سینما حقیقت این موفقیت را مدیون طباطبایی‌نژاد است که توانسته آبروی سینمای مستند را حفظ کند.
در این مراسم جمعی از مسوولان و هنرمندان سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان، فخرالدین انوار، رخشان بنی اعتماد، جهانگیر کوثری، حبیب ایل بیگی، حسین ترابی، علیرضارضا داد، منوچهر شاهسواری، مهوش شیخ اسلامی، جعفر صانعی مقدم، ارد عطارپور، مرتضی رزاق کریمی، منوچهر مشیری و میهمانان خارجی حضور داشتند.
دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت امروز یکشنبه 25 آذر ماه با شناخت برگزیدگان در بخش های مختلف در سالن اندیشه حوزه هنری به کار خود پایان داد.
منبع:ایرنا567

false
false
false
false

true