- ۲۰ آذر ۱۴۰۴
- کد خبر 192543
true
false
true
false
false
false
false
false
true
به گزارش خبرطلایی به نقل از روابط عمومی ،- نمایی جدید از ماراتن کیش ۱۴۰۴
– ماراتن بزرگ کیش با حضور ۵۰۰۰ دونده و ۲۵۰۰ گردشگر برگزار شد.
– مسابقه دو ماراتن ۵۰۰۰ نفری کیش با حضور ورزشکاران و دوندگان از سراسر کشور در مسیرهای جداگانه ۵ ، ۱۵ و ۴۲ کیلومتری در دو گروه بزرگ بانوان و آقایان برگزار شد. برای حضور در این رویداد ورزشی بالغ بر ۲۵۰۰۰ گردشگر به کیش وارد شده و تعداد شرکت کنندگان در این مسابقه دو ماراتن بیش از ۵۰۰۰ نفر اعلامی بوده است.
در این رویداد، جهت برقراری نظم و توجیه برگزارکنندگان جلسه کمیسیون امنیتی با حضور نمایندگان تمام ارگانها برگزار و ضمن بررسی جوانب مختلف برگزاری رویداد تمامی ملاحظات پی مصوبات ۱۶ بندی که به شرکت برگزار کننده نهادهای ذی مدخل ابلاغ گردید. لازم به ذکر است که در بندهای این مصوبه در خصوص موضوعات فرهنگی،پوشش شرکت کنندگان و عفاف و حجاب تذکر داده شده بود. همچنین در ابتدای مراسم و خط پایان از برگزاری مراسم با اجرای موسیقی الکترونیک و اختلاط آقایان و بانوان مخالفت و از بین برنامه حذف گردید. لذا مطابق انتظار در برگزاری و در حین اجرای مسابقه شاهد حواشی و مشکلات کمتری نسبت به ادوار گذشته بوده و عمده حواشی به وجود آمده ناشی از مسائل غیر ورزشی رویداد بوده است. با توجه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب کمیسیون امنیتی ذیل شورای تامین با دقت ویژه به بررسی تمام جوانب عملیاتی و فرهنگی موضوع پرداخته و بر این اساس اقدامات مناسبی مانند تفکیک زمان آغاز مسابقه برای بانوان و آقایان با فاصله زمانی ۲ ساعته،تعیین ساعت ۵ صبح برای شروع رقابت بانوان و لباس متحدالشکل برای ایشان و هماهنگی کامل با نهادهای انتظامی صورت پذیرفت. برقراری نظم مسابقه با حضور پررنگ عوامل فرماندهی انتظامی، نیروهای امنیتی و حراست انجام شد آنچه در برخی تصاویر دیده میشود سهل انگاری محدود برخی افراد در پوشش است و بخش عمده حواشی منتشر شده خارج از مسیر اصلی مسابقه بوده است.استاندارد برگزاری این ماراتن در کیش به گونهای بود که میتوان گفت هیچ چیز از مسابقات جهانی کم نداشت. به همین دلیل میتوان این رویداد ورزشی را با نگاهی متفاوت بررسی نمود و در آینده با اصلاح بعضی مسائل ایجاد شده آینده بهتری را برای این رویداد که میتواند از جهات مختلف به خصوص مسائل اقتصادی بسیار موثر باشد ایجاد نمود. ماراتن کیش در نمایی متفاوت تنها یک رویداد ورزشی نیست بلکه یک ابزار سیاست گذاری اقتصادی است که چندین دستاورد با ارزش و مهم برای این منطقه آزاد ایجاد کرده است.
– تقویت اقتصاد گردشگری میتواند یکی از مهمترین این دستاوردها باشد که بر خلاف بسیاری از رویدادها که وابسته به فصل خاص خود هستند این ماراتن توانست جریان ورودی جدیدی را ایجاد کند و سهم کیش را از بازار گردشگری منطقه افزایش دهد. به واقع ماراتن کیش و این مدل رویدادها تنوع بخشی به تقاضا را تقویت میکند و وابستگی به الگوی بازار خرید و سفرهای تفریحی را کاهش میدهد و این مقدمهای برای تقویت برند اقتصادی کیش بر طرح ملی و منطقهای به عنوان دومین دستاورد قابل اندازهگیری برای این منطقه آزاد است.
– تقویت برند اقتصادی کیش در سطح ملی و منطقهای با برگزاری رویدادهای بینالمللی ورزشی یکی از کارآمدترین ابزارهای ارتقای تصویر مقصد در اقتصاد گردشگری است. ماراتن کیش این جزیره را به عنوان یک مقصد پویا، سالم، خانوادگی و بین المللی معرفی کرد و کیفیت زیرساختهای جزیره را مانند امنیت، حمل و نقل، خدمات و مدیریت شهری را به مخاطبان مختلف نمایش داد. این نمایش برند میتواند نقش مستقیمی در افزایش اعتماد سرمایهگذاران ایجاد کند و به واقع باعث ایجاد سومین دستاورد یعنی ایجاد بستر معرفی فرصتهای سرمایهگذاری شرکت کنندگان، همراهان و مخاطبان این رویداد در منطقه را ایجاد کند. ایجاد بستری معرفی فرصتهای سرمایهگذاری شرکت کنندگان، همراهان و مخاطبان این رویداد طیف وسیعی از فعالان اقتصادی، مدیران شرکتها و افراد با نفوذ اجتماعی هستند. حضور آنها یک فرصت کم هزینه و موثر برای معرفی فرصتهای سرمایهگذاری در حوزههای هتل سازی، اقامت ورزش، سلامت، خدمات گردشگری دریایی و پروژههای شهری و زیرساختی در منطقه کیش ایجاد کرد و کانال ارتباطی تازهای برای جذب سرمایهگذار فراهم ساخت. و اما چهارمین دستاورد نمایش قابلیتهای عملیاتی و مدیریتی جزیره کیش بوده است. توانایی کیش در طراحی همافزایی بین دستگاهای اجرایی مدیریت کرد و امنیت خدمت رسانی و میزبانی از جمعیتی قابل توجه یک پیام روشن به سرمایهگذاران محاوره کرد که کیش ظرفیت مدیریت پروژه های بین المللی را دارد. این مولفه یک معیار کلیدی در ارزیابی ریسک سرمایهگذاری در مناطق آزاد است.
– پنجمین دستاورد همراستایی با اقتصاد رویداد محور و مدلهای موفق منطقه کشورهای منطقه ( دبی، دوحه، مسقط ) به صورت استراتژیک از رویدادهای ورزشی به عنوان ابزار ایجاد ترافیک اقتصادی، تقویت برند ملی و تحریک سرمایهگذاری استفاده میکند. ماراتن کیش نیز در همین چارچوب یک حرکت هم تراز با استانداردهای منطقهای و مطابق با نقشه رقابتی خلیج فارس است. این همراستایی شرطهای لازم برای حفظ جایگاه جزیره در بازار گردشگری و اقتصادی آینده است.
– در پایان میتوان گفت ماراتن کیش نه تنها یک رویداد هزینه بر نیست که یک سرمایهگذاری استراتژیک در برند، اقتصاد و آینده سرمایه پذیری این جزیره است.
– این رویداد توانست جریان ورودی جدید ایجاد کند، برند اقتصادی کیش را ارتقا دهد، زمینه ارتباط با سرمایهگذاران را گسترش دهد و ظرفیتهای مدیریتی جزیره را به نمایش درآورده و کیش را در مسیر اقتصاد رویداد محور قرار دهد.
– تداوم چنین رویدادهایی شرط ضروری برای افزایش سهم کیش در گردشگری ورزشی، سلامت و سرمایهگذاری منطقهای است.
خانم دکتر معصومه آقاپور
مشاور رئیس جمهور در امور همکاریهای اقتصادی
false
false
false
false







































