مرا محترمانه به خوش بینی متهم می‌کنید - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مرا محترمانه به خوش بینی متهم می‌کنید

[tabs type=”horizontal”][tabs_head][tab_title][/tab_title][/tabs_head][tab]من در این مملکت تدریس کرده‌ام و از سرمایه‌های نیروی جوانان خبر دارم.[/tab][/tabs]
خبرطلایی؛ حجت‌ الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با حضور در مکان سی و چهارمین جشنواره جهانی فجر در جمع خبرنگاران در خصو جشنواره جهانی فجر گفت: جشنواره جهانی فجر و سینمای ایران مدعی است که می‌تواند تمام افراد و کشورهایی که از نظر محتوا و مضمون به فرهنگ کشور ما نزدیک هستند را دعوت کند تا در یک فضا به تعامل بپردازند.
وی همچنین در ادامه مبنی بر خوش بینی و مثبت‌اندیشی در همه موارد گفت:‌ شما هم سعی کنید مثل من مثبت‌اندیش باشید همیشه من را محترمانه به خوش بینی و خوش خیالی متهم می‌کنید چرا خوشبین نباشم. مردم ما، سینمای ما و کشور ما خوب است کشوری با این همه جمعیت جوان و تحصیل کرده داریم. من خودم تدریس کرده‌ام و میدانم کشورمان چه سرمایه‌هایی دارد. سینمایی که در آن مسئولیت دارم روزهای خوبی را پشت سر میگذارد حتی ساکوروف روسی به من گفته است که سینمای شما یک سرمایه است و باید برای حفظ آن هزینه کنید.

ایوبی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر تعداد زیاد فیلمهای آسیای شرقی نسبت به اروپا گفت: آقای میرکریمی همه فیلمها را دیده‌اند و انتخاب کرده‌اند. نگاه ما بر جهان نگاهی ایرانی و جهان ایرانی است. در حوزه‌ای که به ما مربوط می‌شود و به خاطر برخی محدودیت‌ها فیلم‌هایی را انتخاب کرده‌ایم و بقیه آن به سیستم کل کشور برمیگردد.

رئیس سازمان سینمایی همچنین در خصوص جدا شدن بخش ملی و بین‌الملل عنوان کرد:‌ من ترجیح می‌دهم اسم جدایی را نبریم. در واقع دومین سال است که می‌خواهیم جشنواره بین‌المللی برگزار کنیم. سال گذشته برگزار شد و امسال هم خوب خواهد بود ضمن اینکه بخش مارکت که بازار فیلم است نیز به این دیده شدن کمک میکند. دنیای مجازی بسیار مهم است و هر سینماگری که از نزدیک با ایران و سینمای آن آشنا میشود مجذوب و مبهوت آن میشود.

ایوبی در خصوص انتخاب میرکریمی به عنوان دبیر و دلیل آن گفت: من چه کسی را انتخاب کنم که یک عده چیزی نگویند و اعتراض نکنند. میرکریمی جزو چهره‌های درخشان و خوش فکر سینما است و ما سعی داریم بهترین‌ها را انتخاب کنیم. آن عده هم که به همه چیز اعتراض دارند مهربان باشند و مثل من به مسائل خوش‌بین باشند.

ایوبی همچنین در خصوص تغییر ساختار جشنواره جهانی گفت: چرا همیشه دنبال ساختار ثابت هستید. سینما بزرگ و گسترده می‌شود و مخاطبان بیشتری پیدا می‌کند. استقبال جوان‌ها از سینما و بخش هنر و تجربه اتفاق جدیدی بود. ما در ساختار قدیمی سینما 50 سال است که دست و پا میزنیم و باید آن را تغییر دهیم. آقای میرکریمی تا هر وقت که راضی باشد و تمایل به دبیری داشته باشد در این سمت خواهد ماند.

وی در پایان در خصوص نامگذاری امسال در عرصه سینما گفت: ما هر سال را که به یک عنوان نامگذاری می‌کنیم می‌خواهیم در آن بخش بیشتر توجه کنیم. امسال هم اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است و ما طبیعتا به صورت مضاعف به اقدام و عمل در بخش سینما می‌پردازیم و سعی می‌کنیم پیشرفت رو به خوبی داشته باشیم.

422110159_25405_2771845355045739361
انتهای پیام/

false
false
false
false

true