تولید بزرگ‌ترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک صنعت فولاد کشور توسط ایران ترانسفو - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تولید بزرگ‌ترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک صنعت فولاد کشور توسط ایران ترانسفو

به گزارش خبرطلایی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل گروه صنعتی ایران ترانسفو، در سال جهش تولید با مشارکت مردم، گروه صنعتی ایران ترانسفو، بزرگ‌ترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک ساخت داخل با توان 178.2 مگاولت آمپر را، که با تکیه بر دانش فنی پیشرفته متخصصان و مهندسان بومی و مهارت کارگران تلاشگر خود، برای اولین بار در کشور طراحی، تولید و با موفقیت تست نموده بود، امروز هم‌زمان با دومین روز برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه فولاد 1403 در جزیره کیش خلیج همیشه فارس رونمایی کرد.
این ترانسفورماتور با ظرفیت 178.2 مگاولت آمپر و وزن کل 203 تُن، تغذیه‌کننده کوره قوس الکتریک(EAF) مورد استفاده در صنعت فولاد است، که به سفارش شرکت فولاد بوتیای ایرانیان، یکی از شرکت‌های فولادسازی کشور و به دست توانمند متخصصان گروه صنعتی ایران ترانسفو و با دانش فنی پیشرفته و پیچیده، طراحی و تولید شده است.
امروز در نمایشگاه فولاد 1403 که در کیش در حال برگزاری است، به شکل وبیناری و از طریق ارتباط مستقیم با کارخانه قدرت شرکت ایران ترانسفو در شهر زنجان، با حضور علی ربیعی دستیار اجتماعی رئیس جمهور از این ترانسفورماتور رونمایی شد. این ترانسفورماتور تمامی آزمون‌های کارخانه‌ای را براساس به‌روزترین استانداردهای بین‌المللی با موفقیت پشت سر گذاشته است.

علی ربیعی دستیار اجتماعی رئیس جمهور با ابراز خرسندی از موفقیت گروه صنعتی ایران ترانسفو و با تقدیر از عملکرد مهدی صادقی مدیرعامل این گروه گفت: جوانان این مرز و بوم بدون وابستگی به خارج، با اتکا به دانش خود، قله‌های پیشرفت را فتح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های کنونی کشور نشان دهنده باور جوانان کشورمان است گفت: این جوانان نشان دادند که می‌توانند قله‌ها را فتح کنند بدون آنکه وابسته به تکنولوژی خارج باشند.

قابل ذکر است که ترانسفورماتورهای تغذیه‌کننده کوره‌های قوس الکتریکی از حساس‌ترین تجهیزات الکتریکی مورد استفاده در صنایع فولاد هستند که با توجه به ویژگی‌های خاص کاربرد آن‌ها، تنش‌های الکتریکی و حرارتی و الکترودینامیکی بیش‌تری نسبت به ترانسفورماتورهای شبکه، به آن‌ها تحمیل می‌شود. لذا پیچیدگی و حساسیت ویژه‌ای در تمام مراحل محاسبه و طراحی و تولید و تست این نوع از ترانسفورماتورها لحاظ می‌شود.
از دیگر ویژگی‌های این ترانسفورماتور، می‌توان به تولید آن براساس فناوری اتصال Delta Close در داخل مخزن اشاره نمود که برای اولین بار در کشور انجام شده است. شایان ذکر است اتصال خروجی سمت Hi current این ترانسفورماتور از نوع U-tube با جریان نامی 90 کیلوآمپر بوده که با گردش آب خنک می‌شود؛ این ترانسفورماتور تأمین انرژی الکتریکی کوره ذوب با ظرفیت اسمی ۱۶۰ تُن را بر عهده دارد.
لازم به توضیح است، در کنار این ترانسفورماتور، یک دستگاه ترانسفورماتور کوره LF شرکت فولاد بوتیای ایرانیان با توان 26.4 مگاولت آمپر نیز با موفقیت تولید و آزمایش شده است.
گروه صنعتی ایران ترانسفو، به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده انواع ترانسفورماتورهای قدرت در منطقه، به منظور خودکفایی در تولید این نوع از ترانسفورماتورها و تأمین نیاز شرکت‌های تولیدکننده فولاد، از اوایل دهه 90 مستقیماً و به‌طور ویژه، در طراحی و تولید انواع ترانسفورماتورهای کوره ورود نموده است.
اتکا و باور به توان ملی، بهره‌گیری از دانش متخصصان ایرانی و فناوری پیشرفته و استفاده از باکیفیت‌ترین مواد عایقی و تجهیزات، نقطه قوت گروه صنعتی ایران ترانسفو در طراحی و تولید این نوع از ترانسفورماتورهای صنعتی است. ترانسفورماتور کوره LF 30 مگاولت آمپر شرکت فولاد مبارکه اصفهان، نخستین ترانسفورماتور کوره ساخت داخل بود، که توسط نیروهای متخصص و تلاشگر گروه صنعتی ایران ترانسفو، طراحی و تولید شده است و در سال 1391 تحویل شرکت فولاد مبارکه اصفهان شد.
گروه صنعتی ایران ترانسفو، با اتکا بر دانش و مهارت نیروهای متعهد خود، با تولید و تحویل اولین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک 50مگاولت آمپر به مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در سال 1400، گامی بزرگ در راستای بومی‌سازی و قطع وابستگی به این محصول استراتژیک برداشت و با افتخار این ترانسفورماتور از ابتدای سال 1401 در حال بهره‌برداری است. در ادامه تولید محصولات استراتژیک صنعت فولاد از سوی «ایران ترانسفو»، ترانسفورماتور کوره 120 مگاولت آمپر شرکت فولاد خراسان در سال 1402 تولید و تحویل شد.
انتخاب گروه صنعتی ایران ترانسفو، به‌عنوان تأمین‌کننده برتر صنایع فولادی و اخذ جایزه ملی فولاد از پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در سال 1402، گواه دیگری بر توانمندی مهندسان و کارگران متعهد و متخصص این گروه صنعتی است و اینک در سال 1403، در ادامه دستاوردهای افتخارآمیز این گروه صنعتی، ترانسفورماتور کوره 178.2 مگاولت آمپر شرکت فولاد
بوتیای ایرانیان به عنوان بزرگ‌ترین ترانسفورماتور کوره EAF ساخت داخل، توسط «ایران ترانسفو» تولید و با موفقیت آزمایش و رونمایی شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true