شرکت صنایع پمپ‌سازی ایران در مسیر توسعه صادرات - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
شرکت صنایع پمپ‌سازی ایران در مسیر توسعه صادرات

مجمع عمومی عادی سالیانه گروه پمپ سازی صنایع ایران مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ در برج اسکان برگزار شد.

این مجمع با حضور ۵۷ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید آ،قای عباس مهمان نژاد به‌عنوان رئیس مجمع وجنابان کیومرث خلیلی و سعید صانعی ارمکی به عنوان نظار و جناب آقای مير اميد قريشي به‌عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
به گزارش خبرطلایی، مهندس احمد چراغ ،مدیر عامل شرکت صنایع پمپ‌سازی ایران با بیان اینکه افزایش مشکلات تأمین مواد اولیه، انبارش مواد اولیه وارداتی و افزایش سرمایه در گردش از چالش‌های شرکت در سال مالی مورد گزارش است،خاطر نشان کرد: افزایش سرمایه سال گذشته باعث شد ظرفیت تولید پمپ‌های بزرگ را بالا ببریم و نیاز است این روند برای افزایش ظرفیت تداوم داشته باشد.
وی افزود :ارزش بازار پمپ در ایران برای سال جاری معادل ۴۴۵ میلیون دلار برآورد شده است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۸ به ۵۳۵ میلیون دلار برسد.
مدیر عامل تپمپی با اشاره به اینکه توسعه پمپ‌های آبرسانی فشار بالا برای آب خام و آب دریا تا ۵ مگاوات در دستور کار است،تصریح کرد : در نظر داریم تولید پمپ‌های عمودی برداشت آب دریا را بالا ببریم و سفارش بگیریم.
چراغ ادامه داد :توسعه پمپ‌های زیست محیطی با آلیاژهای مختلف از برنامه‌های در دستور کار تپمپی است.
مدیر عامل شرکت صنایع پمپ‌سازی ایران افزود :
توسعه پمپ‌های صنعتی، معدنی، آب شیرین کن‌ها و نفت و پتروشیمی و همچنین توسعه پمپ‌های نیروگاهی تا ۲۰۰ بار فشار در دستور کار است.
وی ادامه داد:نوید موتور برنامه توسعه الکتروپمپ‌ها، بوستر پمپ‌ها و الکتروپمپ‌های کف کش استیل خانگی را در دستور کار دارد.
مهندس چراغ ،مدیر عامل تپمپی با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف انرژی، فناوری دیجیتال و پمپ‌های هوشمند از اقدامات آتی شرکت خواهد بود،اظهار داشت: توسعه صادرات، توسعه شبکه توزیع و سرمایه‌گذاری برای توسعه محصولات سایر برنامه‌های آتی تپمپی است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری سامان از طریق سازمان بورس پیگیر انتقال شرکت فرعی راهبران آب شرب ايران به پمپ‌سازی ایران بود و امروز توانست موافقت سازمان را برای انجام این انتقال بگیرد،اذعان کرد:
پروژه‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی متنوع است. اولین پروژه را تحویل دادیم و ارزش کل پروژه‌ها ۲هزار میلیارد تومان است.
مدیر عامل شرکت صنایع پمپ‌سازی ایران با اشاره به اینکه در ۶ماهه دوم امسال همکاری خوبی از سوی پیمانکاران صورت گیرد و در واردات برخی مواد اولیه مانعی نداشته باشیم، خاطر نشان کرد:احتمالاً امسال بتوانیم نصف این مبلغ را صورت حساب کنیم.
وی افزود: نرخ مؤثر وام ۲۳درصد است و برای انتشار گزارش ماهانه زیرمجموعه‌ها با سازمان بورس به توافق نرسیدیم. ما به سازمان اعلام کردیم که فقط می‌توانیم مجموع فروش را اعلام کنیم، اما سازمان گفته باید برای فروش زیرمجموعه‌ها به‌صورت تکی محصولات به همراه قیمت و تعداد را اعلام کنید که چون به ضرر شرکت و به نفع رقبا است، قبول نکردیم.
مدیر عامل شرکت صنایع پمپ‌سازی ایران با اشاره به اینکه احتمال صادرات پمپ‌های جاری ضعیف و پمپ‌های پروژه‌ای تا اطلاع ثانوی غیرممکن است،خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه انجام تجدید ارزیابی در پمپیران به ضرر شرکت است، برنامه‌ای برای آن نداریم در واقع به‌طور کلی تجدید ارزیابی در زیرمجموعه‌ها نمی‌تواند مورد استفاده برای افزایش سرمایه در هلدینگ قرار گیرد همچنین برای واردات مواد اولیه ارز نیمایی دریافت می‌کنیم.
چراغ با بیان اینکه تا پایان شهریور امسال، ۸۰درصد بودجه فروش محقق شده است،اظهار داشت: هیأت مدیره فعلا برنامه‌ای برای عرضه سهام زیرمجموعه در بورس ندارد.
گفتنی است؛ در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع پمپ سازی ایران با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۳۰۰ ریال سود تقسیم شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true